PDA

View Full Version : Stel, je sluit een zooi boxen aan...



nielzzz
12 juni 2004, 19:25
Heel hypotetisch, vroeg het met gewoon af:

Een beetje grote (goede?) gitaar versterker waarmee je kleine optredens zou kunnen doen kost al gauw een eurotje of 1000 (toch?)

Nou vroeg ik mij af, als ik nou eens een hele zooi boxen van stereo-installaties bij elkaar zoek en deze op EEn versterker aansluit, zou dit het zelfde effect kunnen hebben? Tweedehands kost een speaker/box ding niet veel en er zijn er genoeg!

Ik heb helemaal geen verstand van dit soort dingen so be gentle :-) .

wietse
12 juni 2004, 19:38
als je de zoekfunctie effe had gebruikt dan had je geweten dat dit niet werkt.
audio boxen gaan geheid stuk door het gitaar signaal.
en waarom iets van 1000 euro nodig om op te treden?
met minder kan het ook wel , keuze zat zelfs en zeker 2ehands.
buizen is wat duurder dan transistor maar voor een 500 euro koop je al een leuke 2ehands buizenbak (marshall jcm800 combo's zitten ook vaak rond die prijs) en 50 watt buizen is hard zat voor de meeste optredens , vergis je daar niet in.

Guinness
12 juni 2004, 22:18
Gitaarspeakers kun je absoluut niet vergelijken met audio speakers. Gitaarspeakers zijn veel steviger gebouwd omdat de de conus veel meer naar binnen en naar buiten beweegt. Gitaarspeakers hebben dan ook een veel zwaardere magneet ed. Audiospeakers kun je wel aansluiten maar beginnen naar een tijdje toch te roken voordat ze helemaal doorbranden. :-D

maarten
13 juni 2004, 02:45
sluit maar eens je discman op een gitaarspeaker aan.. dat klinkt ook voor geen meter.. die dingen zijn totaal anders gevoiced

nielzzz
13 juni 2004, 11:20
Oke, dacht al zoiets :-)

Maar hoe kan ik dan wel een CD met gitaar muziek afspelen op mijn stereo? Of is het geluid op een CD gefiltertt?

EmgMaster
13 juni 2004, 12:51
heel goed niellzzzsssch

Epic
14 juni 2004, 11:46
Oke, dacht al zoiets :-)

Maar hoe kan ik dan wel een CD met gitaar muziek afspelen op mijn stereo? Of is het geluid op een CD gefiltertt?

Op een CD is het geluid dat uit de gitaarspeaker komt opgenomen met een microfoon, en dat wordt door je HiFi-speakers zo transparant/lineair mogelijk weergegeven (althans dat is het doel van een stereo-installatie).

Kijk maar in het recording-subforum hoe lastig het is gitaargeluid een beetje mooi op te nemen, echte speakers of een speakersimulator zijn hierbij een must.

ewoud
14 juni 2004, 16:36
als je nu zachtjes over een audio box speelt met je gitaar, maak je de box dan nog steeds kapot??

Static-M
14 juni 2004, 18:11
Jawel maar dan heel zachtjes.