PDA

View Full Version : Gitaar-staanders: Hangend of staand???



Phyrexian
21 april 2002, 15:59
Hallo,

ik vroeg me net af wat beter voor je gitaar is wanneer je een 'staander' gebruikt?
Ik gebruik zo'n vork die aan de muur bevestigd is waarin ik dan m'n gitaar hang.
Ik ben nogal verplicht om zo'n soort staander te gebruiken vermits mijn instrument nogal een exotische vorm heeft (BC Rich Ironbird) die denk ik niet past in een een standaard staander (op de grond).

Mijn vraag is nu of het kwaad kan om je gitaar lang op te hangen? Kunnen er zo geen vervomingen in de hals ontstaan?

Jullie reactie a.u.b.

Bart

sebass
21 april 2002, 17:54
Kan geen kwaad. Zou wel raar zijn dat ze in die zaken al die gitaren aan de muren hingen als dat slecht is. Het enige nadeel bij mij is dat mijn les paul te zwaar is en dan komt die hele vork weer uit de muur.
Mijn spaanse hohner hangt aan de muur mijn twee electrische en een andere spaanse staan op een gewone standaard en mijn western staat op een universele standaard. Verder laat ik ze ook wel veel door het huis slingeren op banken en bedden enzo.

pimmetje
22 april 2002, 00:09
Kroegen stellen 't niet op prijs als je zo'n vork in hun muur bevestigd. Daarom gebruik ik maar staande standaards :smile:

Sandman
22 april 2002, 10:57
Op 2002-04-21 17:54, schreef sebass:
Het enige nadeel bij mij is dat mijn les paul te zwaar is en dan komt die hele vork weer uit de muur.


Ja dat ken ik. Althans ik kon em er gewoon uittrekken. De schroeven waren lang genoeg om in de muur te blijven. Maar je schrikt wel als de houder waar je gitaar aan hangt je zo uit te muur kan trekken....*schrik*

Neophyte
26 april 2002, 13:42
kheb een B.C. Rich Warlock en die heb ik in een handig ding staan (eigenlijk hangen)

het is gewoon een (wat jij noemt) 'vork' op een steeltje :grin:

het ziet er dus uit als een standaard, terwijl hij eigenlijk hangt. Het is goed in balans en goed af te stellen, je gitaar ermee beschadigen is bijna onmogelijk.

kheb hem gekocht bij Dirk Heijne in Krommenie (Zaanstad, Noord-Holland).

Neophyte
26 april 2002, 13:45
owja, en hangen/staan maakt niet veel uit voor je hals, plus dat je die (heel evt.) ook bij kan stellen met de neck rod (of truss rod, das hetzelfde).

waar je wel voor op moet passen zijn verwarmingen/ongeisoleerde muren ivm grote warmteverschillen.

Moonchild
29 april 2002, 09:14
ik weet het niet, ik ben altijd een beetje bang van die dingen, stel nou dat die headstock nou net tussen die rollertjes doorglipt, jah ik weet het, het gebeurt niet, maar toch, je gitaar zo ver boven de grond...ik gebruik gewone standaards (al viel die van mij gister voor de eerste keer zo pats voorover, gelukkig heb ik een dikke mat, en kwam ie redelijk recht neer)

moretel
29 april 2002, 11:24
Mijn dure gitaar stop ik altijd in de koffer.
Voor oefenen heb ik een vergelijkbare goedkopere oefengitaar altijd paraat staan.

Markie
29 april 2002, 12:40
Mijn 'duurdere' gitaar stop ik altijd in de tas die erbij zat. Dik gevoerd en dus genoeg bescherming.

Ik heb ook een hele mooie standaard, daar op staat mijn beginnersgitaar, de Squier Strat. Altijd voor het grijpen, maar toch pak ik meestal mijn nieuwe gitaar.

Ic3gl0vE
9 mei 2002, 13:50
mijn gitaar staat gewoon in zo'n quick-lok standaard, af en toe een beetje lastig met de kabel omdat ik die er liever niet uithaal... de kabel zit dan precies op dat 'been' van je standaard (output zit aan de zijkant van m'n gitaar)
mja groot probleem is dat ook weer niet

aan de muur hangen kan trouwens geen kwaad