PDA

View Full Version : Pijn aan de pootjes



F0L
20 april 2002, 17:13
Hey,
ik ben nieuw hier, ennuh ook nieuw met de basgitaar (1 dag! :smile:). Maaruh ik krigj na een tijd pijn aan de vingers van linkerhand....nu heb ik mijn wijsvinger en middelvinger wel afgetaped, maarja das ook neit echt ideaal. Iemand andere ideeen ofzo? Ennuh ben ik de enige die er last van heeft?

Pee
20 april 2002, 17:35
je moet je vingers niet aftapen, gewoon verder spelen. dit is normaal bij beginnende spelers. na een tijdje gaat het wel over. zorg wel dat je een goede houding hebt.

pimmetje
20 april 2002, 18:26
Gewoon eelt kweken.
Een week, twee blaren en een boel soepelheid verder komt 't allemaal goed :smile:

PeArLjAm
21 april 2002, 03:50
Ja als je beginner bent krijg je errug snel last van je vingers.. Het is gewoon een soort ervaring na een paar weken wordt he twel weer minder..

Mzzls

AllodoX
21 april 2002, 14:20
Veel neuspeuteren, spelen, computeren, etc.. a.k.a. eelt kweken :wink:

b.t.w. leuk om wat meer Boschenaren hier te zien :smile:

aadtos
21 april 2002, 17:32
ik heb dat natuurlijk ook gehad, maar echt nooit, maar dan ook nooit je vingers aftapen... ik deed wel altijd wat tape om me pols vroeger... dat verlicht wel de pijn :wink: of is dat bijgeloof :razz:

AllodoX
21 april 2002, 20:15
Gitaristen bijgeloof..

F0L
21 april 2002, 20:21
Was er dan zo erg aan aftapen?

P.s. jaja boschenaar in hart en 'lever' (Als je um vat :wink:)

Ron C
22 april 2002, 09:51
Met aftapen kweek je nooit geen eelt dus schiet je er niks mee op.

AllodoX
22 april 2002, 09:57
tapen is voor mietjes, echte mannen / vrouwen kweken eelt.

om ffkes lekker cliche doen.. no pain, no gain. :grin:

HighSpeedAlienBassBunny
22 april 2002, 11:22
Had ik in het begin ook last van.
Gewoon ff 5 min(ofzow)rusten en dan weer verder spelen.
Bij een bas druk je de snaren net iets harder in dan bij een "normale" gitaar, maar zoals al gezegd is: eelt kweeken! :smile: