PDA

View Full Version : [Pictures] Wie heeft er amps op z'n werk? :)



Phyrexian
16 juni 2004, 16:35
Even voor de fun... zo ziet m'n bureau er uit op m'n werk.
Jullie mogen raden wat m'n job is... :-D

Staan niet op de foto:
Yamaha Keyboard
Korg Triton Keyboard
Ovation 12 string
Line 6 Variax
Ibanez gitaar (oud les paul model)
BC Rich Mockingbird uit de 80ies
Fender Stratocaster

http://www.everlasting.be/bart/guitars/gitaarforum/115-1549_IMG_800x600.jpg

Raffel
16 juni 2004, 16:44
ik zeg Desktop Publisher vanwege de Mac :)

Phyrexian
16 juni 2004, 16:51
ik zeg Desktop Publisher vanwege de Mac :)

Bijna... ik zit een graad hoger dan DTP. Grafische vormgeving en webdesign... :)

Kjiratsiekoedel
16 juni 2004, 16:52
tering wat een zooi

Negative K3 fan
16 juni 2004, 18:12
wtf moet je met al die shit op je werk? leef je daar ofzo?

asesino
16 juni 2004, 18:15
Mss werkt hij thuis :)

soup
16 juni 2004, 18:15
ik zie een een tas om je gitaar in te vervoeren met het logo van gibson erop en daarnaast rechts zie ik een (gibson???) les paul , je gaat toch niet zeggen dat je daar een gibson les paul hebt staan?? want zoiets vervoer je toch met een case

soup
16 juni 2004, 18:16
Mss werkt hij thuis :)
oh als hij thuis werkt , oke dan :-D

Toolshed
16 juni 2004, 18:36
Zo te zien is de gitaartas al gevuld... Denk dat er een SG in zit, ik kreeg zelf ook zo'n tas.

kokeleko
16 juni 2004, 18:40
Aha, grafisch vormgever, en ik die kolere zooi maar drukken als drukker :( :( , altijd al gezegd dat die grafisch ontwerpers er met een schone kont vanaf komen :D :D :D :D :D :D :D :D

IndiepoprockJesse
16 juni 2004, 21:02
hmm goed plan, ga ik later ook maar eens zo aanpakkan hehe..

en mac, damn, ik moet er nou al een jaar mee werken op school, maar ik irriteer me zo aan de ontbrekende functionaliteit en het feit dat je zo weinig kan instellen en het feit dat er 30 cpu vretende animaties om je hoofd vliegen waar ik niks van hoef te weten.. ziet er leuk uit hoor, maar functioneel is het niet..

Jesse//

Phyrexian
17 juni 2004, 09:38
Ik werk in een klein grafisch bureau; we werken hier slechts met 8 mensen. M'n baas woont hier ook (lees: hij overnacht hier) en mijn bureau staat in onze soundstudio. Vandaar die apparatuur.

Tja rommel... hier wordt hard gewerkt :)

Mac is nice voor graphic design, maar technisch is het een inefficient apparaat. Geef mij ook maar een PC... goedkoper en sneller.

Die gitaar die je ziet is een Ibanez uit de 70ies met een les paul body.
In die tas zit een Gibson Les Paul Studio uit begin jaren negentig.

soup
17 juni 2004, 13:18
we konden ook naar Phyrexian zijn profiel gaan en daar kijken wat voor werk hij deed , nu pas aangedacht :)

Diedo
17 juni 2004, 17:34
Mac is nice voor graphic design, maar technisch is het een inefficient apparaat. Geef mij ook maar een PC... goedkoper en sneller.

ik snap niet waarom een mac dan beter zou zijn.. de programma´s die nu voor de mac bestaan zijn voor die programmamakers toch ook wel in een windows uitvoering te maken? als de mac verder niet interessant is als computer snap ik zn succes niet echt... kan iemand macintosh voor dummies uitleggen?

hoofd
17 juni 2004, 17:41
een mac zou veel stabieler zijn dan een Windows XP, maar sinds XP is windows ook heel erg stabiel voor veeleisende professionele programma's. Een mac is imho een klereding, kan er echt niet mee overweg.

Phyrexian
17 juni 2004, 18:00
Macintosh wordt vrijwel grotendeels in de grafische en reclame industrie gebruikt. Vroeger draaiden grafische pakketten als Photoshop, Illustrator en Quark beter en sneller op Mac maar dat is niet meer het geval tegenwoordig; PC is even snel of sneller en zeker en vast stabieler.

Het grote probleem zit/zat em in de lettertypes. Wij gebruiken in ons grafisch bureau duizenden dure lettertypes. Voor PC zijn die niet of in mindere mate beschikbaar. Vandaar het probleem. Letters zijn onze tools.

Diedo
17 juni 2004, 19:43
aha... dat was dus een erg slimme zet van apple omdat jullie ontwerpers nu min of meer zitten vastgeketend aan die mac dingen terwijl ze tegenwoordig niet expliciet beter zijn...
:-?

Anders Destium
17 juni 2004, 21:02
ik zou eigenlijk gokken dat je werkloos zou zijn aan de zooi te zien :D

schizo910
18 juni 2004, 01:09
Ik ben verzot op mijn Macs. Het grote voordeel van de Mac is dat de klok en mathematische preciesie beter is dan PC's. Daarom zijn Mac's zo veel te vinden in grafische studio's en muziek studios, en dat is een belangrijke redne dat ze duurder zijn.
Ik las net dat iemand zei dat een PC sneller is dan een Mac? Bij alle testen van zogenaamd gelijkwaardige computers bleek in alle gevallen de Mac sneller te zijn bij gelijke handelingen. Bij een PC werk je met een volledig software matig besturingsysteem wat al veel meer snelheid kost ten opzichte van een Mac.

Ik zelf werk zowel met PC als met Mac en heb toch (vooral door mijn werk) een lichte voorkeur voor Mac. Het grote voordeel van de PC is dat iedereen er een heeft en dat bestanden uitwisselen makkelijker maakt. Zijn er meer programma's voor te vinden (vooral huishoudelijke- en boekhoudprogramma's e.d.).Verder zijn PC's vriendelijker voor je bankrekening...

PeeVee
18 juni 2004, 09:44
Ik heb het bureau maar effe weggehaald... :wink:

http://www.qsl.net/pa3hho/pix/modsetc/amps.jpg

Phyrexian
18 juni 2004, 09:45
yeah veel voordelen en nadelen voor elk systeem natuurlijk.
hetgeen ik bijvoorbeeld echt haat aan apple is dat het zo verdomme lang duurt om een volle (zelfgeschreven) cdrom te kopiëren op je harddisk.
dat duurt hier gemiddeld 15 minuten en terwijl de apple bezig is met dat te doen, wordt hij zo verschrikkelijk traag dat je niets anders kan meer kan doen. Plus, op een oudere pc gaat dit aanzienlijk sneller. De aansturing van de cdrom lezers in mac zit echt fout vind'k.

Als je hetzelfde budget spendeert voor een pc (meer goederen voor je geld) als voor een mac. dan heb je voor hetzelde geld een snellere pc. believe me. we hebben hier de tests gedaan.

Bouke
18 juni 2004, 10:23
Hey,

Hehe, ik schop al jaren tegen de macceraars in de grafische wereld aan en werk dus principieel alleen met Windows PC's (stiekum heb ik wel een powerbookje hoor :D). Alleen al om arrogante drukkerijen te kunnen ontwijken is het leuk om met niet-mac bestanden aan te komen. Het heeft me wel even gekost om goede drukkerijen te vinden die niet moeilijk doen als je geen mac hebt. Heel veel vastgeroeste vooroordelen in grafiland. Eigenlijk maakt het geen fuck meer uit tegenwoordig, maar de mac blijft heilig. Gelukkig hebben we PDF tegenwoordig en da's voor alle platformen erg handig. Sowiezo is uitwisseling tussen dezelfde grafische paketten op verschillende platformen veel beter geworden. Fonts zijn altijd het grootste probleem inderdaad...

Doet me weer denken aan mijn opleiding. Alleen maar mac's natuurlijk en ik thuis alles maken op m'n oude pc... Leraren in de war, want de meesten hadden thuis geen mac maar wel een pc dus kreeg ik veel medestudenten mee in de pc-race. Leuke tijd.

Groets,

Bouke

schizo910
18 juni 2004, 10:28
yeah veel voordelen en nadelen voor elk systeem natuurlijk.
hetgeen ik bijvoorbeeld echt haat aan apple is dat het zo verdomme lang duurt om een volle (zelfgeschreven) cdrom te kopiëren op je harddisk.
dat duurt hier gemiddeld 15 minuten en terwijl de apple bezig is met dat te doen, wordt hij zo verschrikkelijk traag dat je niets anders kan meer kan doen. Plus, op een oudere pc gaat dit aanzienlijk sneller. De aansturing van de cdrom lezers in mac zit echt fout vind'k.

Dat probleem ha dik op mijn oude Mac inderdaad ook, een externe schrijver is dan een goed oplossing.


Als je hetzelfde budget spendeert voor een pc (meer goederen voor je geld) als voor een mac. dan heb je voor hetzelde geld een snellere pc. believe me. we hebben hier de tests gedaan.

Dat is absoluut waar, da's ook het grootste voordeel van de PC: veelwaar voor je geld en makkeljiker te upgraden. Ik denk dat als de Mac vanaf het begin goedkoper was geweest er meer mensen met een Mac zouden zijn...

Raffel
18 juni 2004, 10:36
t gaat wel lekker off topic nu of niet? :-D

Phyrexian
18 juni 2004, 10:42
t gaat wel lekker off topic nu of niet? :-D

idd :)
maar het mag... het is toch mijn topic so :cool:

soit. werkt er nog iemand ergens waar hij een amp naast z'n computer heeft staan?

Raffel
18 juni 2004, 11:29
er werkt hier vast wel iemand in een muziekinstrumentenzaak :)

Ik zou het toch echt niet erg vinden een paar weekjes in een zaak als die van Beyers of Musik Produktiv door te brengen :D

Phyrexian
18 juni 2004, 11:31
Ik zou het toch echt niet erg vinden een paar weekjes in een zaak als die van Beyers of Musik Produktiv door te brengen :D

tuurlijk, maar uiteindelijk gaat het wel vervelen denk'k als de zoveelste klant vraagt waarvoor dat zwarte knopje op een POD XT nu net weer dient? Of niet? :-D

Raffel
18 juni 2004, 11:59
ja maar zodra die klanten weg zijn 8-) 8-) Let 'er wail baby! :D

KYUSS
25 juni 2004, 19:45
ik heb ook amps op mn werk. Altijd fijn natuurlijk....

birt
26 juni 2004, 10:22
ik volgde nog opleiding tot grafisch designer maar ik ben er een maand geleden mee gestopt... (waar werkt je trouwens phyrexian?)
en ik werkte voor school hier thuis ook tussen de gitaren op, jawel, een mac :D

Phyrexian
28 juni 2004, 09:07
Ik werk ondertussen al twee jaar hier: http://www.exelmans.be/

Gretsch6120
28 juni 2004, 16:19
ik had echt kloteversterkers op mn werk!
een acoustasonic en een champ ofzo
de gitaren waren beter :lol:
http://home.aim.hsbrabant.nl/s138039/gretschwerk.jpg

Javaca
28 juni 2004, 17:59
Leuk werk heb je Phyrexian!

Voor mij is het hobby.
Ik werk met een pc en Microsoft Publisher (amateuristisch hè?)
De laatste tijd heb ik toch een leuke collectie fonts opgebouwd.
Het is jammer dat macfonts niet compatible zijn met windows. Ik ben nog op zoek naar een ripoff van de Trinité :cool: .

niels_r
28 juni 2004, 19:33
ik zou eigenlijk gokken dat je werkloos zou zijn aan de zooi te zien :D

Oei, dan heb je mijn bureau nog niet gezien... en genoeg te doen hoor :D

Mac heb ik trouwens nooit echt wat gevonden. PC's zijn een stuk goedkoper en als je daar gewoon een goed besturingssysteem (lees: linux) op zet dan draaien ze ook nog eens lekker stabiel. Nouja, WinXP kan er ook wel mee door.

ieme
2 juli 2004, 19:22
http://groups.msn.com/_Secure/0RAAAAFMS8lVtTPwMidA6sjHAUn50Nve0LJfdKj5fR6A9bI0fw 3D82*TtHAk*RdgHB23FL3L7zxwVfteLO545AkoV6UTWJTtOrJc aqvaBuys/DSCF0018.JPG?dc=4675478917439073397 ik werk thuis, of woon ik op mn werk? maar goed.. gear is aanwezig!