PDA

View Full Version : gitaarsynth



BramVersteeg
16 juni 2004, 00:51
Hoi,
iemand enig idee waar ik samples kan luisteren van een gitaarsynth?? Ik ken alleen de GR-33 maar zijn er nog meer(synths dan, geen samples)??

BramVersteeg
17 juni 2004, 13:41
niemand??

Jeroenvanhulsteijn
17 juni 2004, 14:59
over de VG8 zijn ook sites te vinden, maar ik weet niet of daar ook samples van zijn. staan er dan geen samples van de VG88 op de Roland site?????

verder heb je nog een gitaarsynth van korg, de Z-1??? dacht ik. kzal nog ns nakijken

hadv
18 juni 2004, 01:11
kheppun vg-8
maar daar zitten zo liederlijk veel sounds in (omdat je die zelf kunt programmeeren) dat ik die niet ff ga posten

wat wil je precies weten/horen ?

BramVersteeg
18 juni 2004, 13:31
Ik ben gewoon op zoek naar bruikbare, rare sounds. Vooral koren/violen/strings enz. Ik weet ook niet waar ik zoiets ergens uit kan proberen.

hadv
18 juni 2004, 23:19
ik gebruik mijn vg-8 voornamelijk voor rare sounds
zo is er een prachtige preset "wobbly organ" die ik heb aangepast waardoor je echt een waanzinnig geluid krijgt
ook violen enzo kun je nabootsen, of een banjo, offeeeeee

maar koren en strings in jouw opmerking lijken er op dat je meer wilt dan dat
houd er rekening mee dat de meeste gitaarsynths werken met een aparte pickup die het signaal per snaar naar de synth stuurt
je kunt er wel wat mee klooien (van 6 >> 12 snaar), maar je moet niet denken dat je een heel stringensemble kunt nadoen zoals bij een klaviersynthesizer

BramVersteeg
19 juni 2004, 11:16
weet je ook waar je zoiets kunt uitproberen?

skanky
19 juni 2004, 12:02
Dat is alleen op de VG-serie, Met de GR-serie kan je wel strijkers nabootsen. De VG bewerkt het signaal, de GR gebruikt interne geluiden en tracked het signaal