PDA

View Full Version : Als ik naar Casa Benelly ga welke gitaren zou ik eens moete



Dylan61
14 juni 2004, 00:33
Als ik naar Casa Benelly ga welke gitaren zou ik daar eens moeten proberen?

Ik ga voor een maatje kleiner dan een Dreadnough.

TX

bert k
14 juni 2004, 00:58
Hangt van je budget af. Probee alles van Taylor zou ik zeggen maatje x14 (het eerste cijfer geeft de prijsklasse aan, de laatste twee de maat) Kijk ook naar Lowden, das mooi. Kijk ook naar Lakewood, dat vind ik beter dan Taylor en Lowden bij elkaar maar das pech, dat staat niet bij Casa B.

Lion
14 juni 2004, 06:53
Santa Cruz kan heel mooi zijn. Larrivée maatje L of OM. En dan heb je Martin nog natuurlijk...

Leen Kap
27 juni 2004, 16:42
Tja, Taylor is wat mij betreft inderdaad het beste van het beste, maar smaken verschillen.
Fingerpicking: 514
fingerpicking/light strumming: 714
all round: 814

Tweedehands kopen is wel veel aantrekkelijker hoor. Scheelt je zo meer dan €1000, terwijl de gitaar nog is ingespeeld ook. ander voordeel: als je 'm weer wilt verkopen verlies je niets, mogelijk zelfs nog lichte winst. Bij nieuwkoop verlies je altijd. Ik heb overigens regelmatig Taylors te koop.

Monty
27 juni 2004, 21:41
Ik zou ook de Taylors proberen, maar zijn de x14 (grand auditorium) modellen niet groter dan dreadnought (x10)? Ik heb zelf een 512 gehad (grand concert), die is kleiner dan een dreadnought en was heel erg gedefineerd.

Santa Cruz heb ik nooit zelf op gespeeld, kweet alleen dat ze ook gigantisch duur zijn.

Leen Kap
27 juni 2004, 22:13
De volgorde qua grootte is bij Taylor van groot naar klein:

x15: jumbo
x10: dreadnought
x14: grand auditorium
x12: grand concert

Ik heb ook eens een 512 gehad. Spijt dat ik 'm verkocht heb.......