PDA

View Full Version : Wat voor gewicht?



Javaca
16 juni 2004, 12:26
Wat is wat jullie betreft het hoogste gewicht dat een gitaar mag hebben?

Hoeveel weegt een Les paul?
of strat?

hoofd
16 juni 2004, 12:28
4 kilo voor een strat :D

Anders Destium
16 juni 2004, 12:41
Ja, en 5,012 kilo voor een les paul. Iedereen weet dat les pauls die 5,012 kilo wegen het beste klinken!

Hoe zwaar je gitaar kan zijn ligt ook aan jezelf (hoe je bent gebouwd, hoe zwaar je zelf bent) Ik heb een paar zware planken, en na 2 uur merk je dat toch echt wel aan je schouder en nek!

IndiepoprockJesse
16 juni 2004, 13:13
Ja, en 5,012 kilo voor een les paul. Iedereen weet dat les pauls die 5,012 kilo wegen het beste klinken!

Hoe zwaar je gitaar kan zijn ligt ook aan jezelf (hoe je bent gebouwd, hoe zwaar je zelf bent) Ik heb een paar zware planken, en na 2 uur merk je dat toch echt wel aan je schouder en nek!

ik ga me LP maar eens wegen dan haha :)


Jesse//

Kjiratsiekoedel
16 juni 2004, 13:20
mijn strat 4,5 kg

Javaca
16 juni 2004, 13:37
De Leaves is nu 5,5 kilo.
Dat leek me wat te zwaar. Dus ik ga nog wat contouren en de holtes frezen.

gerrekat
16 juni 2004, 13:43
Liefst zo zwaar mogelijk, ik hou van zware gitaren!

Thijssie
16 juni 2004, 13:44
Ja, en 5,012 kilo voor een les paul. Iedereen weet dat les pauls die 5,012 kilo wegen het beste klinken!

Hoe zwaar je gitaar kan zijn ligt ook aan jezelf (hoe je bent gebouwd, hoe zwaar je zelf bent) Ik heb een paar zware planken, en na 2 uur merk je dat toch echt wel aan je schouder en nek!

Het is ook een kwestie van wennen.

Toen ik mijn LP net had, had ik altijd last van mijn nek na repetities terwijl ik nu uren met dat ding om mijn nek kan doen wat ik wil en nooit meer ergens last van heb.

Anders Destium
16 juni 2004, 13:52
Ik speel al jaren op een loodzware gitaar (volgens mij is hij bijna 5,5 kilo) en dat merk je toch nog steeds wel hoor :lol:

gerrekat
16 juni 2004, 13:55
Weet niet wat mijn ML's wegen maar ze zijn zwaar, mijn ESP Viper is een veertje erbij vergeleken!

Raffel
16 juni 2004, 14:01
ik geloof dat mijn mahonie RG2127x zo'n 5 kilo weegt in totaal en dat is voor mij toch wel echt het maximum.

Vexx
16 juni 2004, 14:09
Ik gok dat mijn strat ongeveer 4 kilo weegt. Mijn Ibanez RG is wat lichter dan die strat: ik denk dat die rui 3 kilo weegt. Ideale gitaar om op te spelen iig. :P

Lacrymosa
16 juni 2004, 14:35
op een of andere manier vin ik een gitaar voor thuis relaxter als ie zwaar is, maar voor live wil een wat lichtere, dat beweegt wat makkelijker en alles

CheerS!!

Jeroenvanhulsteijn
16 juni 2004, 14:40
zo licht mogelijk. want ik moet die kilo's steeds heen en weer sjouwen. kep nu een hohner g3t, dat ding weegt bijna niks. goeie constructie. ziet er niet uit, dat dan weer wel.

Akira
16 juni 2004, 14:44
zo licht mogelijk. want ik moet die kilo's steeds heen en weer sjouwen. kep nu een hohner g3t, dat ding weegt bijna niks. goeie constructie. ziet er niet uit, dat dan weer wel.

http://www.edromanguitars.com/guitar/hohner/hoh_models/images/G3T.jpg

Inderdaad, dat ziet er niet uit.
Dan maar liever wat gewicht hoor.

AntY
16 juni 2004, 14:54
tja, ome ned heeft toch wel nagedacht over dat design, t is alleen jammer dat zo boklelijk is...

Jeroenvanhulsteijn
16 juni 2004, 15:02
ja ach, de gitaar zegt ook weer niet alles over de bespeler :-D

Thijssie
16 juni 2004, 15:04
Ik speel al jaren op een loodzware gitaar (volgens mij is hij bijna 5,5 kilo) en dat merk je toch nog steeds wel hoor :lol:

Je bent gewoon een watje :razz:

(Te) zware gitaar om je nek, 4x12 kasten naar 3 hoog versjouwen, 100w buizenbakken uit je auto tilllen.
Das allemaal "Rock 'n Roll" :D

soup
16 juni 2004, 15:06
zo licht mogelijk. want ik moet die kilo's steeds heen en weer sjouwen. kep nu een hohner g3t, dat ding weegt bijna niks. goeie constructie. ziet er niet uit, dat dan weer wel.

http://www.edromanguitars.com/guitar/hohner/hoh_models/images/G3T.jpg

Inderdaad, dat ziet er niet uit.
Dan maar liever wat gewicht hoor.

Hoe gaat het eigenlijk in z'n werk om die gitaren te stemmen en snaren te vervangen , altijd al afgevraagd

Anders Destium
16 juni 2004, 15:15
Ik speel al jaren op een loodzware gitaar (volgens mij is hij bijna 5,5 kilo) en dat merk je toch nog steeds wel hoor :lol:

Je bent gewoon een watje :razz:

(Te) zware gitaar om je nek, 4x12 kasten naar 3 hoog versjouwen, 100w buizenbakken uit je auto tilllen.
Das allemaal "Rock 'n Roll" :D

Hernia ook? :wink:

Jeroenvanhulsteijn
16 juni 2004, 15:39
@soupero, er zijn speciale snaren voor. Double Ball Ends. deze snaren hebben aan beide uiteindes zo'n metalen balletje. de gitaar heeft een nul fret. aan het uiteinde van de hals zitten slotjes waar de balletjes in blijven steken. aan de bodykant steek je de balletjes ook in een slotje. dit slotje is echter verstelbaar om de snaar op spanning te brengen. als je zo'n elektrische schroevendraaier hebt zet je in een 2 minuten een nieuw setje erop en staat je gitaar weer in stemming. overigens heeft ibanez nu ook zo'n systeem beschikbaar. werkt fantastisch.

Vexx
16 juni 2004, 16:21
overigens heeft ibanez nu ook zo'n systeem beschikbaar. werkt fantastisch.

Ibanez??? Volgens mij bedoel je de Speedloader brug van BC Rich. Ibanez doet nog steeds de Edge, Edge Pro, ZR en wat non-locking bruggen..

Anders Destium
16 juni 2004, 16:34
da's niet van BC Rich maar van Floyd Rose. BC Rich is het eerste gitaar merk dat die bruggen toepast.

Vexx
16 juni 2004, 16:50
da's niet van BC Rich maar van Floyd Rose. BC Rich is het eerste gitaar merk dat die bruggen toepast.

Dat klopt inderdaad... 'k wist dat BC Rich ze toepaste, was alleen vergeten dat het een Floyd Rose was..

Ik vind het er btw niet uit zien: een gitaar zonder stemmechanieken aan de kop 'mist' iets.

Kjiratsiekoedel
16 juni 2004, 16:54
da's niet van BC Rich maar van Floyd Rose. BC Rich is het eerste gitaar merk dat die bruggen toepast.

Dat klopt inderdaad... 'k wist dat BC Rich ze toepaste, was alleen vergeten dat het een Floyd Rose was..

Ik vind het er btw niet uit zien: een gitaar zonder stemmechanieken aan de kop 'mist' iets.

je zou bijna een piepschuimen kop+plastick neptuners erop zetten

Anders Destium
16 juni 2004, 17:03
Floyd Rose zelf maakt nu ook gitaren met de speedloader, daar zit een headstock met groot gapend gat in het midden op :o

Vexx
16 juni 2004, 17:04
da's niet van BC Rich maar van Floyd Rose. BC Rich is het eerste gitaar merk dat die bruggen toepast.

Dat klopt inderdaad... 'k wist dat BC Rich ze toepaste, was alleen vergeten dat het een Floyd Rose was..

Ik vind het er btw niet uit zien: een gitaar zonder stemmechanieken aan de kop 'mist' iets.

je zou bijna een piepschuimen kop+plastick neptuners erop zetten

Das een goed idee! Best of both worlds... 8-)

BC Rich heeft iig gedacht aan gasten zoals wij die geen vernieuwing willen: ze hebben de kop op de gitaren laten zitten als decoratie..

Jeroenvanhulsteijn
16 juni 2004, 18:29
ah ja speedloader. kdag dat ibanez ook wat gitaren had met dat ding. maar kzalt wel verkeerd gelezen hebben dan :)

Stitch
16 juni 2004, 21:47
Wat moet je voor een gemiddelde gitaar rekenen voor de hals+alle toebehoren BEHALVE de body?? Kan ik uitrekenen wat voor totaal gewicht mn project wordt :) De body alleen is al 4 kilo (30 mm dik alluminium)

Robbert
16 juni 2004, 22:30
Mijn semi-Amerikaan is afgerond 3.0 kilo op de weegschaal en ook mijn nogthans ongebruikte Squier heeft dat gewicht.

t0n3h^
16 juni 2004, 23:42
ff een stomme vraag he.....maar men zegt dat mn strat wel koel klinkt.....beter dan een vergeleken anniversaty....USA'tjes heb ik het over. Maar ik vroeg me af....hoe kan je de body meten....moet ik dan alle electronica en hals eraf schroeven :P...jaah op da gebied ben ik nog niet zo technisch...je moet het een keer leren :P

dejohan
17 juni 2004, 00:32
Ik heb liever een zwaardere gitaar, daarmaa kan je je bassist beter meppen als hij weer eens uit de maat speelt.

Dugie
17 juni 2004, 00:43
Ik heb liever een zwaardere gitaar, daarmaa kan je je bassist beter meppen als hij weer eens uit de maat speelt.

Je kan dan gemakkelijker een schoen met stalen tip aandoen en hem anders bewerken.

Vexx
17 juni 2004, 00:44
Ik heb liever een zwaardere gitaar, daarmaa kan je je bassist beter meppen als hij weer eens uit de maat speelt.

Dat valt tegen! Je kan beter een lichte gitaar hebben, die kan je veel hárder slaan dan met zo'n zwaar ding...

Nu ik er zo over nadenk, lijkt het me toch niet zo'n goed idee om je bassist voor zijn harses te rossen met je axe.. zonde man...

Eigenlijk zou iedereen daar een Stagg zo'n Neckermann-gitaar voor moeten kopen... :razz:

Javaca
17 juni 2004, 12:10
Ik heb liever een zwaardere gitaar, daarmaa kan je je bassist beter meppen als hij weer eens uit de maat speelt.

Je kan dan gemakkelijker een schoen met stalen tip aandoen en hem anders bewerken.

En je tenen breken. (heb zelf schoenen met stalen neuzen, kun je totaal niet mee voetballen)

BartL
17 juni 2004, 12:40
Mijn strat weegt ietsje meer dan 4 kilo.

IndiepoprockJesse
17 juni 2004, 13:12
hoe weeg je eigenlijk het beste je gitaar, want met die weegschaal van me moeder wil het niet lukken haha

Jesse//

BartL
17 juni 2004, 13:18
Je gaat eerst zelf op de weegschaal staan, daarna ga je MET je gitaar op de weegschaal staan. Om afwijkingen te verkomen doe je dit 2 of 3 keer :)

BramVersteeg
17 juni 2004, 13:24
Mijn LP weegt meer dan 7,5 kilo. Ik houd niet zo van die schriele platen.
Dat is dan wel met gitaarband want daar heb ik kogelhulzen op gemaakt.
Nu is ie 2 keer zo zwaar als m'n ibbie.
Hahaha

IndiepoprockJesse
17 juni 2004, 13:55
Je gaat eerst zelf op de weegschaal staan, daarna ga je MET je gitaar op de weegschaal staan. Om afwijkingen te verkomen doe je dit 2 of 3 keer :)

dan geeft ie verschil van 3 kilo aan, maar die weegschaal doet ook ech tvaag dus ik ga nog ff kijken of ik een andere kan vinden, en daarnaast, zoveel boeit het nou ook weer niet voor mij haha, ik weet toch dat het een vette gitaar is :D

Jesse//

Jeroenvanhulsteijn
17 juni 2004, 14:56
je zou bijna een piepschuimen kop+plastick neptuners erop zetten

potvolblommuh, das een tof idee. kga denk ik maar setjes maken. bouw je roeipeddel om tot explorer of jazzbak :razz: