PDA

View Full Version : Ibanez Les Paul kopien



Kees
4 september 2001, 18:08
Ik heb laatst een Ibanez Les Paul kopie gekocht. Het is een Black Beauty uit 1976 (voor de law suit periode). Hij heeft een 'veign of life' inleg in de hals en er is een (echte) bigsby opgezet. Hij speelt echt geweldig en ik ben zeer te spreken over deze gitaar. Zijn er meer mensen met een Ibanez Les Paul kopie? En hebben jullie dezelfde ervaringen? De mijne doet (vind ik) niet onder voor een Gibson Les Paul uit die tijd, en daar betaal je toch minstens 5 keer zoveel voor...

Eko
4 september 2001, 20:52
Hoi,
Ik heb geen Ibanez,maar ben verzot op Japanse kopien uit dezelfde periode.Ik heb een Sakai Telecaster Thinline uit midden `70.
Speelt als een tierelier en beter dan het origineel.( geen gein, als het moet koop ik het origineel).Als ik de kans krijg dan koop ik nog een keer een Les Paul van hetzelfde merk.
Veel succes Martin

taylor
4 september 2001, 22:42
nou eko.

en vriend van me had en keer zo'n tele gekregen van iemand en ibanez uit de jaren 60/70 ofzo.

lak er af geschuurd bleek dat ding gewoon uit triplex te bestaan(dunne lagen hout op elkaar)hij speelde wel oke,maar je kunt je wel voorstellen wat voor een sound die had.

maar dat er goeie tuusen zitten is goed mogelijk,weet er niet zo veel van dus

anoniem
5 september 2001, 12:58
In het verleden heb ik ooit eens met een gitarist gespeeld die er eentje had. Voor zover ik weet zijn er twee versie's. Eentje met een gescgroefde hals die, zoals je zult begrijpen, niet zo lekker was. De andere, die onze gitarist had, had een gelijmde hals en daar weet ik van dat ze inderdaad niet onder doen voor de echte Gibsons. Zelf heb ik een Ibanez ST50 uit '79 die ook een gelijmde hals heeft. Hij speelt best lekker en het geluid is nog beter :smile:. Mijn mening: houd hem maar in ere, het zijn best goede instrumenten die bijna niet meer te krijgen zijn

Have fun with it!

Kees
8 september 2001, 13:39
Hier een fototje:

http://www.keesgroen.nl/img/ibanezlespaul.jpg

Kees
14 maart 2002, 17:35
http://www.ibanezvintage.com

gangsta
14 maart 2002, 18:18
mn oom heeft een ibanez les paul.. maare ik vind m niet echt veel beter dan mijn epiphone....

lars
15 maart 2002, 14:13
als je em zo geweldig vind, waarom zet je em dan op marktplaats en 2ehands.nl voor 150 euro??!

p.s. door die inlay isset een zeldzame, niet onder de 400/500 E verkopen, dan zet je jezelf namelijk af.

siscu
15 maart 2002, 23:31
nooit z'n gitaar verkopen!ook niet vootr 1ooo eur.HET HOUT WORDT MET DE JAREN BETER,en jaren zijn niet te kopen,moeten voorbij gaan!een instrument is een unieque exemplaar,zelf de instrumenten out groote series,als ze met de goede soort houten zijn gemaakt worden met de jaren beter,dus wees gelukig dat je die Ibanez hebt.
(voor de geleerden,Ja mijn Nederlands is niet goed,Sorri)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: siscu op 2002-03-15 22:32 ]</font>

ginne
16 maart 2002, 00:25
ik heb ook een ouwe Ibanez Les Paul Custom. Behalve de "veign of life" is de headstock het "mandoline"-model, en de body is ook met abalone ingelegd. Ik heb hem ergens anders nog nooit gezien.
Heb er Gibson PAF's in gezet, en hij klinkt als een symphonie-orkest.

Braindead
14 april 2002, 17:07
Jezus Kees die Ibanez Les Paul van jou is echt ontzettend mooi. Zoiets kom je niet vaak tegen!

Nooit maar dan ook nooit verkopen!