PDA

View Full Version : Epiphone halzen



Neals
21 april 2002, 21:56
Een tijdje terug las ik iets over epiphones dat er iets was met die uitvoeringen met gelijmde hals.

Daar ik te lui ben om het effe na te zoeken, hoe zat het ook al weer.

En is het van toepassing op een G-400???

Moonchild
21 april 2002, 21:57
Er is zeker wat met die epi's met gelijmde halzen...

tering hey kan het nog onduidelijker :cool:

Neals
21 april 2002, 22:01
Ik bedoel dus
er mankeerd iets aan sommige epiphones met vastgeschroefde of vastgelijmde hals, weet niet meer zo snel wat, is beetje van blijven hangen.

anyway, zoiets heb ik begrepen, en daar ik op het punt staat om een Epiphone MET gelijmde hals over te nemen is dit wel iets wat ik graag wil weten

ArthurS
21 april 2002, 22:55
Ik weet het niet hoor, maar ik heb begrepen dat G-400 halzen vrij zwak zijn (vwb stevigheid). Bedoel je dat misschien?

(Ik heb begrepen dat dit eigenlijk voor alle SG-halzen geldt, Pete Townshend van The Who zei tenminste dat ie ze erg makkelijk kon breken en dat hij vanaf het moment dat hij SG's ging gebruiken actief halzen ging buigen oid)

Maar ik kan het helemaal mis hebben...

lars
21 april 2002, 23:35
klopt. ouwe gibson/epi sg's hebben vaak gebroken halsen. shit happens.

Sandman
22 april 2002, 10:55
Naar mijn idee hebben epi's tegenwoordig alleen maar set necks, gelijmd dus.
Of er iets mis is met de nek van recente epi's? volgens mij niet. Althans ik ben met de mijne tevreden en er is mij niets ten gehore gekomen over andere versies/types.

Neals
22 april 2002, 12:00
Het gaat hier om een Epi SG 2000/2001(?) model met vastgeschroefde hals btw.

Hij is iig nieuw....

maar ik heb gehoord dat de nieuwe epi's prima gitaren zijn

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Neals op 2002-04-22 12:01 ]</font>

jaccoos
22 april 2002, 13:36
Het model waar jij het over hebt is de g310. Niet zo'n al te beste gitaar (elementen). Kan beter ff sparen voor een g400 of het moet een superkoopje zijn. Mag ik vragen wat je ervoor moet geven?

Matje
22 april 2002, 14:37
de gelijmde hals van de G-400 is nogal zwak.Bv Als je hem ergens zo neer legt dat ie op de hals steunt dan komen er al scheurtjes in de lak.De geschroefde hals van de G-310 maakt het volgens mij moeilijker om bij de hoge frets/fretten te komen.

Neals
22 april 2002, 22:09
406 pleuros

gitaren zijn duur hiero in omgeving sneek.

Casey
22 april 2002, 22:21
Als ik mijn Epi G 400 op de hals laat rusten komen er echt geen scheurtjes in de lak , leg hem in je auto rustend op de hals in een draagtas en dan door een paar flinke kuilen rijd misschien wel, je moet hem dus met een goeie koffer vervoeren .
Als je normaal doet met een G400 of Gibson SG krijg je echt geen problemen .

Neals
22 april 2002, 22:31
Sorry, tis wel een G310, heb hem nog effe goed kenne bezien enzo.

hierbij verklaar ik deze topic tot gemuts &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

Anyway, iig bedankt voor de info, en gaat ik maar een goeie gitaar kopen :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Neals op 2002-04-22 22:31 ]</font>