PDA

View Full Version : Hoe start je een groepje op??



lisa
14 juni 2004, 12:45
Hej iedereen!!
ik ben een meisje van 13 en ik en mijn vriendin zouden graag een groepje oprichten maar hoe doe je dat nu precies???
Kan iemand ons helpen??
groetjes
lisa

Mithrandir
14 juni 2004, 12:54
Hoi Lisa,

als eerste zul je natuurlijk je groepje (ook wel Band geneomd) compleet moeten zien te krijgen. Ik neem aan dat jij gitaar speelt en je vriendin zal wel drummen ofzo, dus dan heb je iig nog een bassist en een zanger(es) nodig.

Als je je groepje compleet hebt, zorg je dat je een ruimte tot je beschikking hebt waar je samen kunt spelen. Het liefst natuurlijk een ruimte waar al een drumstel, versterkers en een zanginstallatie staan, maar als je dat niet hebt kun je misschien ook bij de drummer thuis gaan oefenen en je eigen spullen meenemen, dat is leuk voor de buren.

Als dat ook geregeld is, ga je samen gezellig bepalen wat je wilt gaan spelen en ga je je eerst covertjes spelen. Na een maand of twee kom je erachter dat je beste vriendin best een irritant mokkel is en dat die tweede gitarist eens op moet houden met eeuwige gepiel. Als vervolgens de bassist er van door gaat met de beste vriendin van je moeder, is natuurlijk helemaal het hek van de dam, maar je hebt je eerste groepje gehad. Daarna kun je opzoek gaan naar mensen voor je tweede groepje en begint het hele feest van voren af aan.

Groetjes,

Mithrandir.

p.s. Heb je ook een zus van een jaar of 18/19?

dejohan
14 juni 2004, 12:55
Op de startknop duwen.

lisa
14 juni 2004, 13:03
hej Mithrandir,
alvast bedank voor je hele uitleg.
Maar je moet eens een kijkje nemen bij "Gezocht" En dan bij "Groep zkt. gitarist omg.Brugge"
en nee, ik heb geen zus van 18/19

groetjes
Lisa

Mithrandir
14 juni 2004, 13:04
Dat was ook een erg flauw geintje....


Maar heb je niemand in je vriendenkring die een instrument speelt? Speel je zelf helemaal niks?

Als ik jou was zou ik eens bij een muziekschool in de buurt gaan kijken of op school rondvragen of er iemand is die met jullie een band wil beginnen. Dat zijn toch de plekken waar je moet gaan zoeken.

dejohan
14 juni 2004, 14:06
Zorg dat je eerst en vooral een drummer hebt (of begin zelf te drummen), jonge drummers zijn moelijk te vinden (iedereen wil gitaar spelen), en zonder drummer kan je toch niet samenspelen. Enkel met gitaar, zang en bas spelen gaat echt niet goed. Terwijl het veel beter gaat en klinkt om bijvoorbeeld met enkel gitaar en drum te spelen (voorlopig, totdat je andere muzikanten gevonden hebt).

Bovendien hebben drummers vaak al een ruimte waarin ze mogen spelen. Als je er zo een vindt: koester hem, want reken er maar op dat je problemen gaat krijgen met je ouders als jij elke week pokkeherrie zit te maken op je kamer, je maakt echt veel lawaai hoor, een band klinkt veel harder dan even de stereo open zetten, en een drumstel kan je niet zachter zetten. De kans zit er zelfs dat ze het je verbieden. Repetitieruimtes is echt een grote zorg voor bands.

lisa
14 juni 2004, 16:42
kheb gisteren een mail gestuurd naar iemand in de omgeving, die massa's goe kan drummen.
Khou jullie op de hoogte :D

groetjes
lisa

IndiepoprockJesse
14 juni 2004, 23:13
het woord groepje is trouwens wel meesterlijk geniaal!!!

ik ga geen band meer zeggen, ik ga voortaan groepje zeggen!!

meesterlijk..

Jesse//

lisa
15 juni 2004, 16:39
ha ha ha...

alhambra
16 juni 2004, 16:47
Ik zoek nog naar de juiste woorden maar "OH MIJN GOD" zegt het eigenlijk wel aardig :-D

dejohan
16 juni 2004, 17:39
Pff, is dat nou humor? Rockgroep is gewoon het ander woord voor band.

Het kan trouwens nog veel erger: toen ik als kleine kerel een rockgroepje begon (!), ging mijn moeder tegen iedereen vertellen dat ik in een orkestje speelde! :lol:

BlackSun
16 juni 2004, 19:39
een orkestje, wahaha. Ik herken het.

Net als dat mijn moeder zegt dat haar zoon, 'een uitvoering' heeft ipv optreden :-?

Fluffy
16 juni 2004, 21:11
Hej iedereen!!
ik ben een meisje van 13 en ik en mijn vriendin zouden graag een groepje oprichten maar hoe doe je dat nu precies???
Kan iemand ons helpen??
groetjes
lisa


OMFG !!!!!!!!!

Dugie
17 juni 2004, 00:55
persoonlijk vind ik dat je goed bezig bent, hier en Offstage, probeer eventueel ook eens de site van Humo daar zie je ook veel berichten, ik vrees alleen voor de leeftijd.

Sjakie
17 juni 2004, 10:42
Ik ben mijn eerste "groepje" op school begonnen. Dat is een ideale plaats om muzikanten te vinden. Drummer speelde in de fanfare, bassist had zo'n bass ergens in de kamer van z'n vader zien staan enzoverder. Het klonk voor geen meter (achteraf bekeken) maar plezier dat we gehad hebben...dat komt nooit meer terug.

De mooiste tijd om in een band te spelen is sowieso je school tijd. Lekker veel tijd, samen uitgaan zaterdag en zondagochtend helemaal vaag staan repeteren terwijl de moeder van de drummer een lunch stond klaar te maken voor ons. Onbetaalbaar gewoon. :D

Primitive
17 juni 2004, 11:25
ja, volgens mij is het niet zo moeilijk een bandje oprichten:D, of het een succes word is dan een tweede, en of je vrienden blijft een derde:D

maarja lisa succes met je groepie

Barret Wallace
18 juni 2004, 10:58
Barret did it again.

F00ls

schaap
18 juni 2004, 12:15
:-D

Mithrandir
18 juni 2004, 12:43
Barret did it again.

F00ls

?

Mr.Bluesbreaker
18 juni 2004, 15:34
Gheheheh :-D
Ik vind hem leuk, komt erbij dak niet gereageerd heb iig :)

Mithrandir
18 juni 2004, 15:48
Ja, maar het is niet waar, tenminste niet volgens mijn IP checks.

schaap
18 juni 2004, 15:55
Och het is zoiezo een lachwekkend topic :D

Mithrandir
18 juni 2004, 17:00
ckur

Barret Wallace
18 juni 2004, 17:58
Als ik hetzelfde IP adres zou hebben ( of in dezelfde range) zou je er meteen in getrapt zijn. Maar gelukkig ben ik jou altijd een stap voor knul. 8-) 8-) 8-)

IndiepoprockJesse
18 juni 2004, 18:04
Pff, is dat nou humor? Rockgroep is gewoon het ander woord voor band.

Het kan trouwens nog veel erger: toen ik als kleine kerel een rockgroepje begon (!), ging mijn moeder tegen iedereen vertellen dat ik in een orkestje speelde! :lol:

Orket is nog veel cooler..

"Ik speel in een orkestje"
"In wat voor orkest speel je?"
"een Rock orkestje"

Jesse//

Raffel
21 juni 2004, 09:07
het woord orkestje werkt op mijn huig. Ik denk dat ik dan toch ga voor 'groepje' of 'ekt' of zo. :)

Carpe Diem
3 september 2004, 11:59
als barret shithead dit echt heeft gedaan dan moet ik eerlijk bekennen dat ik deze bak helemaal niet eens zo slecht vind. vooral omdat mith er zo serieus op inging.

alhambra
3 september 2004, 23:59
als barret shithead dit echt heeft gedaan dan moet ik eerlijk bekennen dat ik deze bak helemaal niet eens zo slecht vind. vooral omdat mith er zo serieus op inging.

Wat nog mooier is is dat je ook lekker op tijd reageerd :-D

Het lijkt GVD wel of elk oud topic naar boven moet komen en ik heb VULVASONIC ook alweer terug gezien op het forum die heeft vast z'n studieschuld afbetaald en weer geld over voor internet :wink: