PDA

View Full Version : V-amp 2 en MIDI footcontroller



WillBX
13 juni 2004, 21:30
Hallo gitaristen,

Iemand ervaring met de V-amp 2 en de bijbehorende midi controller?
Ik heb een probleem met het controllen van het volume van de Behringer V-amp2 met de Behringer FCB1010 MIDI foot controller. Ik heb mijn pedalen meerdere malen gecalibreerd. Mijn midi-instellingen zijn ook goed (channel, program change). Het wahwah pedaal werkt perfect, maar het volumepedaal is een ramp (en dat merk je op het podium)

Als ik het volumepedaal dicht heb hoor je geen geluid.
Als ik het volumepedaal een beetje open heb hoor je nog steeds niks.
Als ik het volumepedaal nogeen beetje open doe staat het volume opeens bijna maximaal, en dit staat uiteraard helemaal maximaal als ik het pedaal helemaal open heb.

Het volumepedaal is dus supergevoelig in het middengebied. Ik sta op eht podium altijd lang te rommelen met mijn pedaal voordat ik het volume goed heb.

Het midipedaal is goed, want als ik hem aan mijn versterker (behringer gx212) hang werkt het een stuk beter.

Weet iemand waar het aan kan liggen?

Javaca
13 juni 2004, 22:48
Midipedalen kalibreren.

Jeroenvanhulsteijn
14 juni 2004, 09:51
@javaca, dat hattie dus al meerdere keren gedaan.

ik denk dat je je vraag beter op de V-Amp forums kunt stellen. ik heb er zelf nooit problemen mee gehand. je kan instellen hoe je volume pedaal reageert vlgns mij. dus je max volume en min volume en hoe het volume toeneemt (lin, exponentieel, aan/uit). mss zit daar iets niet goed ingesteld.

suc6 ermee iig

WillBX
14 juni 2004, 10:44
Heb jij ook een V-amp2 en midiconroller dan? Dab heb ik nog wel wat meer vraagjes....

Willem

Jeroenvanhulsteijn
14 juni 2004, 13:31
heb ik gehad. ik weet wel dat de handleiding niet altijd klopte. bv het midi commando voor de wah stond verkeert. maar op de v-amp forums (zie behringer site) is dit allemaal wel al een keer verteld. gewoon een keertje browsen daar.

WillBX
14 juni 2004, 14:05
Mag ik vragen waarom je je v-amp enzo dan hebt weggedaan?

Jeroenvanhulsteijn
14 juni 2004, 14:16
bij 1 versterker model had ik bij lage oversturingen (net over het randje geluiden) last van digitale bijgeluiden. dat trok het ding toch niet. ik miste ook wat dynamiek. en de v-amp combineerde niet zo goed met externe pedalen.

desalniettemin was ik zeeeeeeeeeeer tevreden over de geluiden. ik heb ook zeer goede cd opnamen gehoord van iemand die ook zo'n ding had. maar ik ben nu dus over op buizenpreamps. na een lange tijd uitproberen weet je eigenlijk pas wat er wel en niet bevalt. bovendien gebruikte ik maar 3 versterkermodellen. dus ik veronderstelde dat ik met een eq en een 2 of 3 kanaals preamp ook wel alles zou kunnen maken wat ik wilde. en dat klopt ook wel.

wat ik wel kan aanbevelen is het gebruik van de computer bij het programmeren. daar heb je een speciale midi kabel voor nodig. mocht je die nog niet hebben dan moet je me maar pm'en.

ik speel overigens altijd over een PA installatie. thuis speel ik over een 2x200 watt peavey powerd mixer met 2 fullrange boxen. met het koor speel ik over een behringer mengpaneel en een Lucas 1000 set (subwoofer met 2 sattelite spkrs voor mid/hoog).

de v-amp is gewoon veel meer dan ik nodig heb. maar ik vind het nog steeds een geweldig ding. mss dat ik zo'n xvamp voor bedroom play ga kopen.