PDA

View Full Version : Stukje progressive rock dan maar. En?



AbsoRuud
21 april 2002, 00:14
Hey, luister eens naar:
http://ruud.kijkt.tv/ruud.mp3

Dit heb ik in de computer gemaakt.

Vertel me wat je er van vindt..
Ik woon in Beilen en zoek een band met dat soort muziek. Ook rustigere muziek. Zelf houd ik ook veel van Jazz/Fusion en Funk

Greetz

Liam Gallagher
22 april 2002, 17:14
Tering, jij kan wel aardig spelen zeg!
Hoe lang speel je al?

sebass
22 april 2002, 17:42
Mooi stuk alleen jammer van het geluid. Vooral als de gitaar alleen speelt is de distortion aan de krakerige kant. Dit heb ik ook als ik dit soort muziek speel. Ik gooi er ook veel reverb, plate en hall in dat klinkt erg mooi totdat je gaat tappen, sweep picking en bij alternate picking van snaar wisselt haha.
Maar erg goed gedaan.

David
22 april 2002, 22:30
Klinkt lekker zeg!

AbsoRuud
23 april 2002, 09:20
Nou, dankjewel zeg. Ik speel nu 10 jaar.
Ja dat krakende moet er wat uit zien te krijgen.

Thanx

Krullo
23 april 2002, 14:30
Errug leuk, heb zwaar het vermoeden dat je een Dream Theater fan bent of iets in die trent. Je ideeen zijn leuk en knap in elkaar gezet. Ik vind het alleen jammer dat je zoveel tapt, ik hou er toch meer van als een gitarist solo's speelt die dichter bij gevoel dan trucs liggen, zoasl bijv Petrucci, die doceert z'n trucs erg goed. Eddie van Halen gebruikt ook veel tapping, maar hij heeft het immers uitgevonden en legt zoveel gevoel en eigenwijsheid er in dat dat wel gaaf is.

AbsoRuud
23 april 2002, 14:46
Dankje. Ja, ik ben nu echt met trucjes bezig. Sweepen heb ik nu mijn aandacht bij. Ik kan dat niet echt, het begint te komen. Dit liedje is alweer verouderd.

Yow :smile:

sebass
24 april 2002, 20:55
Heb je dit met een band gespeeld en zelf gecomponeerd? Ik speel zelf veel dream theater maar ik kan het niet zelf componeren, het klinkt zo droog en kaal zonder band en ik speel in mijn eentje gitaar dus.. Sweep picking lukt mij ook niet echt vreemd, alternate picking gaat goed, pinch harmonics en tappen lukt allemaal maar bij sweeps gaat het mis, vooral met distortion klinkt het nergens naar :sad: . Maarja ik blijf oefenen.

Nou nogmaals goed gedaan.

p.s. eddie van halen heeft het tappen niet uitgevonden ik weet niet precies wie maar het staat hier ergens op het forum.

AbsoRuud
24 april 2002, 21:32
Dit heb ik met de computer gemaakt. Nou ja, alles behalve de gitaar.

Alle noten die je hoort van de andere instrumenten zijn aangeklikt in het programma Cakewalk Pro. Via midi in CoolEdit opgenomen. Daarna met de gitaar via een Korg ToneWorks effectprocessor in de line-in van de computer. Ingespeeld en met CoolEdit overelkaar heen gemixed.

Ja, dat sweepen is een kunst in het speciaal.

sebass
2 mei 2002, 15:49
Hee Ruud ik begin dat sweepen al aardig onder de knie te krijgen. Ik weet nu wat ik fout deed waardoor het zo bagger klonk met distortion. Je moet elke aangeslagen noot meteen dempen. Hier heb ik een goede link met een les gemaakt door John Petrucci :smile: http://www.guitarworld.com/lessons/artists/1996/9609.petrucci.html

RadiuS
2 mei 2002, 17:17
wow, vet! goed gearrangeerd ook met de drums bas e.d.

AbsoRuud
3 mei 2002, 08:53
Hey dankje. Ik zag laatst ook een link naar een goede lesson site.

Maar ik zal dit ook wel even studeren.

Ja, bij mij gaat sweepen ook steeds beter.
Maar nog niet goed...

nilfisk
25 mei 2002, 09:59
Wow !!!
das echt te gek !!
wish I could do that.
hoe ben je begonnen ? les gehad ?

AbsoRuud
25 mei 2002, 17:19
Dank je!

Van de 10 jaar die ik nu speel heb ik de eerste 5 jaar klassiek les hehad, en ook echt klassiek les. Daar ben ik vrij blij om want dan heb je de basis van alle muzieksoorten. En voor de rest oefen ik nu iedere dag wel zo'n 4 uur.

Dat mp3'tje is al wat ouder. Nu ben ik echt bezig met sweepen en speedpicking.
Die volgt nog.

nilfisk
26 mei 2002, 09:00
cool, hoor het graag

Ibanez
26 mei 2002, 16:48
Vet man, klinkt echt goed. Kwou dat ik zo goed was.... Maarre met welke gitaar en welke elementen speel je?

rePUNKtative
26 mei 2002, 17:03
jij bent duidelijk Petrucci of Dream Theater fan :wink: