PDA

View Full Version : kun je zonder problemen verschillende merken pups combineren



ninja
16 juni 2004, 19:57
ik wil mn gitaar volstoppen met niewe pickups, ik dacht aan een dimarzio een bill lawrence en een seymour duncan. gaat dat wel goed? mn gitaar heeft een hss configuratie.

Daniël_san
16 juni 2004, 19:59
volgens mij niet want de lementen moeten tegen elkaar in gespeold zijn als ik het goed heb......

Kjiratsiekoedel
16 juni 2004, 20:05
volgens mij niet want de lementen moeten tegen elkaar in gespeold zijn als ik het goed heb......????

Ja, dat kan. Wel rekening mee houden dat het ene element een hogere output heeft/kan hebben dan het ander. Dat kan met wisselen volumeverschillen opleveren.

Actief en passief combineren kan volgens mij ook (wel wat lastiger).

gerrekat
16 juni 2004, 20:14
Tuurlijk, geen probleem...ik heb ook Bill Lawrence L 500 XL's in de brug van sommige gitaren zitten en een DiMarzio Paf Pro in de nek!

Antal
16 juni 2004, 20:16
Natuurlijk kan dat!!!

piezo
16 juni 2004, 22:44
Dat kan helemaal niet zomaar altijd, want niet alle fabrikanten hanteren dezelfd normen qua wikkelrichting, aarding e. d.
Zie dat recente onderwerp van iemand die een Van Zandt s.c. gemonteerd had en er vooral brom had.

Neals
16 juni 2004, 22:46
Het kan gewoon, zelf heb ik nu een DiMarzio in me yamaha, en gaat best lekker op zich...

Ben alleen bezig die body ECHT mooi te krijgen.

ben???
16 juni 2004, 22:54
nee, dan ontploft je gitaar















:roll:

fred dons
17 juni 2004, 07:21
ja het kan maar zoals al gezegd, met name als je gaat splitten bij bijvoorbeeld Dimarzio en Seymour Duncan zal je merken dat de polariteit van beide pups niet hetzelfde is
www.stewmac.com heeft mooie schema'svan de bekendste pick-up merken zodat je, wanneer je ze in combi aansluit, wel goed uitkomt.