PDA

View Full Version : keuzes keuzes keuzes



THW
16 juni 2004, 16:38
test

THW
16 juni 2004, 16:39
Ik ben op zooek naar een goeie distortion voor classic-glamrock en cklasieke metal als Iron Maiden
ik heb er zelf al een paar uitgekozen:
http://www.feedback.nl/pix/boss-ds2.jpg
http://www.feedback.nl/pix/boss-mt2.jpg
http://www.feedback.nl/pix/ibanez-ts9.jpg
ik wil ze vooral gebruiken voor de solo's om het die extra "boost" te geven

andere sugesties zijn natuurlijk welkom

Mitch
16 juni 2004, 16:48
Meld je aan bij ebay en ga shoppen op de tweedehandsmarkt in Duitsland zou ik zeggen. Zeer goede, wat onbekendere pedalen voor een strakke prijs. Enige dat je nodig hebt zijn internationale Overschrijvingsforumlieren van je bank.

THW
16 juni 2004, 17:02
voor ebay moet je 18 zijn en ik ben 14

GuitarMaster
16 juni 2004, 17:13
ik ben 16 en ik ebay ook :???:

THW
16 juni 2004, 17:28
nou en het gaat me hier om advies/sugesties om die pedalen niet om E-bay

sash
16 juni 2004, 17:31
nou en het gaat me hier om advies/sugesties om die pedalen niet om E-bay


Oei.... lange teentjes? :D

Anyways, denk dat voor soloboosts de TS9 beter is. De anderen voegen vrij veel gain toe.

THW
16 juni 2004, 18:00
en zou die metal distortion goed zijn voor wat Iron Maiden liedjes?

sash
16 juni 2004, 18:03
en zou die metal distortion goed zijn voor wat Iron Maiden liedjes?

Metalzone is behoorlijke crap en heeft te veel gain voor Iron Maiden dingen. Dan zou ik eerder voor een DS1 gaan.

The Thumb
16 juni 2004, 18:34
ik ben 16 en ik ebay ook :???:

kan wel, zijn alleen je ouders de lul als je je verplichtingen niet nakomt...

The Thumb
16 juni 2004, 18:36
Het zou mij niets verbazen als die DS1 voor jou het beste werkt. TS9 boost ook lekker, maar daarmee kom je niet echt in hardrock sferen, tenzij je versterker al behoorlijk heavy is afgesteld. DS1 is wat agrresiever dan TS9

Antal
16 juni 2004, 19:13
Het zou mij niets verbazen als die DS1 voor jou het beste werkt. TS9 boost ook lekker, maar daarmee kom je niet echt in hardrock sferen, tenzij je versterker al behoorlijk heavy is afgesteld. DS1 is wat agrresiever dan TS9

+1 Die metalzone en die DS2 zijn echt crap. Een ts9 is geweldig als booster voor rockmuziek. Voor metal kun je beter een DS1 nemen. Die klinkt een stuk beter dan een DS2 en is nog goedkoper ook.

Mitch
16 juni 2004, 21:41
nou en het gaat me hier om advies/sugesties om die pedalen niet om E-bay

Het was ook maar een advies/suggestie, over eBay :D

Begrijp ik je verhaal goed en wil je zowel pedalen voor flinke gain en een lead boost ? Twee pedalen setup zou dus slim zijn. Dan hangt het erg van je setup gitaar/versterker af wat een beetje klinkt. Zeker op transistor versterkers (14 jaar, dikke kans dat je daarop speelt) klinkt juist het felle van een DS1 wel aardig als boost. Goede metal doosjes zijn Zoom TriMetal en binnenkort op de markt (door mij reeds gehoord) het nieuwe bakkie van Aria. Die komen nog met een hele lijn.

Of natuurlijk die Super Metal die momenteel op eBay staat voor maar.....oh nee :wink:

Alain
17 juni 2004, 13:27
TS 9 is niet "stevig" genoeg voor maiden zou ik zeggen

Blijf weg van de metal zone, crap

DS-1 is goed, maar misschien niet maiden genoeg
probeer eventueel eens de Boss Heavy metal. Die vind ik een stuk beter dat de metal zone

Antal
17 juni 2004, 15:13
TS 9 is niet "stevig" genoeg voor maiden zou ik zeggen

Jawel hoor! Je kan er rustig mee gooien met die dingen. Hartstikke stevig :-D

Lucky
17 juni 2004, 15:54
Ik zou idd voor een ds1 en een ts9 gaan.
kun je je solo's boosten en eventeel wat vetter maken met een dotje gain.

je pakt niet echt die trashmetal oomph, maar ruig genoeg voor seventies-eigties hardrock.

wat voor amp heb je?

idno
17 juni 2004, 16:57
Ik zou (volgens mij als enige) voor de DS-2 gaan, heb ik zelf ook gehad en beviel uitstekend. Je kan er bijna én een DS-1 én een MT-2 geluid uit halen.

Antal
17 juni 2004, 19:28
Ik zou (volgens mij als enige) voor de DS-2 gaan, heb ik zelf ook gehad en beviel uitstekend. Je kan er bijna én een DS-1 én een MT-2 geluid uit halen.

Ja, leuk hoor die veelzeidigheid, maar waarom zou je dat doen als je voor minder geld een pedaal kan kopen wat beter klinkt?

Diedo
17 juni 2004, 19:47
heh idd,... ik heb die ds2 gekocht voor een prikkie, maar hij was een dag later weer tekoop... hij klonk als een blikken koektrommel.. wat ik ook probeerde...

Mitch
17 juni 2004, 21:48
Hey, it's a Boss ! :razz:

Speeddemon
17 juni 2004, 23:25
Hey, it's a Boss ! :razz:
zeg dat tegen Prince en Dave Gilmour... :razz:

idno
18 juni 2004, 11:59
tja, ik vond toch echt goed klinken (net als Kurt Cobain en John Fru[hoe the fuck schrijf je dat :razz: ]sante)

maar ja, ieder zn eigen smaak niet?

dejohan
18 juni 2004, 12:06
tja, ik vond toch echt goed klinken (net als Kurt Cobain en John Fru[hoe the fuck schrijf je dat :razz: ]sante)

maar ja, ieder zn eigen smaak niet?
Gebruikte Cobain niet ook de DS-1?

Mitch
18 juni 2004, 19:23
En allebei aan de heroine geweest: toeval ? Ik denk het niet :D

Speeddemon
18 juni 2004, 19:55
Frusciante.Da's nie zo moeilijk.


Speedy, zie DAT maar eens goed je bek uit te krijgen!' :lol: 8-)

En begin maar te oefenen, want als ik over een paar jaar als headliner op Monsters of Rock sta, zul je t toch met z'n 10.000en scanderen! :wink:

Mitch
18 juni 2004, 20:32
En begin maar te oefenen, want als ik over een paar jaar als headliner op Monsters of Rock sta, zul je t toch met z'n 10.000en scanderen! :wink:

Je gebruikt teveel Boss pedalen, da's duidelijk :seriousf:

Speeddemon
18 juni 2004, 22:21
actually, ik gebruik momenteel alleen nog maar de CS-2.

huidige rig:
Vox v847 (tb, vocal en volume mods)
Boss CS-2
DOD 250 (modded, tb)
H&K Tubefactor
MXR Smart Gate
Ibanez BC9
Ibanez GE9
Korg 301dl


your point was? :wink:
(btw, heb nu echt een wereld-tone! Denk aan Gary Moore op "Oh Pretty Woman" meets Richie Sambora meets Zakk Wylde. Gedefinieerde high gain met lekkere overtones! )

Quink
19 juni 2004, 00:13
(btw, heb nu echt een wereld-tone!

En aan je lijstje te zien lukt dat prima zonder Mig-boost? :???:





http://smile.smilies.nl/1562.gif

Mitch
19 juni 2004, 00:37
OOOOooooooeeeeeeee, Quink is wakker !

Speeddemon
19 juni 2004, 12:50
Quink, de MiG*Boost heb ik gebaseerd op MIJN gemodde DOD 250, wiseguy! :evil:

Alleen, de DOD heeft dus permanent die LED clipping (die ik persoonlijk prefereer), waarbij je bij de MiG*Boost nog kan switchen naar de enhanced versie van de originele DOD 250 sound.

En daarbij, als ik die DOD zou willen verkopen, moet ie minimaal 95 euro opbrengen (gezien al t gemod en dure shit die er inzit enzo), en dat is niet erg rendabel.

Quink
19 juni 2004, 14:33
Quink, de MiG*Boost heb ik gebaseerd op MIJN gemodde DOD 250, wiseguy! :evil:

Over wiseguys gesproken, hoe is het met "The Don"?

idno
20 juni 2004, 11:54
tja, ik vond toch echt goed klinken (net als Kurt Cobain en John Fru[hoe the fuck schrijf je dat :razz: ]sante)

maar ja, ieder zn eigen smaak niet?
Gebruikte Cobain niet ook de DS-1?

eerst wel, maar hij vond de DS-2 beter :D dus is 'ie die gaan gebruiken :wink:

Speeddemon
20 juni 2004, 15:23
Quink, de MiG*Boost heb ik gebaseerd op MIJN gemodde DOD 250, wiseguy! :evil:

Over wiseguys gesproken, hoe is het met "The Don"?
[hoarse Marlon Brandon voice] He is in certain matters of development and therefore not yet ready to attend to our precious meetings. [/hoarse Marlon Brandon voice]

8-) :wink:

Ricktrodat
21 juni 2004, 14:44
Nou als je echt van metal houdt dan kan je beter die turbo, metal gebruiken, die tube screamer is echt voor blues/rock.

Mijn mening, gebruik m' zelf namelijk :-D