PDA

View Full Version : elementen pacifica



peacifica
14 juni 2004, 15:01
Yep,
ik heb een Yamaha Pacifica gitaar. Weten jullie wat voor elementen daar inzitten? Nu ik er een tijdje op speel ben ik niet zo heel tevreden meer met het geluid (vooral de output van de hogere snaren lijkt mij nogal weinig). Heeft er iemand tips welke elementen in welke positie een verbetering zouden zijn? (Pacifica= SSH-config.) Liefst elementen die redelijk all-round zijn, daar ik ook van alles speel.
Thanks.

Mr.Bluesbreaker
14 juni 2004, 15:43
Geen idee, zullen wel yamaha huismerk zijn verwacht ik? Vermeld anders ff het type pacifica, misschien helpt dat. (112/604 oid) Wat betreft lage output van de hoge snaren: je kunt natuurlijk de treble kant van je pickups met het schroefje iets omhoog draaien, of de baskant iets omlaag. Misschien helpt dit, en klinken de stock pickups al een stuk beter?

peacifica
14 juni 2004, 15:57
Alvast bedankt voor de tip, maar heb dit reeds aangepast en het resultaat is nog niet volledig wat het zou kunnen zijn. Hoedanook kijk ik uit om de elementen up te graden. Iemand tips?

SiNiSTRaL
14 juni 2004, 16:00
andere gitaar?

gitaargerben
14 juni 2004, 20:38
Nou, hoe duur is jou passifica geweest? Als ik vragen mag, want er zit nog al wat verschil in passifica's.

so tell me;)

Mr.Bluesbreaker
14 juni 2004, 20:52
Het instapmodel, ik dacht de 112, kun je beter laten staan en geen nieuwe elementen in zetten. Maar er schijnen (ik zie ze nooit nl) bepaalde pacifica's te zijn uitgebracht van 500/600 euro en meer, als je in een beetje prijsklasse als deze zit, dan zou je met een 3 keer enkelspoels configuratie misschien aan een kinman setje kunnen denken, of een set fralins. Ben je alleen vrij duur uit, (>200 euro gemiddeld) wil je bv met een hss configuratie de HB vervangen, kijk es naar Bill Lawrence bv, die maakt goeie dingen voor relatief weinig geld. Of surf gewoon naar de website van seymour duncan, daar kun je volgens mij erg veel samples beluisteren in strat/tele ed modellen met al hun elementen. Maar het beste is in real life testen, alleen is dit vaak erg moeilijk.

Groove
15 juni 2004, 12:06
Afhanklelijk van het type Pacifica zijn diverse pups gemonteerd.
En inderdaad is een 112 niet de gitaar waar je dure elementen op zet. Zelf heb ik een 812, waar af fabriek 3 seymour duncans opzitten, H-S-S.
Een ´59 (PAF) in de brug en 2 klassieke single coils. Veelzijdige open en comlexe klank! Bevalt super. Ik heb tevens een Blade Texas Strat, maar die fungeert tegenwoordig als reserve.
Heb je een wat duurdere pacifica, kan ik je Seymour Duncans absoluut aanraden. Alle elementen zijn op de SD site de beluisteren 8-)

gitaargerben
15 juni 2004, 16:12
Ik heb ook een 812XW, en daar zitten idd ook seymour/seymore, whatever-duncan's in en die bevalt ook super goed!
De goedkopere passifica's zijn wel een heel stuk kutter. Jammer dat er allebei passifica op staat want die duurdere zijn erg onder gewaardeerd