PDA

View Full Version : Goede Nylon semi-acoustische gitaar???



AbsoRuud
21 april 2002, 00:46
In mijn collectie gitaren ontbreken nog een paar soorten die ik graag zou willen hebben. O.a. een Semi ac. gitaar met nylon snaren.

Ik had gehoord dat Epiphone wel goeie had.
Jullie mening?

Luca P
21 april 2002, 01:20
Semi acoustisch met nylon snaren is er niet.
Wel een electrisch/acoustisch.
Deze types worden vaak door elkaar gehaald.
Semi's zijn gitaren met een holle kast én een massieve balk in het midden. Net als de Gibson 335.
Elec/ac. gitaren zijn gewoon acoustisch en hebben een element.

Ik heb ooit op een Yamaha nylon gespeeld en ik heb nog spijt dat ik die niet gekocht heb.
Voor de rest heb ik Epiphone nooit geprobeerd.

AbsoRuud
21 april 2002, 01:32
Ok El/Ac dan. Ik zal eens kijken.

Dankjewel. Maar meer suggesties altijd welkom...

PeArLjAm
21 april 2002, 03:44
Ja ik heb laatst een epiphone acoustische gestest, was 1200 gulden, heb geen flauw idee wat voor een model het was maar klonk zeer goed, in vergelijking met gibson. Ja ok de gibson was beter maar qua prijs/kwaliteit was de epi beter...

Good luck.

Bartyboy
24 april 2002, 20:51
Op 2002-04-21 00:20, schreef Luca P:
Semi acoustisch met nylon snaren is er niet.
Wel een electrisch/acoustisch. Deze types worden vaak door elkaar gehaald. Semi's zijn gitaren met een holle kast én een massieve balk in het midden. Net als de Gibson 335. Elec/ac. gitaren zijn gewoon acoustisch en hebben een element.


Weer wat geleerd :smile:

mr. Marc
25 april 2002, 12:01
Op 2002-04-21 00:20, schreef Luca P:
Semi acoustisch met nylon snaren is er niet.
Wel een electrisch/acoustisch.
Deze types worden vaak door elkaar gehaald.
Semi's zijn gitaren met een holle kast én een massieve balk in het midden. Net als de Gibson 335.
Elec/ac. gitaren zijn gewoon acoustisch en hebben een element.


Toch niet helemaal juist, voorbeeld, de ES175 is ook semi-acoustich maar heeft geen balk. Dus een semi-acoustische gitaar is een gitaar het klankkast maar met gewone elementen zoals op masieve gitaren.

Luca P
25 april 2002, 18:27
Oja, dat soort gitaren heten dus, Hollowbodies of archtops net als oa de L5, Super 400 en de Byrdland.

Wbremer
30 mei 2002, 21:16
Luca P heft gelijk. Ook de (Sommige) Rickenbackers vallen hier onder. Die Epiphone heeft een maatje van me. Prima ding! Toch zou ik zelf de Godin Multiac of een andere A series kopen. Is wel duur maar mensen.... Toppie!! http://www.godinguitars.com

Beer
3 augustus 2002, 21:17
Even los van de discussie Semi-accoustic,versterk etc. Ben ook altijd op zoek geweest naar een goedere versterkte gitaar met Nylon snaren.Ik heb een takamine gehad, weer weg gedaan, geen goed geluid, dof en blikkerig tegelijk.Heb er nu 2 welke elk op eigen wijze goed bevallen ;
Esteve met een fischman actieve Pickup. Spaanse gitaar met een buitengewoon goed geluid,goed bespeelbaar ook redelijk worden
versterkt zonder een rot geluid te produceren.Gitaar kost betrekkelijk weinig, ongeveer eur.550,--, is dan veel beter dan
vergelijkbare versterkte gitaren met nylon snaren. Wat duurder, maar beter geschikt voor
bijv., versterkt in een groepsformatie is mijn landola.Heeft een kleinere klankkast, daardoor vrijwel geen feedback en kan dus hard zonder lelijk te worden.Mooi helder geluid, niet zo warm als de esteve.
Beide gitaren zijn goed bespoeelbaar, en goed verhandfelbaar als je later weer eens iets anders wil.
De versterker is natuurlijk heel belangrijk.
ben nu overgeschakeld van een trace elliot
naar een fender Junior Acc.(50w) gitaar versterker.Is erg goed. ook goed wat minder geld is de marschal(40 w0( ca. eur 400,--)
Hoop dat je hier iets aan hebt.

Leen Kap
4 augustus 2002, 16:48
Kijk eens naar een Lakewood M1! Niet te duur maar wel klassemateriaal uit Duitsland! Als ik een nylon moest kopen werd het een Taylor NS72 ofwel de Lakewood.