PDA

View Full Version : yamaha of aria



bartkruizenga
13 juni 2004, 12:01
ik ben dus in het bezit van een yamaha RBX 550 (blingblingrood)
ik wil eens weten of dit een beetje goede serie was, maar ik kan het niet vinden in de archieven van yamaha of andere site's....

hebben andere mensen ook deze bas en/of weten ze waar die vandaan komt (andere bijzonderheden!) de info is graag welkom

ik zag laatst ook een aria bas staan, en die had precis dezelde body en kop als van mijn yamaha (de kop hiervan is denk ik uniek, ik heb ze nog nooit eerder op yamaha's zie staan!)

please help

bart

Bassbitch
14 juni 2004, 10:59
ik heb ook een Yamaha uit de RBX serie en ben er redelijk tevreden over!
eigenlijk weet ik er verder niet zo vreselijk veel over, de mijne werd wel als goed tot zeer goed aangeprezen in de muziekbladen.

bartkruizenga
14 juni 2004, 15:09
ja dat weet ik, RBX heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar heb jij ooit een RBX 550 gezien? hij wordt denk ik ook niet meer gemaakt :???:

bart

Mr.Bluesbreaker
14 juni 2004, 21:18
Bart,
geen idee of ze nog gemaakt worden, heb wel 1 heuse review kunnen vinden van je type bas op harmony-central.com
Vrij apart omdat van de meeste types gitaren en bassen toch al gauw zo'n 20 tot 40 reviews staan.
Hier de link ernaar:

http://www.harmony-central.com/Bass/Data4/Yamaha/RBX-550-01.html

Die kerel daar praat er een beetje over alsof het zijn vriendin is, vervelend om te lezen vind ik :o
Iig hebben de wat meer budget yamaha bassen vaak een hele goeie prijs/kwaliteitverhouding zoals je al zei, daar zijn niet veel andere types die dat beter afgaat.

offtopic: ik geloof dat ik je wel es met dat ding ergens heb zien rondlopen, zegt Sander de Groot je wat toevallig?