PDA

View Full Version : enhancer ??



zeppos
14 juni 2004, 14:15
eey,

heb afgelopen weekend einelijk mijn eerste opname gedaan. wil em ook hier oppe site gooien voor suggesties en ed. maar hij klinkt een beetje dof de eindmix dan. heb opgenomen met fostex VF 160 en stagg mics vooral. nu hoor ik via een bekende dat ik em door de enhancer moet gooien ?
was da voor een ding en hoe ga da?

grtz zeppos :-D

harrie-beton
14 juni 2004, 14:22
even kort

live gespeelde muziek is heeeel erg dynamisch. in bijna alle muziekopnamen wordt de oorspronkelijke dynamiek uit de muziek gehaald. Met name een lichte compressie laat het lekker vet klinken. Bijvoorbeeld 3 staat tot 1.

als je compressors gebruikt wordt het soms iets doffer. Een enhancer corrigeert dit.

zeppos
14 juni 2004, 14:28
allrighty thanx ,
ga cvanavond kijken als ik der een op heb zitten. dan nog een vraagje de eindmix klinkt een stukje zachter als een echte cd. hoe kan ik dat oplossen ? via de pc of zoiets ?

harrie-beton
14 juni 2004, 16:49
oei je stelt wel erge beginners vragen

Ten eerste: Die staggs zijn matig. Hoe beter te mics hoe beter de opname. Zij zijn 80% van de geluidskwaliteit op de band of cd.
Bovendien vereist elk instrument een speciale mic vaak.

les.1 GARBAGE in = GARBAGE out.


Als je een software oplossing zoekt voor je volume probleem: NORMALISE heet het in COOL EDIT pro 2.

Je kunt ook op de meters kijken tijdens het afmixen. Nét onder de 0 db blijven. Beslist niet in het rood met digitale spullen...