PDA

View Full Version : mijn eerste mix



zeppos
16 juni 2004, 20:00
hier issie dan mijn eerste mix.

graag tips ed

http://home.tiscali.be/zeppos

grtzz zeppos

Hempo
16 juni 2004, 20:13
Op de mix of op het nummer ?

Voor het eerst luisteren:
Het zegt mij eigenlijk niet zoveel, de compositie vind ik niet echt boeiend. Vind de zang ook niet prettig om naar te luisteren. Zang is vaak subjectief, maar die hooowwowowowwwa" vink niet zo. 2e stem is wel geinig gedaan. Erg staccato daarna, wel aardig. Leuke blaaspartij tussendoor en dat basloopje daar is ook wel leuk

Maar het klinkt als geheel niet levendig genoeg, zo komt het op mij over, een beetje saai/irritant afgewisseld met wel leuke stukjes met de blazers/drums die mij wel boeien in dit nummer.

m^rton
16 juni 2004, 20:28
Kvind die zang wel iets weg hebben van lost prophets.
Maar wat heb je raar geluid zeg.
Is dat op het begin een gitaar bedoeld?

dejohan
16 juni 2004, 20:35
Ik vind het wel een ok nummer.
De zang is heel goed, ook de interactie met de tweede en derde stem, maar de lead zanger zingt volgens mijn mening wat te theatraal, hij moet wat relaxter moeten proberen te zingen. In mijn ogen hé.
Ook vind ik die stukjes wanneer gitaar en drum korte slagen spelen een beetje te slordig gespeeld, zoiets moet echt strakker zijn om mooi te klinken. Dat vind ik toch.
Het doet me trouwens een beetje denken een Rumplestitchkin. Het klinkt in ieder geval heel Belgisch.

Van mixen ken ik niet veel, maar ik heb wel de indruk dat het allemaal nogel 'donker' klinkt, er komen weinig hoge frequenties door voor lijkt mij. Een beetje veel mid. Vooral de gitaar met distortion.

Bluesbreaker
16 juni 2004, 21:02
niet mijn stijl, maar vooral dat 1e stukje vind ik eigelijk echt niks, klinkt gewoon op een .midi file, en dat howowhowah is wel heel erg fout

(vind ik)

zeppos
16 juni 2004, 21:06
eerste is een beatbox door een kick mic.
verder bedoel ik idd opmerkingen naar de mix toe.
pan EQ weet ik ut allemaal, gaat der mij om dat het volgende keer weer beter is.
tis trouwens opgenomen op een fostex VF160 met Staggmics behalve de kick is een D112 en gitaar mengelmoes van SM57 en stagg membraammic.

in ieder geval bedankt voor de replys hoor ut verder wel

grtzz zeppos

zeppos
16 juni 2004, 21:07
oja verder geen effecten alleen EQ en op zang compressor. later proberen te masteren via nero.

coal
17 juni 2004, 01:11
lijkt wel wat op Mick Jagger in z'n jonge jaren... :lol: