PDA

View Full Version : Welk CC nummer gebruiken



InternEd
16 juni 2004, 11:14
Hoi,

Om de radiostilte hier een beetje te doorbreken :) én omdat ik m'n Ground Control wil gaan programmeren even een vraagje.

Op de G-major zijn aan een aantal functies al CC's toegekend. Het valt mij op dat deze vanaf 80 beginnen. Is daar een 'conventie' voor? Of kun je gewoon doen wat je leuk vindt, zolang 't maar onder de 127 is.
Ik wil 't graag gelijk netjes aanpakken, vandaar.

Groeten, Ed.

LordRiffenstein
16 juni 2004, 11:19
Alles ken als het maar onder van 1 tot 127 is.

Raffel
16 juni 2004, 13:30
iemand een idee hoe je die CC's ook daadwerkelijk aan de praat krijgt op een FCB1010 toevallig?

Alain
16 juni 2004, 14:10
Als ik me niet vergis heeft LordRiffenstein daar het een en ander van op zijn site staan. Ik zou daar eens kijken als ik van jou was.

LordRiffenstein
16 juni 2004, 14:28
iemand een idee hoe je die CC's ook daadwerkelijk aan de praat krijgt op een FCB1010 toevallig?

Check eerst eens welke software-versie je hebt van de FCB voor je je hoofd breekt!

Jeroenvanhulsteijn
16 juni 2004, 14:42
mss staat hier nog wat voor je

http://www.altrion.org/fcb1010/

Raffel
16 juni 2004, 15:49
iemand een idee hoe je die CC's ook daadwerkelijk aan de praat krijgt op een FCB1010 toevallig?

Check eerst eens welke software-versie je hebt van de FCB voor je je hoofd breekt!

Hoogstwaarschijnlijk versie 2.4 aangezien alles tot nu toe vlekkeloos verloopt en klopt met de handleidingen en dergelijke die ik via de Yahoo Group kan vinden.

Ik weet wel hoe ik een CC aanzet in een preset, maar hoe ik hem vervolgens kan gebruiken als deze preset actief is, is mij een raadsel. In ieder geval las ik wel al dat je de CC's het beste op een apart midi kanaal kan zetten. (bijv 3, aangezien mijn Gforce nu op 1 zit en Z-11 op 2) maar ik betwijfel dat dat mijn probleem oplost.

http://www.altrion.org/fcb1010/g-force.html

Van dit stukje vraag ik me trouwens af of dat niet anders op te lossen is. Ik heb niet zo'n zin om 3 PC's op te offeren voor tap tempo (alhoewel het er bij mij waarschijnlijk maar 1 is, vanwege de midi switcher, omdat er geen relais switchen plaats vindt)

LordRiffenstein
16 juni 2004, 18:42
Ik weet wel hoe ik een CC aanzet in een preset, maar hoe ik hem vervolgens kan gebruiken als deze preset actief is, is mij een raadsel. In ieder geval las ik wel al dat je de CC's het beste op een apart midi kanaal kan zetten. (bijv 3, aangezien mijn Gforce nu op 1 zit en Z-11 op 2) maar ik betwijfel dat dat mijn probleem oplost.

Wel, als je met de CCs iets wil bedienen op de G-Force moeten deze op hetzelfde kanaal als de G-Force staan, 1 dus!

Raffel
16 juni 2004, 19:21
nee want nu heb ik dus alleen de CC's op kanaal 3 gezet :)

Maar nu heb ik nog steeds het probleem (het enige probleem denk ik meteen) dat als ik op pedaaltje 6 druk, hij naar presetje 6 gaat, terwijl ik dat als tap tempo knop wil gebruiken. Ik kan nergens iets in de handleiding vinden waarbij je die combinatie tussen stompbox setup en patches setup kan instellen.

LordRiffenstein
17 juni 2004, 08:00
nee want nu heb ik dus alleen de CC's op kanaal 3 gezet :)

Maar nu heb ik nog steeds het probleem (het enige probleem denk ik meteen) dat als ik op pedaaltje 6 druk, hij naar presetje 6 gaat, terwijl ik dat als tap tempo knop wil gebruiken. Ik kan nergens iets in de handleiding vinden waarbij je die combinatie tussen stompbox setup en patches setup kan instellen.

Je kan CCs op een apart kanaal zetten op de G-Force?? NICE

Ik vermoed dat je nog steeds een program change meestuurt. Als je nr de setup van preset6 gaat, dan brand waarschijnlijk nog het lichtje van button 1 of 2 of 3 of 4 of 5. Dit moet uit als je enkel een CC wilt hebben.

Je moet ook de 2 CCs op de preset programmeren, de ene stuurt de minimum waarde en de 2de de maximum of net omgekeerd afhankelijk wat nodig is.

Raffel
17 juni 2004, 08:38
oh ja, wat stom! Inderdaad nog een PC erin staan! LOL :-D

Waarom moet je eigenlijk 2 CC's programmeren? Kun je geen 'toggle' switch maken? Heeft dit te maken met het feit dat de FCB geen midi waarde veranderingen kan doorgeven, maar alleen waarden?

Dit kan trouwens best wel vervelend zijn aangezien ik de bypass op de gforce onder een program change heb zitten (kan ik nu misschien een CC van maken)Als ik dan naar mijn ritme patch ga, gaat de bypass netjes aan, maar niet meer uit zodra ik naar een andere patch ga, tot dat ik weer bij diezelfde patch uitkom.

Je kunt bij de Gforce trouwens alle midi channels en PC's en CC's instellen. Voor sommige parameters kun je zelfs zowel PC's als CC's gebruiken.

LordRiffenstein
17 juni 2004, 09:39
oh ja, wat stom! Inderdaad nog een PC erin staan! LOL :-D

Waarom moet je eigenlijk 2 CC's programmeren? Kun je geen 'toggle' switch maken? Heeft dit te maken met het feit dat de FCB geen midi waarde veranderingen kan doorgeven, maar alleen waarden?

Ja de FCB stuurt maar 1 waarde per CC terwijl bv een GCP of AA 2 waardes kunnen sturen maar het werkt wel op de FCB. Ik gebruikte vroeger enkel cc voor tap op de G-Major en dat werkte perfect.

InternEd
17 juni 2004, 12:36
Ik heb deze vraag ook in een nieuwe post gesteld, maar het forum heeft weer 's kuren, ik heb een kwartier gewacht maar zie 'm nog niet, dus excuus als ie 2 keer komt :oops:

Ik weet het, het is een luxe probleem, maar toch :D

Ik heb 8 knoppen op m'n midi controller tot m'n beschikking om CC's te programmeren. Het aantal functies dat ik kan schakelen op m'n amp en G-major is meer, namelijk 12.

- de 6 effectblokken van de G-major (comp/filter/pitch/chorus/delay/reverb)
- silent tuning
- bypass
- noisegate
- equalizer
- clean/overdrive van amp
- rythm/solo volume van amp

Ik heb nog niet veel 'live' ervaring, maar er zijn er ongetwijfeld bij die je in de praktijk niet live schakelt, maar altijd uit een preset haalt. Ons bandje speelt 'top 200 aller tijden-covers' dus ik ben graag zo flexibel mogelijk.

Ik neig zelf naar 4 knoppen voor effecten en 4 voor bypass/tuner/2x amp.
Iemand die voor- of nadelen ziet om 't zo te doen? En welke effecten zou je dan wel of niet gebruiken?

Groeten, Ed.

InternEd
18 juni 2004, 09:23
Ik weet het, het is een luxe probleem, maar toch :D
[knip]
Niemand? Of is de vraag té onnozel? :oops:

Groeten, Ed.