PDA

View Full Version : Marshall 8080V



chairman
14 juni 2004, 15:55
Hoi

Ik ben van plan om een 2e hands marshall 8080 v uit 1992 te kopen. Ook wordt er een japanse fender strat uit 1989 aangeboden. Dit alles is te koop voor 650 euro. Oh ja, die japanse strat is ter vervanging van mijn cort s serie.

Wat vinden jullie hiervan. Is dit een goeie koop.

hier is de advertentie te vinden http://www.zeelandnet.nl/prikbord2/advertentie.php?id=54612

Baker
14 juni 2004, 16:03
die 8080 is 1 van de beste valvestates ooit! Als het goed is heeft ie nog een celestion speaker. Zou je nog even kunnen checken.

Maar 't blijft natuurlijk een valvestate....
Verwacht geen super buizengeluid. (die buis in de pre amp doet niet zoveel)

Of 650 duur is? hangt wel een beetje af van de staat waarin e.e.a verkeerd.
't lijkt me niet duur maar ook nie echt goedkoop.
wacht ik zie dat je een link hebt...

Ok, dit verandert de zaak. Het hele zaakje ziet er prima en netjes uit!
"t lijkt me op zich niet zo'n verkeerde deal.
Ik zou nog wel proberen om er wat vanaf te pingelen.

SilverFoo
14 juni 2004, 16:47
ik heb een 8080, uit de eerst valvestate series (zijn ze allemaal volgens mij, die 8080`s). Klinkt lekker hoor, en meer dan genoeg om te oefen, met band of zonder. Ook lekker veel gain, zou je niet denken voor een valvestate. En die van mij heeft een celestion speaker, zou wel ff checken, sommige mensen vervangen hun speakers weleens.

Daarnaast zou ik alles wel gaan uitproberen, en anders heb je zeker geen verkeerde deal! Als je bedenkt dat een beetje knappe valvestate 8080 nog zeker 300 euri kan opbrengen!

SilverFoo
14 juni 2004, 16:47
ik heb een 8080, uit de eerst valvestate series (zijn ze allemaal volgens mij, die 8080`s). Klinkt lekker hoor, en meer dan genoeg om te oefen, met band of zonder. Ook lekker veel gain, zou je niet denken voor een valvestate. En die van mij heeft een celestion speaker, zou wel ff checken, sommige mensen vervangen hun speakers weleens.

Daarnaast zou ik alles wel gaan uitproberen, en anders heb je zeker geen verkeerde deal! Als je bedenkt dat een beetje knappe valvestate 8080 nog zeker 300 euri kan opbrengen!

Diedo
14 juni 2004, 19:10
ik denk dat als de gitaar in goede staat is dat je dan best een aardige prijs hebt... die fender zal niet de beroerdste zijn.. (waren jappen uit die tijd niet heeel erg goed?)

Mr.Bluesbreaker
14 juni 2004, 20:39
Das een hele goeie deal als je het mij vraagt. Kraken de pots op de versterker moet je ze ff met contactsray smeren, desnoods in het ergste geval vernieuwen. Kost haast niks. En je krijgt er dus ook nog 3 pre-amp buisjes bij, helemaal mooi, kun je meer dan 10 jaar vooruit die dingen zijn niet stuk te krijgen bijna. Enige is bij dit type versterker dat je de reverb ff goed moet luisteren of ie niet doodgegaan is, deze wil nog wel es vreemd doen, maar is ook niet zo'n gek dure reperatie mocht het nog es kuren vertonen. Is het je geluid, en zoek je een(zwarte) strat zou ik ervoor gaan. Versterker kom je een heel end mee met een band, kleine optredens van kroegformaat moet lukken hiermee. Verwacht alleen niet de fantastische dynamiek van een volledige buizenversterker, dit model heeft dacht ik alleen in de overdrive sectie het buisje zitten, op het cleane kanaal niet. Succes!