PDA

View Full Version : Dimarzio-element met 5 draden............HELP!!!!!!!!



Iceman
21 april 2002, 12:38
Heb een Iceman met een Ibanez HB-2 element erin. Wilde hetzelfde element erbij kopen voor andere gitaar, kwam ik erachter dat ie jaren terug gemaakt werd door DIMarzio voor Ibanez. OK, nu kwam ik een 2de hands DiMarzui tegen die er precies op lijkt...meenemen!! Thuisgekomen zie ik dat er 5 (!!!) draden aan zitten, mijn god!!Wat zit eraan....: 1 ongeïsoleerde, 4 geïsoleerden met de kleuren groen, wit, rood en zwart. ( de wit, rode en zwarte zitten aan elkaar gesoldeerd)

Weet dat je dan uit fase, single coil enzo kan doen, maar dat wil ik niet, gewoon 1 vet geluid, geen knopjes of push/pull.
Iemand die weet hoe of wat??

Tom.

sebass
21 april 2002, 14:01
Zo te zien is het een four conductor je kan er inderdaad allemaal leuke schakelingetjes mee maken maarja als jij dat niet wilt dan schakel je hem normaal.
Je moet wel zeker weten dat het DiMarzio's zijn want bijna elk merk heeft andere kleurcombinaties. Oke ga zo te werk:
soldeer de rode draad aan de potmeter vast, vervolgens soldeer je het witte en zwarte draad aan elkaar en doe je er een mooi tapeje om en deze kun je dan ergens wegplakken zodat die niet meer in de weg zit dus ergens aan de zijkant tegen het hout. nu heb je nog twee draadjes over een groene en de ongeisoleerde deze moet je beiden aarden, dus op de achterkant van een pot meter of op en schroef die je ergens indraaid. Nu heb je een normale schakeling gemaakt. Oh ja en als de HB uit fase is met de andere moet je even de groene en rode omdraaien, maar ik heb dit nog nooit zien voorkomen dus het zal op de eerst genoemde manier wel goed gaan.
Veel knutsel plezier :grin:

sebastiaan

Iceman
21 april 2002, 22:21
Bedankt!!!!!

Is zeker een Di Marzio, staat er namelijk achterop.
Ga deze week knutselen, bedankt!

Tom.