PDA

View Full Version : Fender squier Strat nokt ermee?



Reel Big Fish
13 juni 2004, 11:37
Hallo,

ik heb sinds een maand een Stratocaster aangeschaft... wat nu het geval was:

Ik zat te spelen en ineens viel het geluid weg. Na wat kloten met het snoer, deed hij het weer eventjes... maar even later niet meer en nu krijg ik hem niet meer aan de praat. Wat kan dit zijn... gewoon een storing in het snoer?

Alvast bedankt!

bat
13 juni 2004, 11:48
probeer eerst maar een ander snoer inderdaad.

Als dat het niet is, terug naar de winkel.

Bins
13 juni 2004, 11:48
Ik denk dat je "jack" (waar je je snoer in je gitaar prikt) misschien een beetje los zit. Even het moertje weer aandraaien, volgens mij kan je dan weer verder. Anders zou je ook even een ander snoer kunnen proberen, dan weet je het meteen.

Javaca
13 juni 2004, 12:29
Electronica van Squiers is over het algemeen slecht.

Ik had na een maand een losse potmeter.
De tonepots werkten ook niet.
Na wat eigen soldeerwerk en aandraaien gaat het een stuk beter.

Squiers zijn leuk maar je moet wel een beetje handig zijn.

Mithrandir
13 juni 2004, 12:34
Inderdaad even de bedrading naar de input jack, de potmeters en de switch na (laten) kijken, dat laat bij de krengen nogal snel los. Waarschijnlijk is het gewoon die van de input-jack, daar had ik op mijn squier iig het meeste last van.

bat
13 juni 2004, 12:57
en toch: eerst maar even met een ander snoer proberen, voordat je je gitaar uit elkaar schroeft.

Blijepanda
13 juni 2004, 12:59
en toch: eerst maar even met een ander snoer proberen, voordat je je gitaar uit elkaar schroeft.

Precies, ik had op mijn squier een paar jaar geleden precies hetzelfde, en dat bleek gewoon aan het snoer te liggen. Met de electronica van mijn squier zelf heb ik nooit problemen gehad.

Sliver
13 juni 2004, 13:10
Hey, ik heb zelfde probleem met mn squier (standard als dat iets uitmaakt). Het geluid van het hals-element valt soms gewoon weg, en het ligt zeker niet aan het snoer, dat is al gecontroleerd. Imho zijn squiers wel geinig, maar kwalitief volkomen kut. Ik heb dat ding nu bijna 2 jaar en die storingen zijn al een jaar terug begonnen. Best zonde van mn 375 euro. :roll:

Bluesbreaker
13 juni 2004, 14:03
ik zou em eens open schroeven en kijken of alle contacten nog netjes vast zitten