PDA

View Full Version : Fender 'the twin'-> slechte amp?



dejohan
15 juni 2004, 21:11
Ik zag er eentje staan voor 600 €. Waarschijnlijk is dat red knob.
Is dit een beetje een goeie amp, als je naast een Silverface/Blackface Twin Reverb ofzo zou zetten? Ik heb ergens opgevangen dat ze niet zo goed zouden zijn, is dit zo?

maylingjv
15 juni 2004, 21:44
wel,op ons repetitiekot staat een fender twin reverb en kvind het een kutamp,les pauls klinken er niet op tenzij je clean speelt of met een klein randje erbij,en dan nog komt dit geluid goedkoop over en het is slecht af te stellen ook,met een strat of tele klinkt het al een pak beter maar nog niet om naar huis over te schrijven,de red knobs zijn waarschijnlijk van een oudere serie mischien nog wel de moeite hoor maar dan zou ik nog wat afbieden en een goei overdrive pedaal kopen met boost erbij zodat je er nog wat mee kan aanvangen

dejohan
15 juni 2004, 22:11
Ja, maar dit is een fender "The Twin", en ik vermoed dat die niet alleen qua naam, maar ook qua constructieredelijk anders is dan een 'echte' Silverface of Blackface "Twin Reverb".

Trouwens, als je een twin reverb hebt staan en je bent er niet tevreden over, verkoop je hem niet?

maylingjv
15 juni 2004, 22:26
neenee,ik vergis mij ik heb het over de fender the twin nog een recente,daar staat footswitchable reverb op daarmee dat ik me vergiste :oops: ,ik kan hem niet weg doen want het is het is de amp van de broer van onze bassist.

PeteRS
16 juni 2004, 12:47
Ik heb zo'n The Twin redknob gehad, ik vond het een heerlijke versterker. Ik heb er Big Band t/m Rock op gespeeld. Schijnt nog door Paul Rivera ontworpen te zijn (toen ie nog voor 7ender werkte), verklaart ook dat kanaal 2 wat Britser gevoiced is dan de meeste Fenders. Bluespoeper Popa Chubby speelt ook op zo'n ding (tenminste een optreden dat ik gezien heb). Waarschijnlijk vinden Fender-Puristen het een kutversterker, maar oordeel zelf zou ik zeggen. Eigenlijk nog steeds spijt dat ik hem niet meer heb... :cry:

the sure thing
16 juni 2004, 23:24
ik heb ook een tijdje op een dergelijk exemplaar gespeeld: ze zijn snoei en snoeihard (ook geschakeld naar 25W) en clean is hij goed. De oversturing van deze amp zelf vond ik slecht klinken. DIe engelse "voicing" klopt niet.... Echt warm clean eigenlijk ook niet. Ik zou 'm niet kopen...

coal
17 juni 2004, 01:09
Onze gitarist had ooit een twin, met die rooie knoppen, dat ding ging echt loeiend hard. Op zich een leuke lead overdrive, maar niet echt metal als dat is wat je zoekt. Uiteindelijk is ie gegaan voor een peavey 5150, kun je nagaan...

dejohan
17 juni 2004, 01:22
Ik zoek niet echt een metal sound, eerder een Fender clean die ik kan oversturen, maar met het duidelijke Fender geluid nog in. Ik zet een gain van een amp nooit hoog, maar steek er wel een cleane boostpedaaltje voor, zodat het een heel dymamische sound wordt, zodat je snaren heel gevoelig worden: niet vervormd maar hoge output bij rustig spelen, en een oversturing bij het hard aanslaan van je snaren. Oversturing dus, geen distortion of overdrive zoals een pedaal levert, maar het natuurlijk beginnen zoemen van je amp omdat ie te luid staat, maar nog wel het gitaargeluid 100% weergeeft. Ergens over het randje dus. Ik zoek dat volle, geprononceerd geluid. Ik hoop dat je kan volgen :-).

Hm, ik heb dit nu allemaal neergepend, maar misschien is het gewoon beter uit te leggen met een MP3tje:
http://www.gbv.com/sounds/everywhere_with_helicopter.mpga

Dat geluid, dat wil ik!

Daarnaast wil ik een mooie (tube)reverb, en apart EQ voor twee footswitchable kanalen.

PeteRS
17 juni 2004, 12:41
ze zijn snoei en snoeihard

daar zijn we het over eens 8-) ik vond um echter ook op lagere volumes zeer acceptabel klinken....

heavy-metal-thunder
17 juni 2004, 19:00
Onlangs ging ik een 2de hands Les Paul Standard kopen en die brave man verkocht zijn the Twin voor 400 euri. Nieuwe lampen in, nagezien en de oude nog bruikbare lampen werden meegeleverd. Helaas kon ik hem niet kopen omdat er iemand eerder was aangekomen. Anders had ik hem gekocht.

Clean vond ik hem goed, de sound zoals je van een grote Fender mag verwachten. De gain ... nou nee, kon me niet overtuigen. Denk wel met een Strat en een tubescreamer ofzo dat het goed gaat. Maar hard dat dat spul ging!!!!! Als dit ding op een 4 * 12 staat, denk ik dat je al met 2 100 watt marshalls mag afkomen.

Ze zijn niet zo geliefd bij verzamelaars als black of silverface, maar kosten dan ook minder dan de helft.

dejohan
17 juni 2004, 19:13
Onlangs ging ik een 2de hands Les Paul Standard kopen en die brave man verkocht zijn the Twin voor 400 euri.

400 euri? Zou die nog te koop staan? Als je denk dat dat nog zou kunnen , zou je mij zijn gegevens kunnen PM'en? Thx.

Akira
17 juni 2004, 19:17
Onlangs ging ik een 2de hands Les Paul Standard kopen en die brave man verkocht zijn the Twin voor 400 euri.

400 euri? Zou die nog te koop staan? Als je denk dat dat nog zou kunnen , zou je mij zijn gegevens kunnen PM'en? Thx.


Onlangs ging ik een 2de hands Les Paul Standard kopen en die brave man verkocht zijn the Twin voor 400 euri. Helaas kon ik hem niet kopen omdat er iemand eerder was aangekomen. Anders had ik hem gekocht.

:???:

dejohan
17 juni 2004, 19:28
Oei, erover gelezen.

Moet dringend eens uitslapen.