PDA

View Full Version : amp's



justin007
13 juni 2004, 13:28
hi, ik ga misschien een van deze verterkers kopen, wat is jullie mening over deze amps.

marshall dsl401
koch twintone
fender hot rod deluxe/deville

andere suggesties zijn ook welkom. ik speel voornamelijk bluesrock, classic rock, rock, rock n roll...

IndiepoprockJesse
13 juni 2004, 13:36
ik heb de dsl401

super ding, maar ik ken die andere niet, maar de genres binnen de rock die jij opnoemt kan je er zeker op spelen.. heerlijk bluesen en classic rocken in clean (beetje jtm45 stijl zelfs!!!) en voor het wat meer scheurendere werk kan je met de overdrive je hart op halen..

de reverb is met de OD niet echt lekker, maar in clean doet hij ze werk zoals het hoort..

harmony-central:

Features 8.2 (180 responses)
Sound Quality 8.6 (180 responses)
Reliability 6.7 (180 responses)
Customer Support 6.7 (180 responses)
Overall Rating 7.9 (180 responses)

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Marshall/JCM_2000_DSL_401-01.html

ze zeiken over hitte ofzo, nog geen last van gehad, buizen worden nou eenmaal warm.. niks aan te doen..

ook over te weinig features, maar er zit op wat er op hoort te zitten.. op ouwe plexi's zaten ook niet veel features..

Jesse//

pimmetje
13 juni 2004, 13:47
Ik heb een Twintone. Heel leuk dingetje, zeer degelijk gebouwd.
Zeer geschikt voor rock en blues.
Ook de ingebouwde powersoak is heel handig.

justin007
14 juni 2004, 16:50
oke thanks. nog iemand?? weet iemand nog een leuke amp in deze prijsklasse? dsl: klinkt deze ook mooi op laag volume, klinken fuzz-effecten er mooi op en kan ik er ook een volume-switch voor rhytm/lead op aansluiten?

InternEd
14 juni 2004, 17:10
kan ik er ook een volume-switch voor rhytm/lead op aansluiten?Hoi,
De Twintone heeft die standaard erbij. Verder heel mooi clean (vind ik) en drive kan van 'net een randje' tot 'high gain'.

Groeten, Ed.

Baker
14 juni 2004, 21:45
mwa... high gain zou ik het niet noemen.... dan moet je naar de powertone! Maar voor rock of blues kom je een heel eind.

die ingebouwde rythm/lead volume switch is inderdaad erg handig!
op mijn multitone zit ie ook, en ik gebruik hem bijna altijd! 8-)

IndiepoprockJesse
14 juni 2004, 23:05
oke thanks. nog iemand?? weet iemand nog een leuke amp in deze prijsklasse? dsl: klinkt deze ook mooi op laag volume, klinken fuzz-effecten er mooi op en kan ik er ook een volume-switch voor rhytm/lead op aansluiten?

dsl: is juist gemaakt om op hoge volumes goed te klinken, maar ook op lage volumes.. en 40 watt buizen gaat hard hoor, maar de buizen die er in zitten (el84) die zijn ook erg geschikt voor lage volumes.. fuzz effecten zullen er vast wel goed op klinken, nog geen echte ervaring mee.. en die volume switch, daar snap ik niet helemaal van wat je bedoelt (zit dus waarschijnlijk niet op dsl)

Jesse//

BartL
14 juni 2004, 23:20
Zit idd niet op de dsl's.