PDA

View Full Version : Behringer Blue Devil



AxeGod
14 juni 2004, 18:57
Ik heb een Behringer Blue Devil en lees op al die engels/amerikaanse review sites dat het ding een goed geluid heeft.
Ik vindt het geluid enorm zuigen. Het ruist en piept tijdens het spelen, en het is schel. Ik neem nu een Roland Cube 30 voor thuis.
Wat zijn jullie meningen eigenlijk over de Behringer Blue Devil?

AxeGod
14 juni 2004, 18:59
En er komt trouwens nog bij dat ik de distortion ook niets vindt, het lijkt wel alsof het er amper op zit, en Clean is er ook kraak/distortion.

Diedo
14 juni 2004, 19:02
tja, wie gaat zn net nieuwe versterker in een review nou afkraken... je koopt het ding omdat je er mee uit de voeten kan, maar als het ding je niet aanstaat neem je em niet...

ik vind de behringers ook beoaald niet je van het... idd ook veel ruis en slechte overdrive...

Jeroenvanhulsteijn
14 juni 2004, 19:04
had je hem niet eerst geprobeerd voordat je hem kocht? of ist 2ehands?

mss issie kapot. tzou niet moeten kraken lijkt me.

kep zelf v-amp gehad. vonk prima klinken.

AxeGod
14 juni 2004, 19:28
Nou.. toen ik begonnen ben met gitaarspelen, had ik totaal geen verstand van die dingen... (niet dat ik dat nu wel heb) en heb het ding dus gewoon blindelings online besteld bij feedback... Erg dom dus.
Ik speel zelf Metal... En heb later een metalzone aangeschafd. Ruis en bijgeluiden werden nog erger....
Ben dus nu maar gegaan voor een Cube 30... DENKEN jullie ook dat ik daarmee beter uit ben?

AxeGod
14 juni 2004, 19:29
Nou.. toen ik begonnen ben met gitaarspelen, had ik totaal geen verstand van die dingen... (niet dat ik dat nu wel heb) en heb het ding dus gewoon blindelings online besteld bij feedback... Erg dom dus.
Ik speel zelf Metal... En heb later een metalzone aangeschafd. Ruis en bijgeluiden werden nog erger....
Ben dus nu maar gegaan voor een Cube 30... DENKEN jullie ook dat ik daarmee beter uit ben?

The_RockeR13
14 juni 2004, 19:46
Hee heb zelf ook behringer amp, ultraroc gx110
Ik had eerst een kabel die niet goed afgesloten was, hij reageerde en ruisde heel hard toen de tv bijv aan ging. Heb nu een beter kabel gekocht en verder bijna geen last meer van de ruis en pieptonen, toen ik is een keer met aarde speelde en ver van andere aparatuur was de ruis zelfs helemaal weg....

De sound, tja het is in iedere geval niet slecht voor de prijs!
Zelf gebruik ik altijd deze instellingen, meschien zijn die ook wel mooi op jouw amp...

Metal: Gain 10, bas 10, mid 1, treble 10
Clean: reverb effect, bas 10, mid 10, treble 10, (master best hard)
Blues: reverb effect, bas 10, mid 7, treble 8
Crunch: Gain 10, bas 1, mid 1, treble 10
Gary Moore sound ( :razz: ) Gain 10, bas 9, mid 1, treble 9

Verwacht ook niet teveel van behringer, maar nogmaals voor de prijs is het niet slecht... En probeer eens een ander kabeltje uit 8-)

The_RockeR13
14 juni 2004, 19:50
Oja, en zelf vind ik de distortion ook erg zuigen, maar de clean vind ik bij mijne echt super mooi klinken!

AxeGod
14 juni 2004, 20:00
Bedankt voor het advies :wink:

Ik heb jouw versterker ff uitgecheckt. Werkt anders dan die van mij, in plaats van Gain heb ik een Heat knop. Staat op het hoogst, anders zit er gewoon amper distortion door. treble heb ik ook op het hoogst, als ik dat niet doe, lijkt het geluid van heel ver te komen, en als ik hem nog verder terug zet is het gewoon weg. Bij het Clean kanaal kan ik deze knoppen niet gebruiken.
Verder vindt ik de effecten ook niet geweldig, het lijkt allemaal zo van ver te komen.
Heb hem voor 250 euro gekocht... dus ik dacht; neem een cube, kost netzo duur en schijnt beter te zijn dan de Blue Devil, toch?

AxeGod
14 juni 2004, 20:01
Heb hem trouwens aan de kant van mijn bed staan, ver van de apparatuur vandaan :P

Hufke
14 juni 2004, 21:29
Dan is er toch iets goed mis met die van jou!

Ik heb er ook eentje en ben er redelijk tevreden over.
Het klopt sowieso al niet dat jij je toonknoppen niet kan gebruiken voor het clean-kanaal. En qua gain... oke 't is geen marshall of mesa ofzo maar er zit toch zat op hoor en al helemaal met een metalzone erbij. Ik zou 'm toch eens na laten kijken als ik jou was want dit klopt echt niet.






Of mischien heb je gewoon een klote gitaar :razz: ......

AxeGod
14 juni 2004, 21:40
Mijn gitaar is een Dean VX CBK Flying V.... toen ik die op de Cube 30 testte klonk dat stukken beter.

Hoe dan ook.. over de metalzone ben ik ook niet echt tevreden... de bass heb ik op het allehoogst anders vindt ik em te schel. Het is een leuk ding, maar zeker niet fantastisch. Vooral op de dunne snaren klinkt het bagger. Heel pieperig. De gain van de amp boosten gaat niet, slaat ie helemaal op tilt. En de gain is naar mijn weet totaal niet geschikt voor metal. Het is daar gewoon niet hard genoeg voor, het scheurt gewoon niet.

Maarja... ik hoop dat ik beter uit ben met de Cube.... :-?

AxeGod
14 juni 2004, 22:02
Speel overigens ook Blackmetal riffs.. ala Mayhem, Carpathian Forest..

The_RockeR13
15 juni 2004, 13:25
Tja dan is er denk iets mis met je versterker...

Eerste ultraroc gx 110 die ik had klopte ook helemaal voor geen meter, hoge boventonen en op het distrotion kanaal viel ie om de 5 minuten uit...

Daarna terug gestuurd naar de winkel waar ik hem besteld had, en ik kreeg gewoon voor niks een nieuwe en mocht me oude inleveren!! Nou ik die nieuwe heb is er niks meer mis mee...
Meschien meot je eens met je eigen gear op een andere blue devil spelen, meschien hoor je het verschil...

The_RockeR13
15 juni 2004, 13:25
Tja dan is er denk iets mis met je versterker...

Eerste ultraroc gx 110 die ik had klopte ook helemaal voor geen meter, hoge boventonen en op het distrotion kanaal viel ie om de 5 minuten uit...

Daarna terug gestuurd naar de winkel waar ik hem besteld had, en ik kreeg gewoon voor niks een nieuwe en mocht me oude inleveren!! Nou ik die nieuwe heb is er niks meer mis mee...
Meschien meot je eens met je eigen gear op een andere blue devil spelen, meschien hoor je het verschil...