PDA

View Full Version : Kan dat, zo oud ?



skabouter
13 juni 2004, 11:41
zie deze advertentie:

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/26411.htm?n=1

ik hoorde altijd dat de eerste electische gitaar pas na 1900 (zelfs enkele tientallen jaren later) gebouwd werd. of geld dat alleen voor solid bodys ?
de namen "frying pan" (van rickenbacker) en "nocaster" (fender) komen hier toch bij kijken ?

gerrekat
13 juni 2004, 11:49
De eerste electrische gitaar is volgens mij van omstreeks 1920 ofzo.....en dat waren hele primitieve...

de eerset solid body is volgens mij van nog later....

Static-M
13 juni 2004, 11:49
Er staat niet dat de gitaar zelf uit 1887 is, er staat alleen dat die knakkert toen zijn bedrijf begon. Denk dat ie eerst met akoustische gitaren is begonnen. Er staat ook "de gitaar heeft waarschijnlijk twee wereldoorlogen overleefd". Dus.

Just my two cents :wink:

bat
13 juni 2004, 11:53
Hmm, inderdaad, apart.


De Guitaar ziet er niet uit, is echt uit de vorige eeuw.
Ja, dat zijn mijn beide gitaren ook. 1995 en 1999 om precies te zijn... :razz:

Maar goed, gaan we verder:


Wat er niet op zit:
Elementen
Snaren
Goeie Lak
Hij heeft waarschijnlijk 2 wereld oorlogen
overleefd(en dat is wel te zien)
Dat maakt het allemaal erg vreemd. Misschien dat iemand heeft geprobeerd een oude acoustische gitaar te electrificeren?

skabouter
13 juni 2004, 12:00
De eerste electrische gitaar is volgens mij van omstreeks 1920 ofzo.....
de eerset solid body is volgens mij van nog later....

ja, dat is dus ook wat ik dacht.

Bluesbreaker
13 juni 2004, 12:03
Misschien dat iemand heeft geprobeerd een oude acoustische gitaar te electrificeren?

kijk es naar het plaatje dan, dat is duidelijk geen acoustische gitaar geweest

birt
13 juni 2004, 12:07
volgens mij is dit iets uit de sixties of later, was da lak niet van goede kwaliteit (de rest mss ook niet) en gebruikt hij het verhaaltje van het merk om dit 'koopje' intresanter te maken

The Mule
13 juni 2004, 12:28
...en gebruikt hij het verhaaltje van het merk om dit 'koopje' interessanter te maken

Mijn idee, gewoon een lulkoekverhaal om z'n oude meuk nog een beetje ergens op te laten lijken... :roll:

Javaca
13 juni 2004, 12:39
Dit is een lulkoekverhaal.
Het is een kopie van de ES-335.

Die kwam pas in 1958.

Hij heeft hoogstens de koude oorlog overleefd.

wietse
13 juni 2004, 12:48
leuk hobby object zo iets , de halzen van klira's zijn meestal erg lekker , kan bert k beamen die heeft effe op de klira van mij getokkeld tijdens de meeting.
gooi een paar p90's in deze plank en je hebt een goede gitaar , vooral die zestiger jaren klira's zijn erg goed.
hij mag hem mij wel opsturen voor een paar euro , maak ik er wel weer wat moois van.
alleen de bigsby achtige tremelo is het al waard.

Diedo
13 juni 2004, 13:00
Dit is een lulkoekverhaal.
Het is een kopie van de ES-335.

Die kwam pas in 1958.

Hij heeft hoogstens de koude oorlog overleefd.

en mischien ook nog de eerste en tweede golfoorlog... hij liegt niet :)

Blijepanda
13 juni 2004, 13:01
Dit is een lulkoekverhaal.
Het is een kopie van de ES-335.

Die kwam pas in 1958.

Hij heeft hoogstens de koude oorlog overleefd.

en mischien ook nog de eerste en tweede golfoorlog... hij liegt niet :)

Jawel, want dat waren geen wereldoorlogen.

Bluesbreaker
13 juni 2004, 14:06
Jawel, want dat waren geen wereldoorlogen.

niet?

Wouter J
13 juni 2004, 14:39
Die gitaar is duidelijk uit de jaren Zestig, Klira gitaren kwamen uit duitsland en boden Fender en Gibson koppieen (maar geen exacte kopieen) aan. deze gitaar is een kopie van een Gibson 335.

Frankiefrank2
13 juni 2004, 21:59
en de oorlog in irak :p

Bluesbreaker
13 juni 2004, 22:03
en de oorlog in irak :p

lol, dat was de 2e golfoorlog, remember?

Dugie
13 juni 2004, 22:09
wel leuk om bij weg te dromen een electrische gitaar met een versterker op stoom :-?

Javaca
13 juni 2004, 22:13
Gitaar met stoom in- en uitgang :-D

Net zoiets als internet via de gasleiding. (www.gasema.cjb.net)

Spirit of Strings
14 juni 2004, 13:22
Ja, natuurlijk is ie uit de zestiger jaren. Een vriend van me had er eentje, tientallen jaren geleden. Ongelooflijk slecht ding trouwens en dat zeg ik niet gauw. Alles trok krom aan dat ding.

michielv
15 juni 2004, 19:14
Over de kwaliteit van Klira weet ik niets maar dat verhaal van die 2 wereldoorlogen is ook onzin natuurlijk. Overigens zou ik hem best willen hebben hoor, ik vind nog wel wat onderdelen om er weer wat van te maken :)


BTW: ik heb het bewuste ultieme gitaarboek er nog eens op nageslagen maar de zin die hij citeert staat daar niet in... Wel worden Hofner en Klira genoemd als Duitse bouwers (evenals Framus, Hoyer, Hopf enz.)

michielv
15 juni 2004, 19:15
Over de kwaliteit van Klira weet ik niets maar dat verhaal van die 2 wereldoorlogen is ook onzin natuurlijk. Overigens zou ik hem best willen hebben hoor, ik vind nog wel wat onderdelen om er weer wat van te maken :)


BTW: ik heb het bewuste ultieme gitaarboek er nog eens op nageslagen maar de zin die hij citeert staat daar niet in... Wel worden Hofner en Klira genoemd als Duitse bouwers (evenals Framus, Hoyer, Hopf enz.)

defecto
17 juni 2004, 16:49
Staat nu dat ie waarschijnlijk GEEN oorlog heeft overleefd ofzoiets... Gitaarnet is echt bij iedere gitaarbieder bekend... of heeft iemand een mailtje gestuurd? 8)

Trocar
17 juni 2004, 17:13
Idd, dit staat er nu:

"Hij heeft waarschijnlijk volgens Reinout geen wereld oorlog
overleefd."

Power to the people!

john.3001
17 juni 2004, 17:47
Idd, dit staat er nu:

"Hij heeft waarschijnlijk volgens Reinout geen wereld oorlog
overleefd."

Power to the people!

hah! hij is erbij!

ReinoutV
17 juni 2004, 20:05
Haha, cool. Ja, ik had hem een mailtje gestuurd, na mijn bod. Geen antwoord op gekregen echter. O.m. gevraagd naar extra foto's. Vaag figuur. Maar er heeft al iemand overgeboden, laat dan ook maar. "Toch is de Klira een verzameloPject"... Nou ja, moet hij weten.