PDA

View Full Version : Budget: 250 euro



IndiepoprockJesse
14 juni 2004, 22:16
Hey guys,

een maat van me wil een gitaar gaan kopen + een klein oefenversterkertje (hoeft niet veel voor te stellen, woont in een flat, is gewoon om op te pielen weetjewel..)

zijn budget ligt rond de 250 euro, dus ik dacht.. laat ik het eens hier vragen.. roep maar wat guys!!

groet,

Jesse//

IndiepoprockJesse
14 juni 2004, 22:46
zie hier iets leuks staan:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/26390.htm?oudei=75

alleen dat serial number kom ik niet uit..

Jesse//

BlackSun
14 juni 2004, 22:49
Gewoon zo'n beginnerssetje dan kopen van Ibanez of Squier of iets dergelijks.Zit een gitaar bij, snoer, ampje, klaar. Kanie wat aan pielen. Voor 250 krijg je verder niet veel beters, behalve 2e hands dan, maar die beginnerssetjes raak je ook wel weer zonder veel verlies kwijt als hij niks aan het gitaarspelen vind.

Rubenios
14 juni 2004, 22:50
voor 250 een geweer kopen en een gitaar handelaar overvallen?




























:D

tot zover mijn nutteloze inbreng

IndiepoprockJesse
14 juni 2004, 22:53
bedankt voor jullie nutteloze inzet..

een beginnerset gaat er niet in..

misschien dit:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/24650.htm?oudei=90

Jesse//

Mithrandir
14 juni 2004, 23:19
Ja, maar dan heb je nog geen versterker en ik neem aan dat zijn budget van 250 euro bedoelt is voor een gitaar en een versterker.

Helemaal zo gek is die opmerking over het starterssetje dus niet, het is geen topkwaliteit, maar voor zo'nm budget kun je ook geen topkwaliteit verwachten. Ik neem aan dat hij ook nog helemaal niet weet of hij gitaarspelen wel leuk vind, dus dan kun je je ook geen buil vallen aan zo'n setje mocht hij zijn gitaar weer aan de wilgen willen hangen.

SiNiSTRaL
14 juni 2004, 23:21
voor dat budget geen topkwaliteit?
heb eergister voor minder dan dat bedrag een nette USA Washburn van ebay gesniped :D (maar daarover binnenkort een mooi topic als ik m binnen heb ;) )

Rubenios
15 juni 2004, 09:34
bedankt voor jullie nutteloze inzet..

een beginnerset gaat er niet in..

misschien dit:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/24650.htm?oudei=90

Jesse//

ja jezus wat verwacht je dan voor 250 euro :-? een gloednieuwe USA neckthrough ofzo???

250 euro is gewoon nix/kut/te weinig

SiNiSTRaL
15 juni 2004, 09:43
die es335 modellen van richwood schijnen wel heel goed te zijn btw hoor, (tenzij je metal ofzo wilt gaan spelen), ze gebruiken echt hout (zie je ook niet vaak voor die prijs ;) ) en ze schijnen wel netjes in elkaar te zitten...

Shaggy
15 juni 2004, 10:51
Misschien kan hij een gitaar van rond 200 euro kopen (2dehands heb je soms leuke gitaartjes) en een V-Amp (zijn niet duur en kan je met koptelefoon spelen, hoeft hij voorlopig geen versterker te kopen). Zo kan ie voor hetzelfde geld rustig in de nacht zelfs spelen en kennismaken met effecten!

IndiepoprockJesse
15 juni 2004, 12:31
he, dat is wel een ideetje.. alleeen een v-amp is wel weer 150 euro dus dan wordt het 350 euro bij elkaar.. maar goed.. dat is een suggestie waar ik wat aan heb..

en ik verwacht ook geen topkwaliteit (dwazen), alleen een budget is een budget en we zijn niet allemaal even rijk om dure spullen te kunnen kopen, maar daarom vraag ik ook om jullie advies, om het hoogste rendement uit het bedrag te halen..

Jesse//

sickpunk
15 juni 2004, 12:40
je bent een zeikerd, die lui hier proberen je te helpen dus zeik niet zo!! zij vragen niet om "weer"zo'n topic, jij opend hem zelf!

je zegt zelf "roep maar raak" zonder ook maar verdere info... en dan kom je daarna "bedankt voor jullie nutteloze inzet" 1 iemand zei iets wat nergens opsloeg(gedeeltelijk wel) en dan ga je al weer zeiken? nouja helpen ga ik je dus nie, zoek zelf maar wat op!

Mithrandir
15 juni 2004, 12:55
Jesse....zoek het maar lekker uit.....ik help je echt nergens meer mee.

IndiepoprockJesse
15 juni 2004, 12:57
je bent een zeikerd, die lui hier proberen je te helpen dus zeik niet zo!! zij vragen niet om "weer"zo'n topic, jij opend hem zelf!

je zegt zelf "roep maar raak" zonder ook maar verdere info... en dan kom je daarna "bedankt voor jullie nutteloze inzet" 1 iemand zei iets wat nergens opsloeg(gedeeltelijk wel) en dan ga je al weer zeiken? nouja helpen ga ik je dus nie, zoek zelf maar wat op!

ach man lul niet, ik zei dat van die nutteloze inzet niet om te fokken, het was meer als reactie op rubenios.. miss had ik er een smiley bij moeten zetten..
oh en ik vind het echt heel erg dat je me niet meer wilt helpen, vergeef je me?! :wink:

ik ga denk ik maar eens kijken wat die dude van het V-amp idee vind.. en miss is dan de startersset ook niet zo'n slecht idee.. even overleggen dus.. maar ik weet gewoon dat er wat mindere kwaliteit in zit, en hij zei rond de 250 euro als budget maar ook dat het nog wat hoger kan komen te liggen dus..
we'll be looking on..

Jesse//

IndiepoprockJesse
15 juni 2004, 12:58
dubbel..

Anders Destium
15 juni 2004, 13:05
Als die knakker net begint is er niets mis met een beginnerssetje.

Ik weet niet hoe duur een Cube 15 is als eerste versterker, maar daar kan ie tenminste een tijdje op vooruit. Ernaast een 2ehands gitaar waar jij hem bij kunt helpen en klaar is ie...

Vergeet niet dat snoeren, een standaard en plectra ook geld kosten!

IndiepoprockJesse
15 juni 2004, 13:24
nou hij speelt al een tijdje gitaar, maar dit wordt wel voor eht eerst elektrisch, een cube 15 kost 110 euro bij feedback, dus dat gaat nog wel..

plectrum kost niks, maar snoertjes is wel handig ja :)

Anders Destium
15 juni 2004, 14:31
Als hij al een tijdje speelt kun je hem toch duidelijk maken dat als hij even doorspaart en in totaal voor 400-500 aan spul koopt hij veel beter af is dan met E250. Als je een gitaar hebt van E350 is dat al snel een redelijke waar je een hele tijd op vooruit kunt :)

BartL
15 juni 2004, 14:33
Pcies, als hij toch al gitaar speelt (en hij is vrij serieus) kan ie mischien beter een goede tweedehands kopen voor rond de 300 - 400 euro.


...en een ENGL stack :-D

Anders Destium
15 juni 2004, 14:41
Bogner Uberschall :razz:

Maar ik was wel serieus Jesse: Een 2ehands gitaar van 3 a 400 euro is echt de moeite waard, een nieuwe van 200 niet echt :wink:

Trocar
15 juni 2004, 15:18
Hey,
koop de goedkoopste gitaar die je vinden kan, en laat hem metal spelen, "dat klinkt allemaal een pot nat", of niet dan?




*kuch*kneusje*kuch* :wink:

Anders Destium
15 juni 2004, 15:29
Als je metal speelt verdien je niet beter dan kutspul :evil: :D

SiNiSTRaL
15 juni 2004, 15:33
:zz:

gitaargerben
15 juni 2004, 16:24
Ja inderdaad, als hij al gitaar kan spelen, wat moet hij dan met een beginners zet, deste eerder is hij uitgekeken op die troep, en wil hij meer, En euh,.. niet iedereen heeft zo'n hoog buget idd;) dus verspil het dan niet aan een kut beginners zet. Want als er iets lelijk klinkt is dat het wel!
Koop iets van een passifica of een ibanez, die zijn nog wel bij de weg, en spaar iets langer door.
Jengelen op een Akoestische kan ook geen kwaad voor een half jaartje

IndiepoprockJesse
15 juni 2004, 17:05
hmm ok, ja 3 a 400 euro kan je toch ff wat meer mee he, misschien kan hij dat ondertussen wel ff doen, het probleem is is dat hij miss bij de band komt en dan heeft hij wel spullen nodig, maar we hebben vast nog wel wat staan ( iig versterker en een gitaar is ook nog wel te vinden ).. als hij dan ff spaart dan kunnen idd wat leukers kopen voor 400 euro ofzo, daar kan je wat langer mee door..

Jesse//

Rubenios
15 juni 2004, 23:37
echt waar dit is zwaar trieste topic, gezocht: super gitaar voor 250 euro... :roll:

BartL
15 juni 2004, 23:41
echt waar dit is zwaar trieste topic, gezocht: super gitaar voor 250 euro... :roll:
Wat kom jij nou weer onnuttig kankeren...
:???:

Rubenios
16 juni 2004, 01:00
echt waar dit is zwaar trieste topic, gezocht: super gitaar voor 250 euro... :roll:
Wat kom jij nou weer onnuttig kankeren...
:???:


hee zeikerd lees eerst de rest van de topic eens okee??? jezus

IndiepoprockJesse
16 juni 2004, 10:43
echt waar dit is zwaar trieste topic, gezocht: super gitaar voor 250 euro... :roll:
Wat kom jij nou weer onnuttig kankeren...
:???:


hee zeikerd lees eerst de rest van de topic eens okee??? jezus

ach man, je klinkt als een gefrustreerde nicht..

waar maak jij je nou druk om, ik heb al vijftig keer aangegeven dat ik het hoogste rendement uit dit bedrag wil halen, ik vraag niets voor niets het advies van de mensen hier..

Jesse//

Rubenios
16 juni 2004, 12:52
echt waar dit is zwaar trieste topic, gezocht: super gitaar voor 250 euro... :roll:
Wat kom jij nou weer onnuttig kankeren...
:???:


hee zeikerd lees eerst de rest van de topic eens okee??? jezus

ach man, je klinkt als een gefrustreerde nicht..

waar maak jij je nou druk om, ik heb al vijftig keer aangegeven dat ik het hoogste rendement uit dit bedrag wil halen, ik vraag niets voor niets het advies van de mensen hier..

Jesse//

zoals jij erop reageerd zullen weinig lui je nog hulp bieden denk ik. sukkel.

Dugie
16 juni 2004, 13:00
Kalm mensen, we zijn hier allemaal voor ons plezier. Staat het topic je niet aan lees het dan niet en bewaar nu is allemaal je kalmte.

MightyMike
16 juni 2004, 13:22
Tweedehands lijkt idd een goede oplossing. Zelfs voor E250 kan je dan al een deftige gitaar kopen. Indien je toch voor nieuw wenst te gaan kan ik je aanraden de Washburn WI64 eens te proberen. Deze gitaar geeft een heel goede kwaliteit voor z'n prijs en is te koop voor +/- 350 euro. Net boven je budget, maar een stuk beter dan de meeste gitaren uit die prijsklasse.

Rubenios
16 juni 2004, 20:37
Kalm mensen, we zijn hier allemaal voor ons plezier. Staat het topic je niet aan lees het dan niet en bewaar nu is allemaal je kalmte.

aldus de ervaren blauwhelm met 13 berichten

SiNiSTRaL
16 juni 2004, 20:41
nee ruben, ik ben t wel met m eens, zeik gewoon niet zo, post dan gewoon niets...


en zo is er wederom een topic ontspoord...

IndiepoprockJesse
16 juni 2004, 20:59
Tweedehands lijkt idd een goede oplossing. Zelfs voor E250 kan je dan al een deftige gitaar kopen. Indien je toch voor nieuw wenst te gaan kan ik je aanraden de Washburn WI64 eens te proberen. Deze gitaar geeft een heel goede kwaliteit voor z'n prijs en is te koop voor +/- 350 euro. Net boven je budget, maar een stuk beter dan de meeste gitaren uit die prijsklasse.

bedankt voor de tip, 2e hands gaat het ook denk ik wel worden..

Jesse//