PDA

View Full Version : Crybaby



gitaargerben
14 juni 2004, 19:31
Hej mensen kan iemand mij uit leggen hoe ik het geluid van mijn Crybaby kan veranderen? het schijnt dat je er iets aan moet sleutelen aan de binnenkant en dan kun je hem dieper maken of juist niet. Ik wil dat even doen, maar weet niet meer waar ik ook al weer aan moet draaien!!

Thanx

sandman4justice
14 juni 2004, 19:42
dit hoort in effectenpedalen thuis...
en ik ken niets van wah-pedalen modifien

gitaargerben
14 juni 2004, 19:49
klopt, sorry. Had nog niet gezien dat dat er ook was.

maar iemand een idee?

Bluesbreaker
14 juni 2004, 20:08
het pedaal verder of minder ver intrappen :D

nee, ik weet het niet, ik was zelf ook al van plan om even te zoeken of ik schemas van mods kan vinden, als ik wat vind zal ik ff een link posten

edit: ik zie dat je geen mod wil maar gewoon ergens aan wilt draaien??
bij die van mij zit aan de binnenkant geloof ik niks waar ik aan kan draaien behalve de bevestigingsschroefjes

gitaargerben
14 juni 2004, 20:18
Nou :) ik ben net maar eens naar boven gegaan ( daar staat mijng itaar en dus ook mijn wah ) en het kan wel:)
Er zit een wieltje in, en hoe verder dat wieltje draait, hoe scheller de toon wordt,.. maar dat is dus een tandwieltje, enneh;) als je die gewoon een beetje terug draait, dan gaat ie minder schel als je hem vol intrapt .

't is dus al gelukt! but thanx anyway

Bluesbreaker
14 juni 2004, 20:25
ja, ik heb een 535 q, ik denk dat dat wieltje in jouw wah bij mij al een potmeter is

gitaargerben
14 juni 2004, 20:27
hmm ja, neem dan ook een crybaby!
haha naja, dat weet ik dus niet. Ik vind het wel handig zo. die duurdere crybabys's trouwens hebben zo'n knop, maar ik weet nu ook hoe dat werkt ;) een stuk sneller dan steeds dat ding los draaien!

Mithrandir
14 juni 2004, 21:31
:o :???: :lol:

Bluesbreaker
14 juni 2004, 21:35
hmm ja, neem dan ook een crybaby!
haha naja, dat weet ik dus niet. Ik vind het wel handig zo. die duurdere crybabys's trouwens hebben zo'n knop, maar ik weet nu ook hoe dat werkt ;) een stuk sneller dan steeds dat ding los draaien!

lol, ja die duurdere crybaby is een 535q :D

gitaargerben
15 juni 2004, 16:14
Oooh op die fiets. Ja dan zit er bij jou denk ik ook wel zo'n tandwieltje in denk ik hoor. Volgens mij kun je die ook nog afstellen, ( maar met zo''n knop is dat natuurlijk niet nodig )

bert k
15 juni 2004, 20:20
Verplaatst naar effecten dus...

heavy-metal-thunder
17 juni 2004, 09:04
Voor diegenen die hun Wah willen modden.

http://www.green-fuz.freeserve.co.uk/wahtb.html staat

http://www.wah-wah.co.uk/board.html

schwantz
25 juni 2004, 16:55
menschen,

ik eindelijk mijn nieuwe switch binnen voor het true bypass maken van mijn crybaby, maar nu doen al die sites het niet waar de schema's op staan. Wie kan me aangeven waar ik de mod's kan vinden?
:???:
thanks 8-)

schwantz
28 juni 2004, 12:17
tis gelukt, kheb me crybaby true bypass gemaakt, buffercirquit verwijderd en de range wat hoger gesteld, klint nu 10 keer beter. Geen ruis en kliks en jankt als de beste. :-D

jaywalker
28 juni 2004, 13:05
misschien moet je het nielsje even vragen die heeft er eens eens een weerstandje van vervangen zodat ie beter klinkt.