PDA

View Full Version : Ebow



Nocki
21 april 2002, 14:34
hoi wie heeft een ebow en wat vind je ervan.

als je niet weet wat een ebow is kijk dan eens naar david bowie's heroes

Nocki

pimmetje
22 april 2002, 00:10
Is dat dat apparaatje dat dat hele irritante geluid door het hele nummer heen jankt?... cool. Heb ik ook wel eens aan zitten denken. Alleen kan je dat maar 1x gebruiken. Anders gaan bandleden en/of publiek je te lijf :smile:

Grooveyard21
22 april 2002, 10:40
Ik heb een ebow en gebruik hem regelmatig, je kunt er verschillende geluiden mee maken. bijv. fluit achtige geluiden of viool achtige sounds dit hangt af van je techniek.

kijk es op http://www.ebow.com voor sound samples.

pimmetje
22 april 2002, 11:42
hehehe... zeer cool! Ik wist niet dat dat er allemaal mee kon. Hoeveel kost zo'n ding en zijn ze overal verkrijgbaar?

pimmetje
22 april 2002, 11:43
Wel apart dat je op die site ALEEN MAAR red-necks ziet :smile:

Rooligan
7 mei 2002, 10:43
Ik ben ongeveer twee jaar in bezit van een E-bow, maar gebruik hem de laatste tijd maar zelden. Zal wel komen omdat ik met de band waar ik in bas, veel moet spelen. Een E-bow op bas wordt errug moeilijk.

Bij mijn andere band (muziek ala U2, The Police en Dave Matthews) gebruik ik vaker de E-bow. Errug gaaf voor een tussendoor effectje tijdens een tussenstuk, of gewoon gebruik als intro van een ander nummer. Als je ondertussen nog een beetje gaat klooien met je andere FX, kun je leuke dingen creeeren.....

Maar om nou te zeggen dat hij onmisbaar is...... nee.

dungekste
7 mei 2002, 14:48
Overigens is het wel handig dat je op die Ebow web pagina ook geluidsfragmenten kunt beluisteren om een idee te krijgen wat er allemaal mee gedaan kan worden.

Kjiratsiekoedel
7 juni 2002, 14:28
Op 2002-04-22 11:42, schreef pimmetje:
Hoeveel kost zo'n ding en zijn ze overal verkrijgbaar?


In Amerika is de richtprijs 120 dollar

Dirk_Hendrik
7 juni 2002, 16:11
De meeste info over hoe het ding werkt kun je vinden op http://www.uspto.gov. Je bent alleen wel even bezig voordat je alle browserprobs hebt opgelost en het de viewer werkt. uspto (US patent office) is heel erg de moeite waard. Je komt er met wat zoeken ook de patenten van Fenders tremolo brug of van de eerste Floyd Rose tremolo's tegen.

Ibanez
7 juni 2002, 17:41
Ze verkopen hem bij de feedback.

MetalliCat
7 juni 2002, 17:44
Op 2002-06-07 14:28, schreef Kjiratsiekoedel:


Op 2002-04-22 11:42, schreef pimmetje:
Hoeveel kost zo'n ding en zijn ze overal verkrijgbaar?


In Amerika is de richtprijs 120 dollar

Bij feedback heb je ze voor € 119,-