PDA

View Full Version : "rare" manier om je 4x12 aan te sluiten???



Kamiess
16 juni 2004, 20:14
Ik bedacht me het volgende.
Een 4x12 is mono en stereo(tenminste mijn marshall wel)bij stereo gebruik je beide inputs.
bij normaal gebruik heb je 1 output van je amp op de mono input van je cab.
Wat is het effect als je beide outputs en inputs gebruikt??
Dus werken met 2 speakerkabels op een halfstack.

FNaRK
16 juni 2004, 21:23
als je netjes je switch van je cabinet op stereo zet en je gebruikt de L/R uitgangen van je top speel je dus "stereo"

in de praktijk zul je er niet veel van merken, ik heb ook een tijdje zo gespeelt, je geluid wordt er iets voller door

Bluesbreaker
16 juni 2004, 21:40
in de praktijk zul je er niet veel van merken, ik heb ook een tijdje zo gespeelt, je geluid wordt er iets voller door

dat leek mij ook, je blijft op dezelfde gitaar + versterker spelen he.....
maar zijn er geen effecten die beter in stereo klinken ofzo?

Negative K3 fan
16 juni 2004, 21:43
er zijn zeker wel effecten die stereo beter klinken, stop eens een milde stereo chorus in de fx loop (wel zorgen dat je stereo eindversterker hebt) en dan door een stereo systeem permanent aan, wordt je geluid een heel stuk breder en 3d'er van.

Maarwaarschijnlijk heb je gewoon een mono top met twee uitgangen, dan heeft dat niet erg veel zin.

Bluesbreaker
16 juni 2004, 21:50
ik heb eigelijk geen idee, ik heb een tsl122
ik kon het zo niet op de Marshall site vinden

Negative K3 fan
16 juni 2004, 22:02
die is wel mono, buizenheads zijn 'vrijwel' nooit stereo.

Bluesbreaker
16 juni 2004, 22:08
nouja, over mn versterkergeluid heb ik eigelijk ook niks te klagen :)

Kamiess
16 juni 2004, 23:42
Ik heb maar 1 speakerkabel>is het de moeite waard om er 1 bij op te halen en zo te gaan spelen.
Hoe zit het met het volume>kun je bv je amp harder zetten of moet hij zachter ivm 2x output

Raffel
17 juni 2004, 08:49
maakt volgens mij helemaal niet uit. Ik heb al sinds den beginne 2 speakerkabels naar mijn cab lopen en ik merk weinig verschil. Inderdaad misschien een klein beetje voller.

harrie-beton
17 juni 2004, 10:12
als je al een eindversterker hebt die stereo aan kan dan is het effect nog steeds minimaal omdat de speakers te dicht bijelkaar staan.

de speaker kast kan het wel. Even opletten met de OHM's...

Jeroenvanhulsteijn
17 juni 2004, 10:22
maar staan in zo'n stereokast dan niet de speakers in een hoek ingebouwd? voor grotere spreiding? of is dat niet algemeen toegepast?

Antal
17 juni 2004, 13:00
Volgens mij bij die marshall kasten niet hoor. Behringer heeft wel een cab die dat heeft trouwens.

Negative K3 fan
18 juni 2004, 08:49
als je al een eindversterker hebt die stereo aan kan dan is het effect nog steeds minimaal omdat de speakers te dicht bijelkaar staan.

de speaker kast kan het wel. Even opletten met de OHM's...

volgens mij valt dat wel mee, verschillende speakers zijn verschillende speakers en als er ander geluid door komt (dmv stereo chorus ofzo) is er denk ik wel een heel groot verschil met gewoon mono spelen, ook al komt het uit dezelfde cab.