PDA

View Full Version : Eindelijk: Keeley content..



Robbert
16 juni 2004, 20:45
Het heeft -te- lang op zich laten wachten, maar nu dan toch gekomen:

http://scholte.nu/pedals/keeley1.jpg

http://scholte.nu/pedals/keeley2.jpg

http://scholte.nu/pedals/keeley3.jpg


De Fuzz head is eerder een distortion. Wel met een fuzz randje, moeilijk uit te leggen, maar het heeft de modderige lage tonen van een fuzz.
Iets wat je wel bevalt of niet. Maar dat is eigenlijk altijd zo.

Javaboost CV7003. Dat is nou net meer een fuzz. Ik houd niet van de treble boost, ook niet van compressors trouwens. Maar de mid en de allrange boost: die zijn leuk.
Omdat de aflevering van deze pedalen erg lang (custom order, ging iets fout) op zich liet duren, en er zeer gunstige aanbiedingen waren voor zowel de Fuzz head als de Javaboost heb ik die beiden al gekocht. Plaatje heb ik al eens getoond. Echter, in de Javaboost die ik al had zit een OC44 transistor, in mijn nieuwe dus een CV7003. Het verschil: de CV is een millitaire versie, dus iets strakkere specs I presume.

Zal ze vanavond -mits ik tijd heb, eens testen of er hoorbaar verschil in zit.


Ben voorlopig klaar met kopen.


Alhoewel... ben nu aan het sparen voor een ZVex Nano amp :D

sash
16 juni 2004, 20:56
COOL COOL COOL COOL!

Ik wil nog steeds zo'n fucking Java boost. Mocht je een van de jouwe wegdoen koop ik em gelijk van je! Zo niet, dan mag je er over een maandje ofzo een voor me bestellen op de reeds gebruikelijke manier :D



Edit: Ik weet nu waarom het zolang geduurt heeft. Als geadresseerde staat er enkel op Robbert Scholte, Utrecht

Ok flauw :D

Robbert
16 juni 2004, 20:59
Je mag hem best een proberen, Benjamin (ook van dit forum?) mailde al dat hij die Fuzz head wel eens wilde proberen.

Maar ik weet niet of ik daar vanaf wil: er zijn condensatoren bijgeleverd om de bas iets omhoog te halen of er juist uit. Dus twee Fuzz heads is wel interessant :D

PeArLjAm
16 juni 2004, 21:02
Edit: Ik weet nu waarom het zolang geduurt heeft. Als geadresseerde staat er enkel op Robbert Scholte, Utrecht

Ok flauw :D

haha errug flauw ja :roll:


Maargoed Robbert ze zijn er dus eindelijk!!! Wanneer zijn ze nou verstuurd??? Dat staat wel op het labeltje van usps. Enne wat ga je nou met die ene java boost en fuzz head doen, weer verkopen? Wow ze zien er echt mooi uit trouwens die witte versies, veel mooier dan die zilveren IMO! :D Nou speel ze en ik wil ze wel eens horen, want ik heb stiekem nog wel gas voor dit soort keeley spullen :wink:

Robbert
16 juni 2004, 21:08
Inderdaad de 10e verstuurd, priority. Ongeveer een week of drie nadat ik de Javaboost had teruggestuurd.

Zijn email zal verschrikkelijk overstromen (ik krijg hier ook al 5-10 spam mailtjes op mijn echte email adres), dus het was gewoon niet te doen via email.
Dus bij dat pakketje alle email correspondentie bijgevoegd, inclusief Paypal afdrukken.

Kreeg een week later mailtje dat ie wist waar het aan lag: Joe Bonamassa had ook interesse in een witte Fuzz head en Javaboost. Lol!
http://javaboost.com.hosting.domaindirect.com/id13.html

sash
16 juni 2004, 21:26
Maar ik weet niet of ik daar vanaf wil: er zijn condensatoren bijgeleverd om de bas iets omhoog te halen of er juist uit. Dus twee Fuzz heads is wel interessant :D

Ik had het over de Javaboost, niet over de fuzzhead :razz:

Mitch
16 juni 2004, 21:34
Hé gefeliciteerd ! Wel opvallend dat je de Fuzz Head meer een distortion vind, veel mensen 'klagen' er juist over dat 't meer een transparante fuzz dan wel lead boost is maar niet zo zeer een fuzz. Ook Keeley zelf hoorde ik daarover "maybe I should have called it Lead Boost"

Nou ja, hoe dank ook: ik verheug me op een shootout, altijd leuk !

Quink
16 juni 2004, 21:39
Wow, gaaf hoor. Ziet er goed uit. Alleen, in zo'n zak verpakt lijkt me relatief kwetsbaar?

Robbert
16 juni 2004, 21:45
@Quink: ja, lijkt mij ook erg kwetsbaar, maar op die doosjes is serieus geen deukje te zien. In die doosjes zat een hoop bubbeltjes plastic. Gelukkig wel!

@Michel: het is ook wel moeilijk te omschrijven. Want als je de head (volume) opschroeft en de Fuzz omlaag, dan wordt het ook wel een soort boost. Andersom dus juist een fuzz/distortion.

Antal
16 juni 2004, 21:47
Zo'n javaboost wil ik denk ik ook nog wel een keer hebben. Ooit. Misschien als ik hem een keer 2dehands tegenkom ofzo (zal wel niet met dat soort pedalen maar goed...) Zit er veel verschil in klank tussen die 2 versies?

benhus
16 juni 2004, 21:50
Hey Robbert,

Ik zit ook op dit forum;-)
Thanks nog voor je leen-aanbod.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Groetjes,
Benjamin

Robbert
16 juni 2004, 21:50
Ik heb de normale Javaboost voor 140 Euro van Marktplaats gehaald... :D

/Edit: Ah, hey Benjamin :wink:

sash
16 juni 2004, 22:35
Ik heb de normale Javaboost voor 140 Euro van Marktplaats gehaald... :D




Serieus ??? Cool :D

The Thumb
17 juni 2004, 00:03
om even wat roet in het eten te gooien:

ik vond de javaboost maar zozo. ik had de cv7003 versie. waarschijnlijk is het een erg goede rangemaster clone, maar uiteindelijk vond ik alleen de midboost functie praktisch bruikbaar (met single coils, that is). treble boost was te schril met een strat, full range te bassig. ik gebruikte hem als leadboost, hetgeen volgens robert keeley zeker mogelijk was, en zeker niet teveel gain/fuzz zou toevoegen. dat laatste viel in de praktijk erg tegen. heb inmiddels de fulltone fatboost en btmb tribooster en beide zijn imho veel betere boosters (op de manier waarop ik ze gebruik) dan de javaboost...

daarnaast blijf ik erbij dat de customer service, waar rk zo om wordt geroemd een stuk beter kan: niet alleen mijn bestelling&betaling was zoekgeraakt, maar ik lees ook hier en op andeer forums dat ook anderen dezelfde problemen hebben gehad op het gebied van betaling en levering. customer service is meer dan snelle informatieverschaffing in de pre-sale fase (ook imho).

birt
17 juni 2004, 00:10
Je mag hem best een proberen, Benjamin (ook van dit forum?) mailde al dat hij die Fuzz head wel eens wilde proberen.

Maar ik weet niet of ik daar vanaf wil: er zijn condensatoren bijgeleverd om de bas iets omhoog te halen of er juist uit. Dus twee Fuzz heads is wel interessant :D

1 met een schakelknop ook... neemt ook minder plaats :)

Robbert
17 juni 2004, 00:48
om even wat roet in het eten te gooien:

ik vond de javaboost maar zozo. ik had de cv7003 versie. waarschijnlijk is het een erg goede rangemaster clone, maar uiteindelijk vond ik alleen de midboost functie praktisch bruikbaar (met single coils, that is). treble boost was te schril met een strat, full range te bassig. ik gebruikte hem als leadboost, hetgeen volgens robert keeley zeker mogelijk was, en zeker niet teveel gain/fuzz zou toevoegen. dat laatste viel in de praktijk erg tegen. heb inmiddels de fulltone fatboost en btmb tribooster en beide zijn imho veel betere boosters (op de manier waarop ik ze gebruik) dan de javaboost...

daarnaast blijf ik erbij dat de customer service, waar rk zo om wordt geroemd een stuk beter kan: niet alleen mijn bestelling&betaling was zoekgeraakt, maar ik lees ook hier en op andeer forums dat ook anderen dezelfde problemen hebben gehad op het gebied van betaling en levering. customer service is meer dan snelle informatieverschaffing in de pre-sale fase (ook imho).


Nou, ik vind dat ik recht heb op spreken wanneer het gaat om zijn customers service: ik heb zelf een BD-2 en CE-2 laten modificeren, mijn Ibanez Overdrive II laten repareren, en deze twee pedalen besteld. Daarbij nog vier of vijf pedalen gekocht voor vrienden.
Nooit eerder is er iets voorgekomen wat ook maar enige aandacht behoefde.

Wat ik al opmerkte, de virussen van tegenwoordig gooien veel roet in het email verkeer, dus misschien dat emails verdwijnen door te hoog ingestelde blockers. Ik weet het niet.
Ik merk wel dat Keeley per email veel minder makkelijk te bereiken is dan een jaar terug, toen je soms binnen een uur respons had, nu duurt dat 1-3 dagen. Daarna nog eens proberen.
Maar dat geld niet alleen voor hem. Ik heb Analogman tot twee keer toe gemaild, een keer over een sample van RC booster, de andere keer over zijn Clone chorus (er stond een hele vroege versie, voor weinig op EBay) en ook van hem ontving ik nop.

Op naar Keeley: Het probleem wat ik had (pedalen al uitverkocht voordat ze op voorraad waren) is natuurlijk niet netjes te noemen. Maar niet iets wat niet van deze tijd is. Ik kom er wel over heen, sterker nog, nu die pedalen binnen zijn heb ik het er niet meer over.
Keeley gaf al snel aan dat de communicatiem bij custom orders niet erg optimaal is; er wordt afgeweken van de normale werkwijze. Dat kun je hem niet te kwalijk nemen.


Javaboost. Rangemaster zegt mij zelf helemaal niks, ik heb een MEK pedaal gehad, ook Rangemaster kloon en dat ding zoog. Totaal ruk.
Ik houd ook niet van pure treble boost.
Wat ik al eerder zei, de mid en fullrange trekt mij veel meer. Inderdaad ik merk dat er erg veel bas in zit, maar mijn strat heeft van zichzelf vrij veel hoog en het beste resultaat met dit pedaal haal ik toch wel met het brugelement.

Ik snap niet helemaal dat Keeley over dit pedaal zegt dat het weinig gain/fuzz heeft. Ik gaf eerder aan: dit pedaal komt zeker in de buurt van een fuzz.

Dit is duidelijk een pedaal wat je waardeert of niet; net zoals Tubescreamers ;)


Die fatboost heb ik gehoord op de meetings, Hans had er een. Hij was er erg vol van, en ik heb hem ook nog in mijn hoofd zitten. Als ik eens een leuke aanbieding tegenkom zou ik hem graag eens zelf proberen. Liet iedergeval een goede indruk achter!


@birt: schakelknop was idd een leuke optie geweest.

Robbert
17 juni 2004, 00:48
Dubbel!

Phyrexian
17 juni 2004, 09:45
Zo'n javaboost wil ik denk ik ook nog wel een keer hebben. Ooit. Misschien als ik hem een keer 2dehands tegenkom ofzo (zal wel niet met dat soort pedalen maar goed...) Zit er veel verschil in klank tussen die 2 versies?

Zes maanden geleden stond er in België ook al eens een Java Boost te koop op de tweedehands markt.


Ooit wil ik die modded RAT van Keeley... gas gas gas