PDA

View Full Version : XXL 212



sandman4justice
14 juni 2004, 15:59
Heb juist een Peavey XXl 212 in actie gehoord, lijkt wel iets voor mij. Regelbaar van 100 watt output naar 50. 3 channels met elk hun volledig eigen knoppen voor te regelen, en deze 3 channels nog eens elk onderverdeeld in 3. Stevige rock mogelijk enzo...
maar nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze amp, kan hij blues spelen, ik weet wel, iedere amp kan een soort blues spelen, maar ik vraag mij af als ik content zou zijn van zijn capaciteit SRV te bekomen, ik speel namelijk rock met héél véél blues erdoor(beetje zoals dave murray maar dan nog meer blues), en ik heb gewoon geen geld voor een goede marshall, en mg of valvestate willek toch niet gaan.

SilverFoo
14 juni 2004, 17:04
Hmm... enige advies wat ik je kan geven is om met je eigen gitaar dat ding te gaan beluisteren. Die mogelijkheid is er vast wel..

sandman4justice
14 juni 2004, 17:36
mja, de dichtsbijzijnde deftige muziekwinkel is hier ongeveer 70 km vandaan, dus naar een winkel geraken is niet iets dat ik eventjes doe. Dus ik wil perfect weten wat allemaal te testen, en vooraf bellen om te vragen wat ze op stock hebben, anders kom ik daar toe en zou het blijken dat ze bijvoorbeeld alleen line 6 spiders of marshall mg's op stock hebben, dan kan ik evengoed thuisblijven. Want ik heb nog nooit gehad dat ik bij die winkel iets dat ik kwam kopen niet moest bestellen en een week tot maanden wachten. Ik zal blijkbaar een speciale goesting hebben...
van de nieuwe gitaar ben ik tenminste toch al zker: Fender Deluxe Super Strat :-D :-D

EmgMaster
14 juni 2004, 19:01
Heb juist een Peavey XXl 212 in actie gehoord, lijkt wel iets voor mij. Regelbaar van 100 watt output naar 50. 3 channels met elk hun volledig eigen knoppen voor te regelen, en deze 3 channels nog eens elk onderverdeeld in 3. Stevige rock mogelijk enzo...
maar nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze amp, kan hij blues spelen, ik weet wel, iedere amp kan een soort blues spelen, maar ik vraag mij af als ik content zou zijn van zijn capaciteit SRV te bekomen, ik speel namelijk rock met héél véél blues erdoor(beetje zoals dave murray maar dan nog meer blues), en ik heb gewoon geen geld voor een goede marshall, en mg of valvestate willek toch niet gaan.

Is Iron Maiden blues dan :-D :-D

Diedo
14 juni 2004, 19:06
de meeste metal is eigenlijk blues...

sandman4justice
14 juni 2004, 19:22
Heb juist een Peavey XXl 212 in actie gehoord, lijkt wel iets voor mij. Regelbaar van 100 watt output naar 50. 3 channels met elk hun volledig eigen knoppen voor te regelen, en deze 3 channels nog eens elk onderverdeeld in 3. Stevige rock mogelijk enzo...
maar nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze amp, kan hij blues spelen, ik weet wel, iedere amp kan een soort blues spelen, maar ik vraag mij af als ik content zou zijn van zijn capaciteit SRV te bekomen, ik speel namelijk rock met héél véél blues erdoor(beetje zoals dave murray maar dan nog meer blues), en ik heb gewoon geen geld voor een goede marshall, en mg of valvestate willek toch niet gaan.

Is Iron Maiden blues dan :-D :-D

neeneenee :P :razz: , maar eens gelezen in gitarist dat dave murray's stijl heel bluesy is, en eens op gelet, en dat is eigenlijk wel waar, ook al zit hij in een metalgroep. Ik vindt wel dat hij een mooi geluid heeft, en zeg nu eerlijk iron maiden is toch geen gewone metalgroep hé, er is weinig metal die mij kan boeien buiten maiden,80's metallica of children of bodom, voor de rest vind ik metal gewoon mannen die zware en hele vlugge powerchords spelen met een dubbele bas op de achtergrond. Dit is mijn mening, dus als jij een andere mening hebt, of een ander zicht op muziek, feel free to post.

Diedo
14 juni 2004, 20:34
maar doe dat dan wel in "off topic " :-D

Bluesbreaker
14 juni 2004, 21:46
, en zeg nu eerlijk iron maiden is toch geen gewone metalgroep hé, er is weinig metal die mij kan boeien buiten maiden,80's metallica of children of bodom, voor de rest vind ik metal gewoon mannen die zware en hele vlugge powerchords spelen met een dubbele bas op de achtergrond. Dit is mijn mening, dus als jij een andere mening hebt, of een ander zicht op muziek, feel free to post.

nounou ik ben geen metalman maar ik vind children of bodom toch wel heel erg buiten je groepje vallen, children of bodom vind ik gewoon mannen die een solo zo snel mogelijk spelen en daar gaat et bij miij niet echt om

Bigfoot414
15 juni 2004, 12:29
FF ontopic: is de XXL eigenlijk buizen of niet? Op de ene site las ik dat ie vol met buizen zat, en op een andere site las ik weer dat ie alleen maar een paar pre-amp buizen heeft.

MightyMike
15 juni 2004, 12:47
Neeje de XXL is de solid state versie van de XXX. Die laatste is wel 120watt lampen.

sandman4justice
15 juni 2004, 16:06
, en zeg nu eerlijk iron maiden is toch geen gewone metalgroep hé, er is weinig metal die mij kan boeien buiten maiden,80's metallica of children of bodom, voor de rest vind ik metal gewoon mannen die zware en hele vlugge powerchords spelen met een dubbele bas op de achtergrond. Dit is mijn mening, dus als jij een andere mening hebt, of een ander zicht op muziek, feel free to post.

nounou ik ben geen metalman maar ik vind children of bodom toch wel heel erg buiten je groepje vallen, children of bodom vind ik gewoon mannen die een solo zo snel mogelijk spelen en daar gaat et bij miij niet echt om
mja, wonder bij wonder kan ik deze wel apprecieren, ik vind dat hier toch nog iets moois inzit, alhoewel ik niet meer dan 3 liedjes van hun na elkaar moet horen. ik vind het wel spijtig van de zang, die vind ik echt slècht. maar voor de rest vind ik de combinatie keyboard gitaar wel leuk, net zoals ik dat leuk vind bij van halen.

sandman4justice
15 juni 2004, 16:07
3-dubbelpost :-D

sandman4justice
15 juni 2004, 16:07
...

sandman4justice
15 juni 2004, 16:08
...

sandman4justice
30 juli 2004, 16:05
Ik heb dus de som geld(in het ergste geval) bij elkaar voor de peavey xxl combo. Ben hem vorig weekend gaan testen bij piens, was de enige muziekzaak die hem op stock had. Vind hem echt wel lekker klinken, maar wel rare policy bij piens. In de showroom zelf kost hij 1055 euro, terwijl als je hem via internet bestelt bij hun zou ik 867 euro betalen inclusief verzendingskosten. Duur personeel in de showroom zou ik dan denken :o
Het verzenden gebeurt via UPS, is dit te vertrouwen, niet zoals bij de post dat er een 'pakje' kan kwijtraken en je nooit de som geld terugziet die je er in gepompt hebt.
Bij Keymusic zou ik 999 euro betalen, en Leo Caerts in leuven moet nog nieuwe prijslijsten van peavey binnenkrijgen ofzoiets :???:
Weten jullie anders nog andere grote(belgische) zaken die het waard zijn te contacteren.

Diedo
30 juli 2004, 17:07
mag ik even iets opmerken?
er wordt net gezegd dat het een transistor amp is; wat heb je dan aan de functie om het vermogen te halveren??? bij een buizenamp heeft het nog enige logica ivm oversturing (maar dit is ook niet echt waar als je het stuk van NegK3 hebt gelezen over vermogen)

als het inderdaad een transistor amp is, dan lijkt deze functie meer op een verkooptruuk dan op een functie...

duidelijk graag :-?

Negative K3 fan
30 juli 2004, 17:24
mag ik even iets opmerken?
er wordt net gezegd dat het een transistor amp is; wat heb je dan aan de functie om het vermogen te halveren??? bij een buizenamp heeft het nog enige logica ivm oversturing (maar dit is ook niet echt waar als je het stuk van NegK3 hebt gelezen over vermogen)
Headroom is weer iets anders waar het niet echt over ging


als het inderdaad een transistor amp is, dan lijkt deze functie meer op een verkooptruuk dan op een functie...

Dat klopt, als het een transistor amp is het een verkooptruc en juist geen functie, want je wilt je transistors niet laten oversturen.

Diedo
30 juli 2004, 17:49
het kwam er toch ook op neer dat je amp van 50 watt voluit ongeveer net zohard is als een amp van 100 watt op 8 (ongeveer)?

dat wilde ik even illustreren...

Negative K3 fan
30 juli 2004, 23:02
het kwam er toch ook op neer dat je amp van 50 watt voluit ongeveer net zohard is als een amp van 100 watt op 8 (ongeveer)?

dat wilde ik even illustreren...

eiegenlijk als een 100 watt op 9... maar daarover heb je dus wel gelijk.

sandman4justice
31 juli 2004, 12:00
mijn vraag was dus: is UPS te vertrouwen, ja of nee?? :evil: