PDA

View Full Version : Leuke site over Ed Roman



Anders Destium
16 juni 2004, 15:49
Ik neem aan dat de veel mensen hier wel eens op de site www.edroman.com zijn geweest, dit is een site waarop mensen de zaken omdraaien:

http://edroman.aleclee.com/

Leuk om eens te lezen, zo zie je maar dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten :)

soup
16 juni 2004, 15:55
ik snap deze zin niet zo goed

PRS Price List
Factually, this is actually one of the things that ER gets right about PRS. What he doesn't tell you is that most reputable dealers sell at 30-40% off list prices.

Wat hij jou niet verteld is dat de meeste dealers met reputatie de gitaren verkopen aan 30-40% ....???
Dus 30-40% hoger dan de lijstprijzen of 30-40% lager ,

Anders Destium
16 juni 2004, 16:36
De prijzen zijn 30/40% lager dan de listprice. Bij Elderly waar ik net een paar opgaves heb gevraagd hanteren ze 35% er vanaf.

ben???
16 juni 2004, 22:40
ik snap deze zin niet zo goed

PRS Price List
Factually, this is actually one of the things that ER gets right about PRS. What he doesn't tell you is that most reputable dealers sell at 30-40% off list prices.

Wat hij jou niet verteld is dat de meeste dealers met reputatie de gitaren verkopen aan 30-40% ....???
Dus 30-40% hoger dan de lijstprijzen of 30-40% lager ,

er staat toch OFF list prices? dat betekent 30-40% van de list prices af...

munkie
16 juni 2004, 23:17
Ach ja, gitaar boeren, ze zijn geen haar beter dan hun klanten zullen we maar zeggen :-D
Toen ik nog in Den Haag woonde heb ik eens een mooie Ibanez AS200 in consignatie geven bij een bekende gitaarboer aldaar. Een week later ging ik terug om mijn gitaar op te halen want ik had spijt. Was ie al weg! Ik wilde mijn geld natuurlijk. Bleek dat de koper een kleine AANBETALING had gedaan en vervolgens met mijn gitaar de deur uit was gelopen! Ik heb uiteindelijk mijn geld wel gekregen maar voor hetzelfde geld (...) was ie met de Noorderzon EN mijn Ibanez vertrokken!
Gitaarboeren... :cry: :evil: :x :oops: :-? :???: :o :-( :( :evil: :evil:

Groetjes Freek.

Branzojo
17 juni 2004, 10:33
Heb je ook het verhaal van charlie gelezen "don't get to close to the fire ".
Hij staat ook op de site van Ed daar verdedigd hij hem nog.MAAR dat was in mei 2003. Zie het laatste bericht op deze pagina http://www.edroman.com/tech/compare/qsg_prs.htm van Charlie Dibuduo Jr.

Negative K3 fan
17 juni 2004, 12:27
wat is dat quicksilver dan voor een gedoe?

Anders Destium
17 juni 2004, 13:42
Ed Roman heeft zelf een paar gitaarmerken (Quicksilver, Pagan en nog een paar). Van alle merken die hij afkraakt maakt hij zelf de "veel betere en goedkopere" variant. De gitaren die hij maakt zijn op zich helemaal niet verkeerd, alleen de manier waarop hij zaken doet stuit de meeste mensen nogal tegen de borst. Als je je concurrentie moet afkraken om te laten blijken dat jouw artikel beter is geeft dat een nogal negatief beeld, hoe je het ook wendt of keert. Als je van de kracht van je eigen producten uitgaat in plaats van de "zwakte" van andere geeft dat een veel positiever beeld, maar dat doet hij niet (waarom niet, vraag je je dan af) :wink: