PDA

View Full Version : nieuwe gitaar + versterker



Ethere
13 juni 2004, 18:23
oja

Ethere
13 juni 2004, 18:23
Hallo

Sinds dinsdag heb ik een nieuwe uitrusting ^_^
Een Lag Rockline en een Marshall 25/50 silver jubilee (2554).

Een hele verbetering ten opzichte van wat ik had leek me zo:
Epiphone les Pauls 100 (heb ik nog)
The Animal Stratocaster
'Project gitaar'
Marshall AVT 150

Nu scheurde de versterker al behoorlijk (de 2550), maar ik kreeg er niet helemaal de 'metal' distortion van mijn AVT uit, wel erg goed voor hardrock (GNR) etc. Nu heb ik een Ibanez Ds7 pedaaltje (verkregen met ruil), hiervan heb ik nu de drive en tone dicht staan en level helemaal open. Gebruik ik zo het pedaaltje als booster (ik gebruik hem op het lead kanaal)?
Zo bevalt me de scheur in elk geval nog beter.
Erg mooie versterker. Wel overgang van heel veel knopjes, naar het minimale ^_^

De gitaar: LAG rockline. Seymour Duncan TB-11 custom custom in de brug dacht ik. Echt mooi ding, speelt lekker, goede afwerking, etc.
De gitaar heeft ook een Floyd Rose, iets wat nieuw is voor mij (heeft de les paul niet).
Ik dacht altijd dat je de ball-ends van de snaren moest verwijderen bij een Floyd, maar hier zitten ze er nog aan, kan dat kwaad?
Verder heeft hij de laatste 7 frets gescalloped, heel leuk, maar kun je er ook wat mee? Ik merk niet veel verschil met de gewone frets.

Al met al: erg prettige nieuwe set.
En als laatste: heeft iemand nog wat truukjes met een Floyd? (of kan ik dit beter in techniek posten)

hieronder een paar (2) fotos. Ik had er meer willen maken, maar mijn broer was zijn kabeltje van de camera vergeten, dus moet ik het doen met fotos die ik nog heb.

http://community.webshots.com/s/image9/1/10/96/152211096mMHRfM_ph.jpg

http://community.webshots.com/s/image13/1/10/76/152211076DDyBbV_ph.jpg

Bluesbreaker
13 juni 2004, 18:28
hm, ik geloof dat je foto's het niet doen

Ethere
13 juni 2004, 18:31
apart...
ik zie ze zelf wel nl

Bluesbreaker
13 juni 2004, 18:40
idd apart, als ik het url kopieer en in de adresbalk plak kan ik je plaatje wel gewoon openen....

maar die ball ends kun je gewoon laten zitten als ze niet in de weg zitten, ik knip ze er wel altijd af, maar dat is alleen omdat ik dat netter vind lijken

soup
13 juni 2004, 19:05
die marshall is zeker buizen , en hoeveel dan??

Ethere
13 juni 2004, 20:14
het is inderdaad een buizenversterker, hij is te schakelen tussen 50 en 25 watt.

Raffel
14 juni 2004, 09:51
wacht ff, je hebt een gitaar gekocht met gescallopedte frets en een floyd en achteraf denk je pas van: Gek dat dat er eigenlijk op zit, wat moet ik er mee?

Ethere
14 juni 2004, 11:28
wacht ff, je hebt een gitaar gekocht met gescallopedte frets en een floyd en achteraf denk je pas van: Gek dat dat er eigenlijk op zit, wat moet ik er mee?

Nee, ik wist dat het erop zat. Ze zijn alleen nieuw voor mij, dus heb ik ze nog niet helemaal door. Van te voren wist ik wel dat een Floyd me geinig leek, de gescallopte frets maakten me niet erg veel uit.

Op mijn vorige gitaren had ik geen Floyd zitten en dus heb ik geen ervaring met dit systeem. Vaak worden er aparte truukjes mee gedaan, truukjes die ik niet weet (hoe ze moeten) omdat ik nog niet eerder een Floyd heb gehad.
Toen jij voor het eerst een bepaald systeem ergens had (maakt niet uit welk gebied) wist je waarschijnlijk ook niet gelijk hoe alles in elkaar stak en wat je er mee kon.

De scalloped frets: de laatse 7 zijn gescalloped, ik kan er gewoon op spelen, maar merk niet heel veel verschil met de gewone frets, daarom vroeg ik gewoon: Wat voor meerwaarde hebben ze?

Raffel
14 juni 2004, 12:19
ik heb altijd wel eerst onderzoek gedaan naar dingen die met gitaar te maken hadden voor ik ze kocht om eerlijk te zijn.

Maar ik kan me voorstellen dat het een avontuur is om dan toch een floyd op de kop te tikken. Op zich is het gewoon een tremolo, dus je kunt er net zo veel mee als een andere zwevende brug. Alleen de floyds blijven beter in tune. Wat betreft gescallopedte frets, je kunt dan meer sustain in de noot houden als je hogere noten gebruikt, omdat je minder kracht hoeft te zetten om de noot aan te houden.

Tomek
25 juni 2004, 11:51
ik heb altijd wel eerst onderzoek gedaan naar dingen die met gitaar te maken hadden voor ik ze kocht om eerlijk te zijn.

Maar ik kan me voorstellen dat het een avontuur is om dan toch een floyd op de kop te tikken. Op zich is het gewoon een tremolo, dus je kunt er net zo veel mee als een andere zwevende brug. Alleen de floyds blijven beter in tune. Wat betreft gescallopedte frets, je kunt dan meer sustain in de noot houden als je hogere noten gebruikt, omdat je minder kracht hoeft te zetten om de noot aan te houden.

He Raffel, nog steeds die Z5 te koop?