PDA

View Full Version : leuke site over Claptons Marshall stacks



Bluesbreaker
13 juni 2004, 21:40
Wel leuk om te lezen: http://twtd.bluemountains.net.au/cream/dualstacks.htm en http://twtd.bluemountains.net.au/cream/amplification.htm

Mr.Bluesbreaker
13 juni 2004, 21:57
Fantastisch, leuke dingen allemaal.
Je jat alleen we mijn forumnaam :-D

Bluesbreaker
13 juni 2004, 22:05
Fantastisch, leuke dingen allemaal.
Je jat alleen we mijn forumnaam :-D

Idd, ik had het ook al opgemerkt.
nouja, je hebt iig wel stijl he :-D

Mr.Bluesbreaker
14 juni 2004, 11:46
:-D
Je woonplaats verraad ook al gelijk bijna mijn voornaam, niets blijft hier ook meer prive :wink:

IndiepoprockJesse
14 juni 2004, 22:39
leuke stukkies allemaal..

toch vind ik die ouwe vintage marshalls echt het vetst hoor damn..
overstuurde buizen.. wow!

op de plek waar we tegenwoordig oefenen met deband staat ook een jtm45.. damn wat ben ik gek van die versterker :-D

Jesse//

Marc Oblivian
15 juni 2004, 10:00
leuke stukkies allemaal..

toch vind ik die ouwe vintage marshalls echt het vetst hoor damn..
overstuurde buizen.. wow!

op de plek waar we tegenwoordig oefenen met deband staat ook een jtm45.. damn wat ben ik gek van die versterker :-D

Jesse//

Jottem? :-D
If so:Heb je de JMP ook al geprobeerd? :)
Staan ook nog wat Voxjes :-D

IndiepoprockJesse
15 juni 2004, 12:37
jep, jottem ja, heb die jmp nog neit gezien en die voxjes ook niet.. maar ben nog maar in 2 ruimtes daar geweest, maar vind die jcm900's echt niet lekker spelen maar goed..

ik ben wel benieuwd naar die jmp en die voxjes, volgende keer eens vragen.. vox is misschien wel goed voor onze muziek stijl..

Jesse//

Marc Oblivian
15 juni 2004, 15:50
Staan allemaal in de "buitenruimte".
Weet alleen niet of Theo het wel goed vindt dat er op z'n Voxen wordt gespeeld (heb het nog nooit geprobeerd, maar goed ze staan er wel.....)

kokeleko
16 juni 2004, 19:34
Goede oude tijd, hehehehe.

http://img28.imageshack.us/img28/2204/koindenije.jpg

Ikke nog met mijn marshalls, in Hoogezand.

andy
16 juni 2004, 20:07
Inderdaad goede oude tijd, de Nije............ :-D Toch wel jammer dat die tent er niet meer is. Maar wat een partij Marshalls heb je daar Kok, damn.
Zeker een pot 80 's metal aan het beuken daar. :wink:

IndiepoprockJesse
16 juni 2004, 21:09
heftige set dude :o

ook dat rainbow doet veel eer aan de vibe denk ik zo?!

@Marc: en ja ik weet dat ze in het buitenhok staan (daar staat die jtm45 ook namelijk :-D ), maar ik kan wel eens aan theo vragen of ik er een paar mag uitproberen.. het gaat om vertrouwen bij dat soort dingen weetjewel..

in welke band speel jij eigenlijk (als je al in 1 speelt?!)

Jesse//

kokeleko
16 juni 2004, 21:22
Inderdaad goede oude tijd, de Nije............ :-D Toch wel jammer dat die tent er niet meer is. Maar wat een partij Marshalls heb je daar Kok, damn.
Zeker een pot 80 's metal aan het beuken daar. :wink:

En dat was alleen nog maar de gitaar kant, de bassist had iets van vier 2x15" SA kasten , die hij ook voor zijn bass pedals gebruikte, hahaha.

Maar idd goede oude tijd, enne van die marshalls heb ik er niet eentje meer.

andy
17 juni 2004, 00:47
Maar wat was nou de meerwaarde, van als ik goed tel 5 half stacks??? Hahaha.

En ff off topic, maar vanwege de nostalgie, nog een pic uit de Nije, Mean Machine in 1989 of zo. :-D

http://www.meanmachine.nl/mm_v1_v2/Nije2.jpg

Antal
17 juni 2004, 01:35
Ff serieus nu. Willen jullie beweren dat dat soort amps in oefenruimtes staan? Waar iedereen ze kan gebruiken??? Vind ik bizar. Hier in de buurt kunnen ze alleen maar valvestates neerzetten, want ze worden toch gesloopt :roll:

heavy-metal-thunder
17 juni 2004, 09:51
leuke stukkies allemaal..

toch vind ik die ouwe vintage marshalls echt het vetst hoor damn..
overstuurde buizen.. wow!

op de plek waar we tegenwoordig oefenen met deband staat ook een jtm45.. damn wat ben ik gek van die versterker :-D

Jesse//

Inderdaad, de ouwe Marshalls rulen. Iedereen heeft de mond vol van de JCM 800. Ik vind hem ook goed, maar ohohoh tot je een goeie JMP gehoord hebt. Das pas vette sound, maar evenzeer geschikt voor blues.

kokeleko
17 juni 2004, 15:49
Maar wat was nou de meerwaarde, van als ik goed tel 5 half stacks??? Hahaha.

En ff off topic, maar vanwege de nostalgie, nog een pic uit de Nije, Mean Machine in 1989 of zo. :-D

http://www.meanmachine.nl/mm_v1_v2/Nije2.jpg

Maar eh , hier was ik ook toen, kan niet anders :D :D .

Meerwaarde , tja toen moest dat een beetje heavy band had een Marshall muur, zijn er niet veel op dit forum die dat hebben meegemaakt denk ik 8-) 8-) .

andy
17 juni 2004, 18:52
Ja, dat klopt, maar de meeste bands hadden dan 2 full stacks of zo, zoals Vortex, maar 5 half stacks, dat had ik nog niet gezien.

Maar wat heet vroeger, ik stond vorig jaar nog met 2 torens op het podium. :-D Ik doe het er nu maar met 1. Twee Powerballs zijn zo duur. :wink:

IndiepoprockJesse
17 juni 2004, 19:16
leuke stukkies allemaal..

toch vind ik die ouwe vintage marshalls echt het vetst hoor damn..
overstuurde buizen.. wow!

op de plek waar we tegenwoordig oefenen met deband staat ook een jtm45.. damn wat ben ik gek van die versterker :-D

Jesse//

Inderdaad, de ouwe Marshalls rulen. Iedereen heeft de mond vol van de JCM 800. Ik vind hem ook goed, maar ohohoh tot je een goeie JMP gehoord hebt. Das pas vette sound, maar evenzeer geschikt voor blues.

ja erg bluesey, of hard rock, voor andere muziek is het wat lastiger met die dingen (alhoewel het natuurlijk makkelijk kan)..

Jesse//

Marc Oblivian
21 juni 2004, 08:45
heftige set dude :o

ook dat rainbow doet veel eer aan de vibe denk ik zo?!

@Marc: en ja ik weet dat ze in het buitenhok staan (daar staat die jtm45 ook namelijk :-D ), maar ik kan wel eens aan theo vragen of ik er een paar mag uitproberen.. het gaat om vertrouwen bij dat soort dingen weetjewel..

in welke band speel jij eigenlijk (als je al in 1 speelt?!)

Jesse//

Tja, als je het gewoon vraagt, dan mag het waarschijnlijk wel...Theo is niet zo moeilijk.
Heb hem trwns vrijdag zien spelen over die Vox....supergeluidje.
Ik speel zelf in de Dedicated Sinners (rock)....we hebben een paar keer in de buurt opgetreden, maar niet vaak (Fabriek, Makerijtje).
We spelen weer op Zaandijk 500 (geloof ik) en met Wormer Live op 15 aug.
Misschien daarvoor nog in Zaandam.
Daarnaast sinds kort in Triple Six (rock/metal).

IndiepoprockJesse
21 juni 2004, 10:52
heftige set dude :o

ook dat rainbow doet veel eer aan de vibe denk ik zo?!

@Marc: en ja ik weet dat ze in het buitenhok staan (daar staat die jtm45 ook namelijk :-D ), maar ik kan wel eens aan theo vragen of ik er een paar mag uitproberen.. het gaat om vertrouwen bij dat soort dingen weetjewel..

in welke band speel jij eigenlijk (als je al in 1 speelt?!)

Jesse//

Tja, als je het gewoon vraagt, dan mag het waarschijnlijk wel...Theo is niet zo moeilijk.
Heb hem trwns vrijdag zien spelen over die Vox....supergeluidje.
Ik speel zelf in de Dedicated Sinners (rock)....we hebben een paar keer in de buurt opgetreden, maar niet vaak (Fabriek, Makerijtje).
We spelen weer op Zaandijk 500 (geloof ik) en met Wormer Live op 15 aug.
Misschien daarvoor nog in Zaandam.
Daarnaast sinds kort in Triple Six (rock/metal).

ok, ik woon gewoon in zaanstad en ik denk dat ik toch wel redelijk bekend met de scene ben, maar van die namen heb ik dus nog nooit gehoord haha.. maar goed.. ik ben benieuwd :) Zaandijk 500 ga ik wel kijken (wij konden daar zelf niet spelen vanwege vakanties) en Wormer Live kom ik ook (maarja die lame bandleden moeten weer op vakantie :P anders hadden we daar ook gestaan)

en vox, uiteraard een supergeluidje :-D

Jesse//