PDA

View Full Version : Welke Marshall klinkt het beste clean???



the sure thing
12 juni 2004, 21:45
Welke Marshall klinkt het beste clean (met een evt heeeel klein randje?) ? Ik twijfel tussen de JMP mastervolume, JCM 800 of JCM 600. WIe kan mij helpen ? (Mijn keuze voor Marshall staat vast)

Kjiratsiekoedel
12 juni 2004, 21:46
Fender :D

waarom staat je keuze voor marshal vast?

Hempo
12 juni 2004, 21:54
als je twijfelt tussen 3 types, kun je zelf ook wel testen wat je het lekkerste vindt klinken. smaken over beste geluid verschillen nogal.

Guinness
12 juni 2004, 22:13
Ik denk DSL. Jcm 800 ook.

V!N
13 juni 2004, 00:01
Waarom vraag je dit ?

Is het de bedoeling dat je een joekel van een buizenversterker van Marshall koopt om clean te gebruiken en je met een (multi)-effect gaat scheuren ?

BartL
13 juni 2004, 00:08
Ik denk DSL.
+1

marc_o
13 juni 2004, 00:11
DSL en TSL vind ik best heel goed clean inderdaad, een stuk beter dan de 900 of 800 series.

V!N
13 juni 2004, 00:32
DSL en TSL vind ik best heel goed clean inderdaad, een stuk beter dan de 900 of 800 series.

Dan nog, in het land der blinden .. :wink:

Mr.Bluesbreaker
13 juni 2004, 01:55
Daar komt bij dat je voor cleane Marshalls iig naar de buizensectie moet kijken, en die klinken pas lekker op redelijk volume, en met een HB gitaar gaan die wel vervormen. Echt clean hou je het niet, iig niet met een hoge output elementen configuratie.

LordRiffenstein
13 juni 2004, 09:47
Marshall met beste clean???

Deze:

http://www.rivera.com/images/rseries_55_black.jpg

:razz:

marc_o
13 juni 2004, 11:46
Hehehe, vergeet de Fandango niet!

Maar de een vindt clean met een randje mooi en voor de ander moet het glashelder zijn, ik hou weer meer van een randje, maar.......zoveel mensen, zoveel smaken. Ik kan het clean van de DSL en TSL wel waarderen eigenlijk....tís maar wat je zoekt, toch?

IndiepoprockJesse
13 juni 2004, 11:48
Ik denk DSL.
+1

+1

BartL
13 juni 2004, 13:08
Ik denk DSL.
+1

+1
En wij kunnen het weten :wink:





:-D

Negative K3 fan
13 juni 2004, 13:51
een keu tussen de 800 600 en JMP??? pfft, sorry, maar daar snap ik dus eigenlijk niets van. Waaorm alleen marshall en dan helemaal waarom zo redelijk ver uit elkaar liggende modellen :S

Mr.Bluesbreaker
13 juni 2004, 14:32
Een JMP en 800 (mastervol) zitten niet zo gek ver van elkaar hoor, de 600 daarentegen is dan wel weer een ander ding. Maar staar je iig niet zo blind op 1 merk. (aldus de man die 3 marshalls bezit :roll: )

IndiepoprockJesse
13 juni 2004, 14:54
Ik denk DSL.
+1

+1
En wij kunnen het weten :wink:

:-D

zeker weten.. de dsl heeft een hele mooie clean, die je kan pushen zodat je een heel klein randje kan krijgen, maar ook door kan duwen en bluesrock/hard rock kan spelen..

V!N
13 juni 2004, 15:00
Een JMP en 800 (mastervol) zitten niet zo gek ver van elkaar hoor

Justem, de heads in JMP Mastervolume Series hebben niet voor niets dezelfde type-aanduiding: 2203 (100 Watt) en 2204 (50 Watt). Het grootste verschil met de single channel JCM 800's is de behuizing.


Maar staar je iig niet zo blind op 1 merk. (aldus de man die 3 marshalls bezit :roll: )

Gaaf, welke ? Enneh .. heb je die gekocht voor dat mooie sprankelende Marshall-clean ? :lol:

BartL
13 juni 2004, 17:47
Toch vind ik het raar, iemand vraagt; Welke versterker van een bepaald merk heeft het beste clean?

En dan krijg je altijd antwoorden als: Ja, maar kijk ook eens naar dat merk...

Als iemand al uit is over het merk (vanwege de goede overdrive) hoeft hij daar toch niet meer vanaf? :-? :???:

Mr.Bluesbreaker
13 juni 2004, 18:00
Nee, okee prima, mij zul je ook nooit horen zeiken over Marshalls, maar ik denk dat we hier met zijn allen proberen een miskoop te verhinderen, dwz het zou ontzettend kloten zijn als je achteraf toch niet tevreden bent met een Marshall clean bent en toch liever die bassman RI (ik roep maar wat) had gehad. (wat trouwens ook weer niet helemaal bij mijn verhaal aansluit omdat onze Jim natuurlijk stiekem het bassman circuit kopieerde in zijn vroege bakkies.)

Heb trouwens een TSL60 top plus 1960A, met een mooi clean, lekker randje kan erin. Valvestate 8240 type, met een clean dat net zo goed een andere solid state bak kon zijn, niet slecht op zich maar vrij neutraal en niet fantastisch. En ja, een echte MS-4 heb ik ook nog 8-) Die is op een beetje hoorbaar volume niet clean te houden met een LP, maar klinkt voor zijn formaat nog wel verrassend tof.
Als je het mij vraagt heeft een TSL/DSL het mooiste clean, maar dit is zo verschrikkelijk subjectief. Als je geen randje erin wilt, dan of op mietjesvolume spelen, of naar Fender bv kijken, of solid state .
maar pas op want das hier wel een vies woord. :wink:

josh.vandenberg
13 juni 2004, 23:05
The major pig moet je hebben,als je 'm kunt vinden

PeteRS
14 juni 2004, 08:00
Misschien ook nog zinvol te vermelden dat je, afgezien van het type, het best een 100W kunt nemen, dat blijft iig wat langer clean.

BartL
14 juni 2004, 10:39
Misschien ook nog zinvol te vermelden dat je, afgezien van het type, het best een 100W kunt nemen, dat blijft iig wat langer clean.
Ik denk dat ook hiervoor 50 watt ruim voldoende is...of je moet met bloedende oren willen zitten...

Mr.Bluesbreaker
14 juni 2004, 11:41
Ligt dr maar net aan. Optredens zonder PA in een leuke zaal, hou ik me TSL 60 watt niet echt meer clean met Les Paul, maar ik hou wel van dat randje als je lekker hard mept. Maar met n strat breekt ie veel langzamer op en is 60/50 watt genoeg. Maarja, hoge output elementen en clean zit je vaak wel aan 100 watt, maar dan kun je hem niet zo hard zetten dat je een lekker strakke overdrive krijgt.

PeteRS
14 juni 2004, 12:50
Ik denk dat ook hiervoor 50 watt ruim voldoende is...of je moet met bloedende oren willen zitten... Als je op een Marshall zo min mogelijk vervorming wilt zet je de master flink open en je gain/volume op je clean kanaal zo laag mogelijk, afhankelijk van het gewenste volume of bloedende oren. Als je dan een 50 watter hebt, ik spreek uit ervaring, zul je bij repeties/optredens weinig clean overhouden. Met de overhead van een 100 watter kun je je amp op die manier langer clean houden.

BartL
14 juni 2004, 17:33
Bij mijn vorige optreden heb ik mijn Marshall dsl 201 (20 watt) gewoon prima clean kunnen houden. Dit gaat denk ik makkelijker wanneer je een microfoon voor de speaker zet, zoals ik toen gedaan heb. Ik kreeg toen wel een monitor box. Dus ik heb het hele optreden perfect clean gehad met mijn 20 watter...

PeteRS
15 juni 2004, 07:53
De topicstarter vroeg hoe hij zijn versterker clean kon houden, niet zijn PA :razz:

BartL
15 juni 2004, 09:18
Dit was ook niet aan de topicstarter gericht...maar aan jou :roll:

PeteRS
15 juni 2004, 12:27
Dit was ook niet aan de topicstarter gericht...maar aan jou :roll:

In dat geval: wat fijn voor je! :wink:

BartL
15 juni 2004, 12:35
DUS...heb je geen hoog wattage nodig :wink:

the sure thing
15 juni 2004, 19:57
BartL: je hebt helemaal gelijk. IK kies voor een Marshall, dus mijn vraag is welke clean goed klinkt. Ik kies niet voor niets GEEN FENDER!!!! Maar goed: van de moderne Marshalls heb ik geen verstand (mijn gedegen kennis is gestopt bij de JCM900). Welke is voor clean dan de beste optie?

Shaggy
15 juni 2004, 19:59
BartL: je hebt helemaal gelijk. IK kies voor een Marshall, dus mijn vraag is welke clean goed klinkt. Ik kies niet voor niets GEEN FENDER!!!! Maar goed: van de moderne Marshalls heb ik geen verstand (mijn gedegen kennis is gestopt bij de JCM900). Welke is voor clean dan de beste optie?

wat een boer niet kent, eet ie niet :wink:

IndiepoprockJesse
15 juni 2004, 21:08
BartL: je hebt helemaal gelijk. IK kies voor een Marshall, dus mijn vraag is welke clean goed klinkt. Ik kies niet voor niets GEEN FENDER!!!! Maar goed: van de moderne Marshalls heb ik geen verstand (mijn gedegen kennis is gestopt bij de JCM900). Welke is voor clean dan de beste optie?

ik zou voor de jcm2000 serie gaan denk ik..

Jesse//

PeteRS
16 juni 2004, 08:05
DUS...heb je geen hoog wattage nodig :wink:
ALS je ALTIJD een PA tot je beschikking hebt EN voor je podiumgeluid ook afhankelijk wilt zijn van een PA dan heb je gelijk. Velen onder ons verkeren helaas niet in de luxe altijd te kunnen spelen over een behoorlijke PA/monitoring bediend door deskundige mensen....

PeteRS
16 juni 2004, 08:06
DUS...heb je geen hoog wattage nodig :wink:
ALS je ALTIJD een PA tot je beschikking hebt EN voor je podiumgeluid ook afhankelijk wilt zijn van een PA dan heb je gelijk. Velen onder ons verkeren helaas niet in de luxe altijd te kunnen spelen over een behoorlijke PA/monitoring bediend door deskundige mensen....

IndiepoprockJesse
16 juni 2004, 10:45
DUS...heb je geen hoog wattage nodig :wink:
ALS je ALTIJD een PA tot je beschikking hebt EN voor je podiumgeluid ook afhankelijk wilt zijn van een PA dan heb je gelijk. Velen onder ons verkeren helaas niet in de luxe altijd te kunnen spelen over een behoorlijke PA/monitoring bediend door deskundige mensen....

met een dsl 401 (40 watt) kan je makkelijk in een kroeg of zaaltje staan hoor.. hij heeft echt veel kracht..

BartL
16 juni 2004, 11:31
BartL: je hebt helemaal gelijk. IK kies voor een Marshall, dus mijn vraag is welke clean goed klinkt. Ik kies niet voor niets GEEN FENDER!!!! Maar goed: van de moderne Marshalls heb ik geen verstand (mijn gedegen kennis is gestopt bij de JCM900). Welke is voor clean dan de beste optie?

wat een boer niet kent, eet ie niet :wink:
Nee, hij wil gewoon een Marshall omdat hij de OD goed vindt...en nu wil hij dus weten welke van die amps met de SUPER OD het beste clean heeft :) :cool:

Edit: Ik zit er trouwens stieken aan te denken om toch die Marshall te houden...en het idee van die ENGL te laten varen...€€€€€€€ :(

PeteRS
16 juni 2004, 12:26
met een dsl 401 (40 watt) kan je makkelijk in een kroeg of zaaltje staan hoor.. hij heeft echt veel kracht..
Veel kracht in de zin van volume ja, maar weinig headroom.

IndiepoprockJesse
16 juni 2004, 13:01
met een dsl 401 (40 watt) kan je makkelijk in een kroeg of zaaltje staan hoor.. hij heeft echt veel kracht..
Veel kracht in de zin van volume ja, maar weinig headroom.

nouja, als he tmoet kan je altijd nog een 4x12 cab aansluiten.. dan heb je wel zat headroom denk ik..

Jesse//

Negative K3 fan
16 juni 2004, 13:09
BartL: je hebt helemaal gelijk. IK kies voor een Marshall, dus mijn vraag is welke clean goed klinkt. Ik kies niet voor niets GEEN FENDER!!!! Maar goed: van de moderne Marshalls heb ik geen verstand (mijn gedegen kennis is gestopt bij de JCM900). Welke is voor clean dan de beste optie?

lol, er zijn ook maar 2 versterker merken in de hele wereld :roll:

idd, wat de boer niet kent vreet ie niet.

Mr.Bluesbreaker
16 juni 2004, 14:05
met een dsl 401 (40 watt) kan je makkelijk in een kroeg of zaaltje staan hoor.. hij heeft echt veel kracht..
Veel kracht in de zin van volume ja, maar weinig headroom.

nouja, als he tmoet kan je altijd nog een 4x12 cab aansluiten.. dan heb je wel zat headroom denk ik..

Jesse//

Correct me if I'm wrong, maar met een extra 4 keer 12 , dat heeft toch een ene donder met headroom te maken, je houdt het dan toch niet langer clean want je hebt alsnog hetzelfde wattage dat de kast aanstuurt :???:

Thijssie
16 juni 2004, 15:08
Correct me if I'm wrong, maar met een extra 4 keer 12 , dat heeft toch een ene donder met headroom te maken, je houdt het dan toch niet langer clean want je hebt alsnog hetzelfde wattage dat de kast aanstuurt :???:

Het zal allicht wat schelen omdat je het volume iets terug kan draaien omdat een 4x12 meer "druk" geeft, waardoor je hem wat langer clean kunt houden....

Negative K3 fan
16 juni 2004, 18:05
met een dsl 401 (40 watt) kan je makkelijk in een kroeg of zaaltje staan hoor.. hij heeft echt veel kracht..
Veel kracht in de zin van volume ja, maar weinig headroom.

nouja, als he tmoet kan je altijd nog een 4x12 cab aansluiten.. dan heb je wel zat headroom denk ik..

Jesse//

Correct me if I'm wrong, maar met een extra 4 keer 12 , dat heeft toch een ene donder met headroom te maken, je houdt het dan toch niet langer clean want je hebt alsnog hetzelfde wattage dat de kast aanstuurt :???:

jewel, zeker wel, hoe meer speakers hoe meer volume er naar buiten wordt gepompt, lucht verplaatst dan. Om met een 4x12 hetzselfde volume eruit te krijgen als uit een combo kun je de volumeknop een stuk terugdraaien.