PDA

View Full Version : ~ | Shakeel and Bosch - Green_Virtue.mp3 | ~



Barret Wallace
13 juni 2004, 20:45
Hail Green Convulsion of Earthquakes!

Green_Virtue.mp3


Bosch and Shakeel finally recorded some new fresh green vegetables.

We really had fun recording this beef and we hope that you guys will enjoy listening to this piece.

Both of us used and abused charvel guitars and rocktron chameleon’s.

Serve as:

http://members.lycos.nl/mrpressure/green_virtue.mp3

All feedback is well appreciated.


Sayonara,


~ Shakeel and Bosch ~


Before all the virtuous
I want to be guilty,
Called guilty of each great offence!
Before all fame-trumpets
My ambition will become a worm —
Among those I desire
To be the lowest ...

sunday violence
13 juni 2004, 21:01
lick bij 1m39 is gaaf.
tja verder weer een hoop zenuwachtig gekut. qua compositie ook niet mooi.

tip: kom eens een keer met een mooi nummer met slagpartijen en dergelijke erin, en niet alleen maarr solo's spelen op de hoogste versnelling, daar moet je juist naar toe werken. zorg dat het wat spannender word. jullie geven gelijk alle snelle shit prijs.

slayurrr
13 juni 2004, 21:06
Deze vind ik persoonlijk niet leuk, het nummer opzich al, zitten wel leuke licks enzo in, maar voor de rest ontzettend saai, niet wat ik van jullie gewend ben (maargoed, zo denk ik hierover).

Normaal maken jullie altijd ontzettend coole nummers, maar dit is écht een van de mindere vind ik.

Negative K3 fan
13 juni 2004, 22:29
ik vind de backing erg koel, jullie geshred wat minder, dat shredden PAST er gewoon echt helemaal totaal niet bij...

bosch tone wel leuk, ik heb het vage idee dat jullie allebei min of meer dezelfde presets gebruiken, toch klinkt barret wat smoother, komt misschien door de evo's die bosch gebruikt+vinger-toon.

tja, beetje nutteloos.

tzou me trouwens ook niet echt verbazen als barret dit als iets kansloos heeft gemaakt dat hij de enige is geweest die het heeft ingespeeld.

schaap
14 juni 2004, 16:03
Ok shakeel gaf em over msn dus 8-):
Ten eerste, damn. Zeker niet een makkelijke backing, en toch weer anders dan de vorige waar jullie over speelden enzo. Dus daarvoor alleen al respect. Dan het nummer zelf natuurlijk, heb em wel 4x moeten luisteren ofzo om echt even het hele nummer echt even goed in me te laten doordringen enzo. Waar ik bij jullie wel vaker last van heb ;)
Toon in het begin is erg goed van jullie beiden, iets na 1:00 (wat shakeel blijkbaar deep attack noemt :P) vind ik niet erg erin passen, maar goed het is de 1e keer dat ik zo´n manier van aanspelen hoor dus tja. Toch vind ik het een erg goed stuk wat je speelt, het shredden mis ik wel, maar in dit nummer heeft het erg weinig zin denk ik, het is al moeilijk genoeg lijkt me :lol: Erg goede afwisseling van elkaar en de compositie vind ik dan weer wel goed enzo. En tja die pitchshifter op 2:54 blijf ik cool vinden man :cool: En na een paar keer luisteren is dit toch wel een erg relaxed nummer weer, moet alleen even inkicken op je :cool:
En shakeel wilde snel een review dus dan hou ik em maar kort :-D

Bosch
14 juni 2004, 21:20
tzou me trouwens ook niet echt verbazen als barret dit als iets kansloos heeft gemaakt dat hij de enige is geweest die het heeft ingespeeld.

Nee, Barret heeft niet alles ingespeeld: ongeveer 50/50. Ons geluid licht nu dichterbij elkaar ja. Dezelfde preset zal echter nooit kunnen: het zijn verschillende Chameleons, met verschillende eq. en dist. setup.

Op zich een compliment: kennelijk klinkt het als een geheel, maar is het alleen niet jouw smaak, wat op zich prima is.

@ de rest: thanx!

@ Schaap: you rock: tegekke reply 8-)

Negative K3 fan
14 juni 2004, 21:40
je hebt gelijk over het feit dat het als een geheel van loze stukken klinkt, maar niet in een positieve zin dus, al begint barret kwa techniek de goede kant op te trekken met een ongelovelijke snelheid (dwz, snelheid van leren).

Stratman70
15 juni 2004, 08:59
Tja, je moet je gitaarspel wel zo verschrikkelijk interessant maken, wil je met zo'n backing nog iets willen bereiken.

Helaas is jullie dat niet gelukt. Ik heb mezelf echt tot drie keer moeten dwingen om het stuk helemaal af te luisteren, maar het doet me gewoon echt helemaal niks.

Ik kan wel weer zeggen van hoe goed ik vind dat jullie kunnen shredden enzo, maar dat weten jullie nu onderhand wel. Maar wil het gerust nog een keer zeggen hoor:
Ik vind jullie gitaarspel (technisch!!!) erg, erg sterk!!!

Maar ja, als componisten halen jullie dan helaas je eigen talenten weer omlaag, door met zo'n (sorry: echt niet om te zeiken, maar wel even om jullie even 'vaderlijk' toe te spreken:) nikszeggend stuk muziek aan te komen. het is gewoon niks! Niks meer dan een hoop loze stukken inderdaad.

Het spijt me, ik wil alleen maar eerlijk zijn in de hoop dat jullie er iets constructiefs mee doen.

Het gitaargeluid van BW vind ik over het algemeen ietsje beter (mooier) klinken dan van Bosch, maar nog lijkt het nog ietsje teveel op elkaar.

p.s. vind het erg vervelend om zulke kritiek te geven, omdat ik weldegelijk het gevoel ken van als je iets hier op het forum gedropt hebt en je er misschien zelf wel voldoening van hebt etc.
En ook omdat ik natuurlijk wel alle respect heb voor jullie gitaarspel, etc.
Misschien dat ik me de volgende keer van commentaar onthoud, als ik weer zo'n nummer hoor, want ik vind het niet zo leuk om dit allemaal te typen.

Barret Wallace
15 juni 2004, 14:10
Allereerst zeer bedankt voor het luisteren en voor de reacties, appreciate it :)

@ Sunday Violence, In dit nr shredden we bijna niet.. en de snelheid in dit nr valt reuzemee het is juist laidback 80 bpm. Die lick bij 1.39 das natuurlijk wel weer ff snel, maar das onderhand men signature lick geworden.

@Slayurrr jammer dat je em niet zo vind, denk ook dat dit nr veel moeilijker te beluisteren is.

@Negk3fan
Wat je nu zegt slaat weer nergens op.. zoals Bosch al zei zelfde presets kan niet want we hebben verschillende chameleon's. En dan je opmerking over dat ik het eventueel alleen ingespeeld zou kunnen hebben. Die reactie bewijst maar weer eens hoe belabberd je wel niet luistert. Maarja aan de andere kant vat ik het op als een compliment dat je dat denkt, want die reactie geeft aan dat ik steeds dichter bij de genialiteit van Drs. Bosch kom.

@Schaap, toffe goed bekritiseerde reply thanks, btw ik vind die deep attack van Bosch juist supercool, wou dat ik het ook zou kunnen ( i'm workin' on it ;) )

@Stratman70
Nogmaals we spelen niet zo technisch in dit nr. Je moet het trouwens niet vervelend vinden om negatieve kritiek te geven knul. Het feit dat je een reactie post en em meerdere malen geluisterd hebt vind ik juist supertof! Dus gewoon blijven reageren wat je mening ook is.

Nouja nu dan mijn thinking on this beef..

Ik persoonlijk vind dit ons beste nr. Dit is het enige nr samen met antons enlightment en green fiction die ik kan luisteren en kan zeggen '' yes ik ben tevreden. '' Juist omdat de melodieen zo unusual zijn en er vage modi gebruikt worden vind ik het nr zo interessant. Maargoed het blijft natuurlijk een nr dat niet makkelijk te beluisteren is..
Ook waanzinnig veel respect voor Bosch zijn stukken in dit nr, hij verbaast me telkens weer hoe dynamisch hij wel niet kan spelen.. Luister bijvoorbeeld bij 50 secs naar de terugdraai op de volumeknop.


Ik ga weer aan men tentamens leren :-(

Tang bung,


Shakeel

Bouke
15 juni 2004, 15:09
Hey ShaBosch,

Ten eerste; gave backing. Ten tweede; weer gaaf gespeeld, hier en daar lijkt 't net wat valsig te zijn (2.12 als voorbeeld). Ten derde; leuk eind. Ten vierde; twee keer doorgeluisterd en toen was 't genoeg. Jullie hebben idd wel eens wat meer noten per seconde geshred, maar op deze backing is het wel heel moeilijk om interessant te blijven. Apart is het zeer zeker, maar er komen geen wendingen voor in het leidje, dus wordt het al snel veel van hetzelfde.

Please, maak eens iets van de grond af zelf! Het is tof om te doen en ik verwacht erg veel van jullie!!

Groets,

Bouke

Barret Wallace
16 juni 2004, 11:08
Hoi Bouke thanks voor je reactie :) De '' valse '' licks zijn bewust gedaan die lick bij 2.12 is phrygian whammy bar geneuzel.

Liedjes van de grond af.. hmm misschien ooit nog eens. We maken tot nu toe alle stuff voor fun in een paar uurtjes op de vrije zondag middag. Misschien als ik weer wat rust heb van men tentamens en Bosch met pensioen is zullen we wat proberen. :wink:

Predator
16 juni 2004, 14:21
Hey boys!

Coole song, ik vind het geluid van Barret persoonlijk voortreffelijk, je krijgt echt veel uit die Chameleon! Wel vreemd toonsoorten af en toe hoor, van jullie beiden! Erg layedback zelfs, stuk minder shred dan normaal. Die ene arpeggio van Barret is wel HEEL erg dope maar jammer genoeg een beetje puf ingemixt, duidelijk knip-plak werk aan af te horen. Hoe je daarna naar die hoge noot toe werkt is ook heel mooi.

Bosch's spel is weer flawless zoals gewoonlijk. Vind de techniek vooral heel goed en je begint ook steeds meer met gevoel te spelen, er zit ongelooflijk veel dynamiek in je spel!

En wat een belabberde replies allemaal van jullie zeg :???: luisteren jullie niet goed ofsow? ZELFDE presets? Sorry hoor, Bosch's geluid is minstens 5 keer zo schel als dat van Barret, helaas.. Maar het verschil hoor je toch wel?

Volg naar mijn mening wel eens op wat Sunday Violence zegt over het maken van meer een song dan een jam. Niet alleen met een lead thema komen maar ook met meer structuur in de muziek zelf en wat slagpartijen misschien. Ach, Barret merkt het wel als ik deze zomer met hem aan de slag ga :wink: !!!

Negative K3 fan
16 juni 2004, 18:10
ik hoor het verschil duidelijk, ik zei ook min of meer, verder was ik ook op de hoogte van het feit dat bosche en shakeel verschillende versies hebben.

Barret Wallace
16 juni 2004, 18:22
pff wat lul je nou weer joh lees je eerste post nog eens en ga je dan eens afvragen hoe achterlijk deze post wel niet is.


SUKKEL

Negative K3 fan
16 juni 2004, 21:46
oeh...

Barret Wallace
16 juni 2004, 22:45
Hey boys!

Coole song, ik vind het geluid van Barret persoonlijk voortreffelijk, je krijgt echt veel uit die Chameleon! Wel vreemd toonsoorten af en toe hoor, van jullie beiden! Erg layedback zelfs, stuk minder shred dan normaal. Die ene arpeggio van Barret is wel HEEL erg dope maar jammer genoeg een beetje puf ingemixt, duidelijk knip-plak werk aan af te horen. Hoe je daarna naar die hoge noot toe werkt is ook heel mooi.

Bosch's spel is weer flawless zoals gewoonlijk. Vind de techniek vooral heel goed en je begint ook steeds meer met gevoel te spelen, er zit ongelooflijk veel dynamiek in je spel!

En wat een belabberde replies allemaal van jullie zeg :???: luisteren jullie niet goed ofsow? ZELFDE presets? Sorry hoor, Bosch's geluid is minstens 5 keer zo schel als dat van Barret, helaas.. Maar het verschil hoor je toch wel?

Volg naar mijn mening wel eens op wat Sunday Violence zegt over het maken van meer een song dan een jam. Niet alleen met een lead thema komen maar ook met meer structuur in de muziek zelf en wat slagpartijen misschien. Ach, Barret merkt het wel als ik deze zomer met hem aan de slag ga :wink: !!!

hehe thanks voor je reply man. ....en ik moet maar zien wat je deze zomer gaat doen :P ben benieuwd 8-)

Btw congrats he, je homeboy land heeft gewonnen met 2 - 0 zwa 8-) 8-) 8-)

Predator
17 juni 2004, 00:50
YEAH!