PDA

View Full Version : die Laney GH heads zijn wel redelijk goedkoop...



andoni
13 juni 2004, 17:21
In mijn niet aflatende zoektocht naar een betaalbare hi-gain lampenhead, heb ik vandaag bij iemand een Laney GH100Ti kunnen testen. Spijtig maar een kwartier of zo (moest snel weg), maar wat ik hoorde op die korte tijd beviel mij wel... Ik vroeg aan die persoon hoeveel hij zijn amp betaald heeft en ik verschoot wel even toen hij vertelde dat hij hem nieuw voor 750 € gekocht had... Nu ben ik wat gaan zoeken op het net en inderdaad, die dingen zijn verassend goedkoop voor wat je krijgt. De standaard 50 Watt versie vindt je al voor 650 a 700 € en de Tony Iommi signature voor 750 a 800 €.
Nu was ik eerst van plan om iets 2e hands te kopen, maar deze dingen doen mij toch twijfelen.
Het geluid vond ik wat tussen een Marshall DSL en een Mesa liggen (eigenlijk zoek ik wel zoiets).

Heeft er iemand ervaringen met een dergelijke head? Is er één of andere manier bespaard geweest op iets om deze versterkers tegen die prijs in de winkels te krijgen? Ik verbaas mij er eigenlijk over dat er zoweinig over deze amps gepraat wordt... moet ik dit als een slechte of goede zaak zien...?