PDA

View Full Version : Clapton's gitaren worden geveild



Wicked Willy
16 juni 2004, 20:34
Zie de site www.christies.com

Onder andere beroemde "Blackie" strat zal worden geveild voor het goede doel.

Sliver
16 juni 2004, 20:40
alweer?

Bluesbreaker
16 juni 2004, 20:43
ja, maar wel met andere gitaren he.....
was al heel lang bekend trouwens

R. Flagg
16 juni 2004, 20:53
Nou had ik al niet zo veel op met meneer Clapton maar dit vind ik wel erg vreemd.

accompanied by the original warranty card registered to the name of Eric Clapton; and an unopened letter from Terry C. McInturff Guitars addressed to Eric Clapton

This guitar was a gift to Eric Clapton from its maker, Terry McInturff. (2)

Krijgt ie die gitaar van iemand met een briefje erbij, opent hij die brief niet eens wel het minste wat hij kan doen lijkt me.

IndiepoprockJesse
16 juni 2004, 20:57
ja wat een aso..

deze is wel mooi:

http://www.christies.com/LotFinder/search/LotDetail.asp?intObjectID=4303137&SN=1392&LN=0079

Dugie
17 juni 2004, 00:45
ik hoop ooit ook zulke gebruikssporen te hebben door gewoon te spelen

Thom TK
17 juni 2004, 00:48
Die vent heeft me een gitaren hey!
Hij veilt het grootste deel van zijn verzameling, ik dacht iets van tegen de 60...

Kjiratsiekoedel
17 juni 2004, 06:27
Heeft hij al weleens gedaan voor zijn afkickcentrum.

Deze is trouwens triest:
http://www.christies.com/LotFinder/search/LotDetail.asp?sid=&intObjectID=4303131&SN=1392&LN=0088 'Gekregen van een fan, maar hij beviel me niet.'

Welke fan geeft dan ook een gitaar aan EC?!?!?!?! Nu niet echt een product waar hij een tekort aan heeft.

Javaca
17 juni 2004, 11:09
Wie geeft er nou een bijbel aan een dominee?
Wie geeft er nou een fles wijn aan een vinoloog?
Wie geeft er nou een boek aan een schrijver?
Wie geeft er nou bloemen aan een bloemist?

Heel veel mensen.


Ik telde al 13 MARTINS! :o

http://www.christies.com/LotFinder/LotFinderImages/D43031/D4303119x.jpg
GAAF! 8-)

http://www.christies.com/LotFinder/LotFinderImages/D43031/D4303145a.jpg
En deze wil ik ook weleens een dagje lenen. :cool:

Kjiratsiekoedel
17 juni 2004, 13:02
dat laatste gedrocht heeft hij volgens mij gebruikt met zijn opreden in de ahoy' dit jaar

sash
17 juni 2004, 13:14
Gedrocht ?!?!?! Dat ding is COOOOL

Samen met die andere wacky geverfde. Zou graag zoiets willen hebben.



Trouwens, SRV's Lenny staat ook te koop.

ieme
20 juni 2004, 10:04
beetje duur...

schaap
20 juni 2004, 14:32
Die gozer zit gewoon zn cadeaus te vijlen ofzo :-?
Je zal maar die fan zijn weet je, voor hetzelfde geld is ie net zoals die TEX alleen dan met Clapton en pleegt ie zelfmoord ofzo. :roll:

Bonjour
20 juni 2004, 18:15
als ik goed lees heeft ie alleen die neck gerkegen van die fan, niet de hele gitaar

anyway, is voor het goede doel dus dat is toch wel mooi niet?

Rock&Roll
20 juni 2004, 18:24
die 'Blackie' zal vast een monsterlijk bedrag opbrengen. Kijk maar naar het miljoen + dollar dat gegeven is voor de gitaar van Jimi Hendrix

:cool:

soup
20 juni 2004, 18:49
die 'Blackie' zal vast een monsterlijk bedrag opbrengen. Kijk maar naar het miljoen + dollar dat gegeven is voor de gitaar van Jimi Hendrix

:cool:
ik kan eerlijk gezegd jimi niet vergelijken met clapton , jimi is een dode legende die op maar een aantal gitaren heeft gespeeld , en clapton heeft er op gigantisch veel gespeeld dus bij jimi is het iet wat specialer en zeldzamer

Carpe Diem
22 juni 2004, 13:17
die 'Blackie' zal vast een monsterlijk bedrag opbrengen. Kijk maar naar het miljoen + dollar dat gegeven is voor de gitaar van Jimi Hendrix

:cool:
ik denk dat ie die zelf gewoon weer koopt, deed ie de vorige veiling ook met brownie. hij heeft blackie al 35 jaar en heeft hem 15 jaar intensief gebruikt bij het touren. dan wil je zo'n ding denk ik nooit meer kwijt.

munkie
23 juni 2004, 17:18
Kijk dit vind ik nou wel leuk, een ECHTE SRV Strat:

http://www.christies.com/LotFinder/LotFinderImages/D43031/D4303141a.jpg

http://www.christies.com/LotFinder/LotFinderImages/D43031/D4303141a.jpg

Bluesbreaker
23 juni 2004, 18:02
Ook leuk, een echte SRV wagen

http://do-eerbetoon2.itgo.com/SRV_bestanden/image014.jpg

Luuk'm
23 juni 2004, 22:52
Hahaha :-D :-D

PeteRS
25 juni 2004, 07:52
BTW: Blackie heeft 800.000 pleuri opgebracht gisteren. :o (toen ik 2 jaar geleden mun strat wegdeed bracht ie niet meer op dan 700) :cry:

alhambra
25 juni 2004, 09:46
Heeft hij al weleens gedaan voor zijn afkickcentrum.

Deze is trouwens triest:
http://www.christies.com/LotFinder/search/LotDetail.asp?sid=&intObjectID=4303131&SN=1392&LN=0088 'Gekregen van een fan, maar hij beviel me niet.'

Welke fan geeft dan ook een gitaar aan EC?!?!?!?! Nu niet echt een product waar hij een tekort aan heeft.

Welke omhoog gevallen arrogante kloothommel die bij gebrek aan succes zijn kind het raam uit flikkerd geeft een gitaar weg die hij heeft gekregen van een fan over gebrek aan respect gesproken.

fred dons
25 juni 2004, 10:11
hij had de nek gekregen niet de gitaar, en ipv van hem te laten verstoffen verkoop hij hem zodat met het geld drugsverslaafden geholpen kunnen worden

maar daarnaast vind ik EC ook een omhooggevallen kloothommel
:D (overigens de opmerking over zijn kind vind ik wel een beetje laag :cry: )

Kjiratsiekoedel
25 juni 2004, 10:14
http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/music/3837649.stm

Clapton's guitar smashes record

Eric Clapton said the guitar was still "immensely playable"
A treasured guitar owned by Eric Clapton, which he called Blackie, has fetched a record price at auction, selling for $959,500 (£526,048).
The Fender Stratocaster was expected to reach $150,000 (£83,000), but a bidding war broke out at Christie's in New York, pushing the price ever higher.

The guitar, first used by Clapton in 1973, was eventually bought by the Guitar Center - a US chain of shops.

Proceeds from the sale will benefit Clapton's Crossroads addiction clinic.

The previous record paid for a guitar was in 1999 when a bidder paid $497,500 (£273,038) for Clapton's 1956 Fender Stratocaster, dubbed Brownie.

'Thrilled'

Speaking after the latest sale, Clapton said: "I am thrilled at the result which is going to be of enormous help to us in achieving our long-term aims at the centre."


The guitar made its first appearance in 1973
The Guitar Center also bought Clapton's 1964 cherry-red Gibson ES-335 for $847,500 (£465,150) - more than 10 times its $80,000 (£43,892)estimate.

Also exceeding expectations was the star's 1939 CF Martin & Co acoustic guitar that Clapton played during his MTV Unplugged appearance in 1992, which sold for $791,500 (£434,356).

The sale, which included donated guitars from Brian May, BB King and Pete Townshend, raised more than $7.4m (£4.03m)


Guitar legend Clapton made Blackie from a number of different Stratocasters originally bought in Nashville, Tennessee.

"I feel that that guitar has become part of me," said Clapton.

He decided to "retire" Blackie when it began wearing out in 1991.

Affection

"It is still playable," he said. "It's immensely playable, but I suppose I was concerned that I was probably doing it more harm than good.

"I had so much affection for the guitar that I didn't want to work it any more really. I think it was time to retire it, because it was getting thin."

But he added: "I have to put it into perspective. I don't see Blackie all that often. My working relationship with that guitar was exclusively and extensively through the '70s and early '80s."

The guitar made its first appearance at the Rainbow Theatre in Finsbury Park, London, at a gig set up by The Who's Pete Townshend.


One of the last occasions when Blackie was seen in public was in a 1990 TV commercial for Honda Japan when, at the request of the company, Clapton used Blackie to record a new guitar solo on the song Bad Love.

Stratman70
25 juni 2004, 10:17
die 'Blackie' zal vast een monsterlijk bedrag opbrengen. Kijk maar naar het miljoen + dollar dat gegeven is voor de gitaar van Jimi Hendrix

:cool:
ik denk dat ie die zelf gewoon weer koopt, deed ie de vorige veiling ook met brownie. hij heeft blackie al 35 jaar en heeft hem 15 jaar intensief gebruikt bij het touren. dan wil je zo'n ding denk ik nooit meer kwijt.

Ik hoop het. Op één of andere manier is het fijn om te lezen dat hij Brownie ook weer teruggekocht heeft. En van Blackie moet hij ook nooit meer afstand doen, al schijnt die gitaar totaal onbespeelbaar geworden te zijn. De frets zijn te vaak vervangen en nu gaat dat niet meer.

hoofd
25 juni 2004, 11:14
die 'Blackie' zal vast een monsterlijk bedrag opbrengen. Kijk maar naar het miljoen + dollar dat gegeven is voor de gitaar van Jimi Hendrix

:cool:
ik kan eerlijk gezegd jimi niet vergelijken met clapton , jimi is een dode legende die op maar een aantal gitaren heeft gespeeld , en clapton heeft er op gigantisch veel gespeeld dus bij jimi is het iet wat specialer en zeldzamer

En Clapton leeft nog...dus als die nou ook ff uit een hoog raam flikkert brengen die gitaren veel meer op, nog meer drugsverslaafden blij.

Kjiratsiekoedel
25 juni 2004, 11:24
wat ik wel vreemd vind is dat clapton waarschijnlijk zat geld heeft, dus die 7 miljoen opvrengsten heeft hij waarschijnlijk niet nodig, is dus waarschijnlijk meer om de publiciteit

fred dons
25 juni 2004, 11:29
guitarcentre heeft de gitaar gekocht

en nee hij heeft het geld niet nodig maar het geld gaat dan ook niet
naar hem toe

Anders Destium
25 juni 2004, 11:34
Clapton heeft een afkickcentrum opgezet, en daar gaat het geld allemaal heen.

In totaal is er met de 80 gitaren $7,5 miljoen opgehaald, het was zelfs op het nieuws :)

Blijepanda
25 juni 2004, 14:32
BTW: Blackie heeft 800.000 pleuri opgebracht gisteren. :o (toen ik 2 jaar geleden mun strat wegdeed bracht ie niet meer op dan 700) :cry:

Ik zag het net op het nieuws; ik ben benieuwd wie hem gekocht heeft :D

Bluesbreaker
25 juni 2004, 16:11
ik ben benieuwd wie hem gekocht heeft :D

lees dan, 2 posts terug staat het :)

en iedereen die eric clapton een omhooggevallen kloothommel vind moet maar eens naar cream, en vooral de live dingen gaan luisteren

soup
25 juni 2004, 16:21
en iedereen die eric clapton een omhooggevallen kloothommel vind moet maar eens naar cream, en vooral de live dingen gaan luisteren
want die live dingen rulen ongeloofelijk hard!!!!!!!!!!!

fred dons
25 juni 2004, 17:51
Ik ontken niet dat Eric geen goede gitaarspeler is maar ik vind hem wel een kloothommel :D

kijk een ontwennings kliniek op een tropisch eiland als antigua is natuurlijk wel een mooi goed doel, alleen jammer dat het alleen betaalbaar is voor de rijke rockartiesten (deze laatste veiling dient om het ook voor "arme" mensen toegankelijk te maken maar dan ben ik nog steeds benieuwd hoe die op Antigua komen :wink: )

Bluesbreaker
25 juni 2004, 19:31
kijk een ontwennings kliniek op een tropisch eiland als antigua is natuurlijk wel een mooi goed doel, alleen jammer dat het alleen betaalbaar is voor de rijke rockartiesten (deze laatste veiling dient om het ook voor "arme" mensen toegankelijk te maken maar dan ben ik nog steeds benieuwd hoe die op Antigua komen :wink: )

met de boot, maar je hebt wel gelijk:

Cost
The cost of the residential program is a non-refundable U.S. $15,000.00. A medical emergency deposit is required and will be refunded if unused. Full payment is required prior to admission. We do not accept insurance coverage

en als je echt aan de drugs bent heb je meestal niet zomaar even 15000 dollar op je rekening staan

edit: deze veiling heeft dus 7,5 mln opgebracht

7500000 / 15000 = 500 mensen gratis geholpen

fred dons
26 juni 2004, 07:57
die 7,5 is inclusief veilingkosten dus het worden er iets minder :D

alhambra
26 juni 2004, 16:50
ik ben benieuwd wie hem gekocht heeft :D

lees dan, 2 posts terug staat het :)

en iedereen die eric clapton een omhooggevallen kloothommel vind moet maar eens naar cream, en vooral de live dingen gaan luisteren

Ja ja leuk dus hij kan een gitaar vasthouden. Mij doet het weinig.

Wickeh
26 juni 2004, 17:09
Vind 't best wel onzin maarja das mijn mening. Ben ook niet zo gecharmeerd van Eric Clapton. Mensen als Harry Sacksioni en Tommy Emmanuel maken van gitaar een ware droom.

Bluesbreaker
26 juni 2004, 22:30
harry sacksioni heb ik een keer live gezien, dat was echt geweldig, maar daarna was de cd echt een tegenvaller
allerlei toegevoegde geluiden en babygejank op de achtergrond

zo is het met clapton ook, als je zijn live stuff van vooral cream ziet ben je er enthousiast over, maar de cd valt daarme vergeleken tegen

Annuh
27 juni 2004, 01:20
Heeft Guitar Centre hem gekocht?
Toen ik vorig jaar in L.A naar de guitar centre op sunset ging verkochten ze daar ook een acoustische gitaar van 100.000 haha! Was ook van iemand geweest, weet niet meer wie :-?
Die gitaar stond in een aparte virtrine met barrometers enzo haha :P :D

Die winkels zijn wel kicke... :-D

frankpaul1
27 juni 2004, 03:55
andy check je PM