PDA

View Full Version : midi & tussenstand Raffel's rackje



Raffel
15 juni 2004, 11:06
Juist, sinds gisteren dus het belangrijkste gedeelte van mijn rack binnen.

Totaal plaatje op dit moment:

Engl Powerball
Z-11 Midi Switcher
TC Electronic G-Force (DTR1000 in stereo out)
Behringer FCB1010

Ik krijg het al voor elkaar om de user presets op de Gforce te switchen. Sterker nog, dat lukte meteen, daar hoefde ik niets voor te doen.

Nu wil ik alles wat betreft CC's en PC's even op papier gaan zetten, om het allemaal wat geordend te houden.

Ik heb hier wel wat vragen over. Gebruikt hier iemand MIDI-omni? Zo ja, is dat slim?
Ik heb nu namelijk de Gforce op midi channel 1 hangen, de Z11 op midi channel 2.
Verder alle effecten op de Gforce een CC toegekend.

Wat ik nu niet snap, is hoe je die CC's nu kan gaan toekennen aan de FCB1010. Volgens mij haal ik pedalen met controllers door elkaar of zo.
Hoe moet ik een preset nu precies zien?

Zoiets?

http://www.vanthuijl.demon.nl/voorbeeld.jpg

In dit geval is dus bijvoorbeeld preset 1 in bank 0 actief. Bij deze preset kunnen dan de CC's voor Chorus en Reverb aan en uitgezet worden.

Als het zo werkt, zou het dus betekenen dat als ik preset 3 nu kies (lead + delay) ik bijvoorbeeld delay zou kunnen uitschakelen met een CC (bijvoorbeeld onder knop 6) en tap tempo met een andere CC (knop 7) en de mix van de delay met 1 van de expressiepedalen kan regelen en volume met de andere. Kan dit? En werkt dit zo?

Verder heb ik nog een probleem met de Z-11 waar ik ook nog niet uitkom, maar dat weten ze wellicht bij Engl. Tenzij er hier mensen zijn die ervaring met de Z-11 hebben.