PDA

View Full Version : wie herkent dit merklogo?



wietse
13 juni 2004, 13:35
moet je wel effe voor op m'n webshots kijken.
vandaag 3 gitaren voor 200 euro gescoord , één zelfs inclusief koffer.
een oude sakai SG kopie voor onderdelen , met kromme hals en slecht gerefinished ,is een multiplex ding dus het ook niet waard om hem nog een keer te restaureren.
een playwood (hadden ze beter plywood kunnen noemen want daar is hij van gemaakt) lekker spelende japanse tele kopie met soapbar pu's.
klinkt alleen wat minder maar is ook dringend aan nieuwe snaartjes toe.
en degene waar het om gaat een SG kopie uit één stuk mahony , helaas wel met gerepareerde hals bevestiging , ooit gescheurd maar gelijmd bij een gitaarbouwer volgens de verkoper.
ontdekte helaas pas thuis de scheur in de lengte van de hals , wat erg jammer is maar hij speelt en klinkt er niet minder om.
alleen de uitstekende fretten maken het wat minder maar daar effe aan vijlen en je hebt nergens meer last van.
en daar weet ik het merk niet van het logo komt me wel bekend voor maar kan het niet plaatsen , deed mezelf aan een oud tokai logo denken.
maar kan even goed hondo zijn , het logo komt me alleen bekend voor.
in het 3e gitaar album op webshots staan de foto's.
dus wie weet meer?

Javaca
13 juni 2004, 13:47
Allereerst gefeliciteerd.

Het logo ken ik ook maar kan ik niet thuisbrengen :-(

Die ene SG ga je toch wel een refinish geven?
Dit lijkt wel een homofiele accordeon.

wietse
13 juni 2004, 14:02
nee die sg wordt gesloopt , de elementen zijn goed , splistbare hums die ook nog eens gewaxpot zijn.
de tune-omatic brug en het tailpeace zijn bruikbaar.
net als alle potmeters ,tuners etc werken allemaal nog goed , net zoals alle schakelaars voor 40 euro nog niet duur zelfs in deze staat.
hij is te lelijk om er nog veel tijd in te steken.

birt
13 juni 2004, 14:36
waar heb je deze nu weer gehaald??? :o

ik wou dat ik zulke gitaren (of goedkope onderdelen) eens tegenkwam

Mitch
13 juni 2004, 15:44
Ik kan je in ieder geval zeggen dat het geen Teisco is, maar verder kan ik je niet helpen.

SilverFoo
13 juni 2004, 20:28
Wietse, hoe doe je het toch? Ik kom ook uit friesland, maar ik vind hier nooit iets interessants :D

Om op je vraag te komen: geen flauw idee :razz:

Javaca
13 juni 2004, 22:24
nee die sg wordt gesloopt , de elementen zijn goed , splistbare hums die ook nog eens gewaxpot zijn.
de tune-omatic brug en het tailpeace zijn bruikbaar.
net als alle potmeters ,tuners etc werken allemaal nog goed , net zoals alle schakelaars voor 40 euro nog niet duur zelfs in deze staat.
hij is te lelijk om er nog veel tijd in te steken.

Dan wil ik de overblijfselen wel hebben.
Ruilen tegen een instructieboekje voor de Taunus? :-D

wietse
14 juni 2004, 07:32
ieme is je voor , betwijfel alleen of hij nog wat met die body kan , de hals is er namelijk in vastgelijmd , normaal niet zo erg maar deze hals is erg krom hij golft er over.
en het kreng zit als een huis zo vast , geen beweging in te krijgen.
zal dit ook met die andere SG moeten doen (vastlijmen dan , niet slopen) daar is die oude scheur weer van losgekomen :evil: .
dus hals in de body vastlijmen lijkt mij nu de beste oplossing , raakt hij tenminste nooit weer los.

Javaca
14 juni 2004, 08:53
Jammer. :cry:

De nek kun je er ook uitfrezen.

wietse
15 juni 2004, 22:44
weet welk merk de gitaar is na een vraagje aan lord bizarre die een gitaar museum heeft in leuven.
het is een EKO onder de merknaam melody .
dat resultaat ben ik wel blij mee.

Javaca
15 juni 2004, 23:02
Ok, gaaf.

(vul je op het andere forum ook je profiel in?)