PDA

View Full Version : Marshall TSL100 en Midi??



Olthof
12 juni 2004, 23:12
Ik overweeg de aanschaf van een Marshall TSL100, maar zie op tegen de rotzooi op de vloer: footswitches, naast een floarboard van een processorunit.
Weet iemand of er mogelijkheden zijn om de Marschall switches via een MIDI controller te sturen, zodat ik met 1 trap kanaal + effect kan inschakelen? Wat heb ik daarbij nodig?

Baco
13 juni 2004, 00:00
De eerste die mij te binnen schiet is de Engl Z-11 MIDI SWITCHER, maar er zijn nog merken die dit maken hoor. Per patch kan je met deze (als ik mij niet vergis) 6 switchen bedienen. Weet niet hoeveel footswitchable functies die amp heeft, maar misschien komt je hier wel mee toe :wink:

kokeleko
13 juni 2004, 10:54
http://www.axess-electronics.com/

CFX4

Punkrockerke
13 juni 2004, 12:25
met 1 trap kanaal + effect kan inschakelen? Wat heb ik daarbij nodig?
Een Line6 :D

Gebruik gewoon de TSL footswitch en doe die processorunit weg :wink:

guitar
13 juni 2004, 14:14
Als je een 3 kanaals marshall met midi wilt hebben, moet je op zoek gaan naar een 6100LM/ 30th anniversary top. Deze heeft de mogelijkheid om de kanalen met midi te schakelen vanuit een processor die een signaal naar de top stuurt. Dus je gebruikt dan een patch van je processor die dan vervolgens een signaaltje stuurt naar de 6100LM. Bovendien vind ik (en veel mensen met mij) de 30th anni lekkerder klinken dan de huidige TSL, hoewel dit natuurlijk erg persoonlijk is. Over het algemeen is de 30th meer Marshall/vintage gevoiced en de TSL wat moderner...

skabouter
13 juni 2004, 15:10
ik heb een Midi-amp switcher van Nobels. laat ik hem nou waarschijnlijk binnenkort wegdoen :) interesse ?

kokeleko
13 juni 2004, 15:39
ik heb een Midi-amp switcher van Nobels. laat ik hem nou waarschijnlijk binnenkort wegdoen :) interesse ?


VETTE SPAM !!!

-robbert-
13 juni 2004, 21:52
nog een optie: behringer floorboard, hmm laat ik er nou ook 1 te koop hebben :roll:

skabouter
14 juni 2004, 12:31
ik heb een Midi-amp switcher van Nobels. laat ik hem nou waarschijnlijk binnenkort wegdoen :) interesse ?


VETTE SPAM !!!

zie gitaarmarkt, 90 euro, ben je van je probleem af :) (is dit Spam, het is niet mijn adv :) )

kokeleko
14 juni 2004, 12:32
nee dit niet :D