PDA

View Full Version : Marshall top of rack?



Olthof
12 juni 2004, 23:05
Top of rack? Ik kan niet kiezen.
Ik wil een nieuwe set opbouwen en wil kunnen varieren van kisperend clean (met een randje) tot lots of gain en twijfel tussen:
1. de combinatie van een Marshall jmp-1 met 2x50 of 2x100W eindtrap van Marshal. Voordeel: mogelijkheid van een rack en cabinet met stereo effecten, bediening via midi.
2. Marshal TSL100, met een effectenrack. Voordeel: mooier geluid. Nadeel: geen stereo en geen midi mogelijkheden.

Of toch nog anders?
Ik zou ook over twee cabinets kunnen spelen, met een TSL100 voor de middelste 4 speakers en een stereo eindtrap voor de buitenste 2x2 speakers. Het 'midelste' kanaal (de TSL) kan ik droog houden en de effecten via de stereo eindtrap sturen. Een muziekhandelaar adviseerde me dit, maar die dacht natuurlijk $$$.
Heeft iemand hier ervaring mee? En volstaat 2x50 over 2x2 speakers naast een SLT 100 over 4 speakers?

V!N
13 juni 2004, 00:29
Zeggeh .. in een van je andere onderwerpen van zonet post je nog dat je twijfelt tussen een JMP Master Volume Series, JCM 800 of JCM 600 ?

Goed ..


Ik heb zelf al een jaar of zes/zeven een rack met de JMP-1, een 2x50 Watt EL-34 eindtrap en gebruikte mijn Digitech RP1 voor de midi-schakelingen en effecten. Eerst alles behalve scheuren, toen alleen nog maar reverb en delay en toen helemaal niet meer.
Mijn "rack" is dus alleen een voor- en eindversterker dus eigenlijk een head in een SKB bak.

Zoals je in (alweer) een ander onderwerp zegt: "rotzooi op de vloer" .. dit heeft mij nooit kunnen deren, maar dat ellendige gesleep elke keer:
Auto open, cab pakken, auto dicht, kast verslepen, terug naar auto en alles herhalen voor tweede kast, rack, gitaren, tasje snoeren en pedalen, alles aansluiten ..
En dan nog het afbreken, weer slepen, thuis weer uitpakken, neerzetten aansluiten .. kolleertig !


Écht stereo zit hem niet in de hoeveelheid speakers per kast, maar in de hoeveelheid kasten. Je kan je 4x12" kast welliswaar stereo aansluiten, maar dat zal nooit zo stereo zijn als twee kasten die tien meter uit elkaar staan.
Ik heb twee Marshall 1912's (1x12" per kast) hiervoor en genoeg snoer.

Kamer, oefenruimte, jamsessie, workshop, schouwburg, jeugdhonk, kroeg, voetbalveld, alles met of zonder PA en twee maal 1x12" over 50 Watt aan buizengeweld is meer dan luid genoeg. Sterker nog, ik schakel mijn eindversterker voor de meeste gevallen op 2x25 Watt.
Het is (terecht) een erg transistorgedachte dat je zoveel mogelijk Watts moeten hebben om luid genoeg te zijn.


Overigens ben ik aan het overstappen op een head met ingebouwde 1x12" speaker waar later nog eens een cab onder zou kunnen. Het was de bedoeling dat dit een handig extra bakje zou worden, maar ik maak er mijn hoofd-amp van.

Dus straks *CRUNCH* head in de kofferbak *BONK* gitaar op de achterbank *KABLAM* koffertje snoeren en pedalen op de passagiersstoel en gaan met die banaan !




Ik zou ook over twee cabinets kunnen spelen, met een TSL100 voor de middelste 4 speakers en een stereo eindtrap voor de buitenste 2x2 speakers. Het 'midelste' kanaal (de TSL) kan ik droog houden en de effecten via de stereo eindtrap sturen.

.. dat zoeken we even op

kokeleko
13 juni 2004, 10:53
TSL met een 4x12 , stereo eindtrap met twee 1x12, of 2x12's.
Kun je en mono en w/d/w, geen midi idd , maar dat is op te lossen,
http://www.axess-electronics.com/
de CFX4 is te verkrijgen met een TSL kabel.
Een effecten rackie er bij en klaar ben je.