PDA

View Full Version : Digitech Rp Serie



Maroetoo
13 juni 2004, 00:28
Iemand ervaring met dit multieffect?
Hij is namelijk erg goed betaalbaar en ben dus benieuwd wat andere mensen er van vinden

Hempo
13 juni 2004, 00:32
als je niet veel ervaring hebt op dat gebied en je hoort: 40 effecten in 1 doosje blablabal, dan is het misschien wel cool. Ik heb RP100, mja gebruikte het alleen om op te nemen op PC, maar live is het echt niet om aan te horen (op versterkers). digitale rommel he..

FNaRK
13 juni 2004, 11:08
:-D

ik ben zelf een grote Digitech fan...

heb jaren met een RP1 gespeelt (live) .... mijn andere gitarist gebruikt hem nog steeds.
Heb voor thuis een RP6
en een Hafler / Digitech ss eindversterker.

Ik vind dat Digitech behoorlijke multi FX maakt, maar dat zullen de puristen wel weer niet met mij eens zijn

Mitch
13 juni 2004, 12:21
Nou, er zit nogal wat verschil in die series, ondanks dezelfde type aanduiding. RP1 etc. waren vrij behoorlijk, de huidige RP lijn (50,100,200 en 300) zijn allemaal vrij mager qua geluidskwaliteit. Het geeft wel een redelijke indruk van wat effecten doen, maar het verschil tussen een phaser en een flanger is bijv. op de RP100 bijna niet te horen :o

De dealy is wel leuk met te spelen, maar hij laat inderdaad op hoger volume weinig over van je geluid en is vooral aardig om lekker op je PC op te nemen. Enige reden dat ik wel eens denk: had ik 'm maar gehouden.

ar250artist
13 juni 2004, 21:45
Ik heb zelf de rp200, maar ben daar niet zo tevreden over. Het ding kan erg veel en is ook makkelijk te bedienen, maar ik heb hem ook live geprobeerd en dan is ie onbruikbaar. Vooral het volumeverschil tussen de verschillende modellen maakt het erg lastig en sommige zijn aardig bruikbaar en andere weer helemaal niet. Ook zijn sommige effecten erg lelijk, bijvoorbeeld de wah en dat is erg jammer. Mijn advies: leuk voor de slaapkamer om mee te spelen en experimenteren, maar verder niet!!

Maroetoo
13 juni 2004, 23:25
K bedankt voor de reacties tot zover, ik speel ook veel live dus is misschien niet zo'n goed idee

Denken/weten jullie of de v-amp beter is?

Mitch
13 juni 2004, 23:51
Nou kom je weer met troep aan. Als je live speelt: koop iets fatsoenlijks. Geloof me, je bespaart jezelf een hoop irritaties.

Maroetoo
14 juni 2004, 23:22
Nou kom je weer met troep aan. Als je live speelt: koop iets fatsoenlijks. Geloof me, je bespaart jezelf een hoop irritaties.

Wat raad je aan?

Mithrandir
14 juni 2004, 23:26
Ik raad je aan dat je eens gaat nadenken wat je ongeveer wilt. Ik neem aan dat je wat FX wilt om live te gebruiken, maar wat precies?

Speeddemon
14 juni 2004, 23:40
Boss ME-50 is ook niet zo'n strak plan, ook al is t concept nagenoeg perfect. De distortions en overdrives waren IMO allemaal veel te krasserig.

ANyway, ik hoor wel veel goeie verhalen over die Vox Tonelab SE. Weliswaar prijzig, maar schijnt zowel live als recording beter te klinken dan bijv Boss GT-6 e.d.

Maroetoo
15 juni 2004, 19:50
Ik raad je aan dat je eens gaat nadenken wat je ongeveer wilt. Ik neem aan dat je wat FX wilt om live te gebruiken, maar wat precies?

Wat ik precies wil, Vereiste is, Pre-amp en speakersimulatie want ik heb een zeer slechte versterker (dat ik dus eventueel het apparaat direct op het mengpaneel kan inpuggen of later in een fatsoenlijke versterker), volumepedaal/expressie, en dan de rits effecten als distortion, chorus enz..

Ik speel er voornamelijk live mee..

Bluesbreaker
15 juni 2004, 19:59
tjah, je wilt dus blijkbaar per se een multi effect, wat voor budget heb je daarvoor?

Maroetoo
15 juni 2004, 20:34
tjah, je wilt dus blijkbaar per se een multi effect, wat voor budget heb je daarvoor?

Nee ik wil niet persee een multieeffect maar zag dat de rg serie rond de 100 euro lag en das een stuk goedkoper dan een nieuwe versterker, als ik een nieuwe versteker koop, koop ik de line 6 spider maar die is meteen 300 euro

Bluesbreaker
15 juni 2004, 20:39
.....dat de rg serie rond de 100 euro lag en.....

bedoel je niet rp?

Maroetoo
15 juni 2004, 23:09
.....dat de rg serie rond de 100 euro lag en.....

bedoel je niet rp?

Ja rp idd

Bluesbreaker
16 juni 2004, 17:57
Ja rp idd

ik heb ook een rp100 en een tijdje een rp 200 gehad, en ik ben het met iedereen eens die zegt dat ze voor thuis een beetje met effecten klooien een grappig pedaal is, maar voor live is het echt prut. Controls vond ik trouwens ook niet handig, je kunt alleen naar de volgende en terug nu wil ik in een nummer bijvoorbeeld het volgende schema gebruiken:
Clean>Distortion>Clean>Clean met Delay>Distortion

je moet alle effecten van te voren programmeren, stel nu dat ik het zo heb staan:

1 Distorion
2 Clean
3 Clean met Delay


Dan moet ik voor het bovengenoemde schema dus schakelen van 2 naar 1 naar 2 naar 3 naar 1

van 3 naar 1 moet je dus al weer twee keer je pedaaltje intrappen, en dit bij slechts 3 verschillende effecten en 1 nummer

niet echt praktisch dus....

BlackSun
16 juni 2004, 19:38
Je zou aan een Gt3 , of Korg kunnen denken.

Ik heb zelf de KorgAX1500G, 200,- en goed bruikbaar live. De gt3 is iets duurder, iets meer mogelijkheden, zelfde geluidskwaliteit.
Allebei uitstekend voor live gebruik.

Bluesbreaker
16 juni 2004, 20:54
als ik jou was zou ik gewoon eens heel goed gaan nadenken welke effecten je nou echt wilt gebruiken, en koop die dan gewoon ipv een multieffect

Maroetoo
17 juni 2004, 00:07
als ik jou was zou ik gewoon eens heel goed gaan nadenken welke effecten je nou echt wilt gebruiken, en koop die dan gewoon ipv een multieffect

Tis niet alleen de effecten ik moet dus ook een pre-amp hebben,
en ik heb een aantal posts geleden aangegeven wat ik aan effecten wil hebbe

Shaggy
17 juni 2004, 12:04
digitech ruist heel erg en het is best ingewikkeld om met zo'n ding om te gaan .. zeker die dsp versies

Maroetoo
17 juni 2004, 12:30
Ingewikkeld maakt opzich niet uit.

KorgAX1500G werd al gepost zijn er nog meer opties?

Bluesbreaker
18 juni 2004, 12:53
Boss me50 vond ik zelf voor een multieffect wel goed, maar de distortion vind ik op een of andere manier toch te digitaal klinken