PDA

View Full Version : Pijn aan de pootjes



F0L
20 april 2002, 17:13
Hey,
ik ben nieuw hier, ennuh ook nieuw met de basgitaar (1 dag! :smile:). Maaruh ik krigj na een tijd pijn aan de vingers van linkerhand....nu heb ik mijn wijsvinger en middelvinger wel afgetaped, maarja das ook neit echt ideaal. Iemand andere ideeen ofzo? Ennuh ben ik de enige die er last van heeft?

Pee
20 april 2002, 17:35
je moet je vingers niet aftapen, gewoon verder spelen. dit is normaal bij beginnende spelers. na een tijdje gaat het wel over. zorg wel dat je een goede houding hebt.

pimmetje
20 april 2002, 18:26
Gewoon eelt kweken.
Een week, twee blaren en een boel soepelheid verder komt 't allemaal goed :smile:

PeArLjAm
21 april 2002, 03:50
Ja als je beginner bent krijg je errug snel last van je vingers.. Het is gewoon een soort ervaring na een paar weken wordt he twel weer minder..

Mzzls

AllodoX
21 april 2002, 14:20
Veel neuspeuteren, spelen, computeren, etc.. a.k.a. eelt kweken :wink:

b.t.w. leuk om wat meer Boschenaren hier te zien :smile:

aadtos
21 april 2002, 17:32
ik heb dat natuurlijk ook gehad, maar echt nooit, maar dan ook nooit je vingers aftapen... ik deed wel altijd wat tape om me pols vroeger... dat verlicht wel de pijn :wink: of is dat bijgeloof :razz:

AllodoX
21 april 2002, 20:15
Gitaristen bijgeloof..

F0L
21 april 2002, 20:21
Was er dan zo erg aan aftapen?

P.s. jaja boschenaar in hart en 'lever' (Als je um vat :wink:)

Ron C
22 april 2002, 09:51
Met aftapen kweek je nooit geen eelt dus schiet je er niks mee op.

AllodoX
22 april 2002, 09:57
tapen is voor mietjes, echte mannen / vrouwen kweken eelt.

om ffkes lekker cliche doen.. no pain, no gain. :grin:

HighSpeedAlienBassBunny
22 april 2002, 11:22
Had ik in het begin ook last van.
Gewoon ff 5 min(ofzow)rusten en dan weer verder spelen.
Bij een bas druk je de snaren net iets harder in dan bij een "normale" gitaar, maar zoals al gezegd is: eelt kweeken! :smile:

glij je ook veel met je vingers over de snaren? hierdoor kan het ook een beetje pijnlijk zijn

aadtos
22 april 2002, 14:06
ik had er alleen last van zodra ik stopte,, maar met tapen, krijg je er nog meer last van,, tenminste dat zegt een vriend van me dus neem ik dat maar aan

HighSpeedAlienBassBunny
26 april 2002, 21:32
Op 2002-04-22 13:06, schreef aadtos:
ik had er alleen last van zodra ik stopte,, maar met tapen, krijg je er nog meer last van,, tenminste dat zegt een vriend van me dus neem ik dat maar aan


Waarom blijf je dan niet doorspelen? :wink:

Hano
27 april 2002, 12:32
Wat ik deed toen ik begon, was om tijdens de dagelijkse kookbeurt van moeder de vrouw, lichtjes met mijn vingertoppen over de hete kookpotten te strelen. Daardoor verschroeid de opperhuid van je vingertoppen lichtjes, en krijg je onmiddelijk een verharding van de opperhuid. Zeer lichtjes strelen natuurlijk. Zeker niet overdrijven. Verbrandde huid geneest zeer langzaam.
De meest gangbare methode is inderdaad om eelt te kweken, door zoveel mogelijk te spelen, maar dit (kook)proces versneld het gegeven...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hano op 2002-04-27 11:34 ]</font>

fleef
27 april 2002, 17:08
Op 2002-04-27 11:32, schreef Hano:
Wat ik deed toen ik begon, was om tijdens de dagelijkse kookbeurt van moeder de vrouw, lichtjes met mijn vingertoppen over de hete kookpotten te strelen. Daardoor verschroeid de opperhuid van je vingertoppen lichtjes, en krijg je onmiddelijk een verharding van de opperhuid. Zeer lichtjes strelen natuurlijk. Zeker niet overdrijven. <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hano op 2002-04-27 11:34 ]</font>


ieuw!? werkt het echt???

Dila
27 april 2002, 17:26
ik had dat in het begin ook wel, gewoon stoppen als het te erg wordt. en op je vingers zuigen helpt ook.

same shit, different day
28 april 2002, 18:17
gewoon door blijven spelen dan krijg je vanzelf eelt op je vingers en voel je er weinig meer van

F0L
28 april 2002, 21:20
ik heb er al geen last meer van :smile:

aadtos
29 april 2002, 22:00
je kan trouwens ook je vingers in het zand steken,, ik moest ooit na het bassen (op begincarriere) en ik had blaren en me vingers waren vet gaar,, moest ik een grote plant verpotten,, en dat zand werkte goed :wink:

AllodoX
30 april 2002, 17:39
weet je wat goed tegen blaren werkt ? komkommer.. peuk je vinger gewoon in een komkommer en je blaar geneest stukken sneller...

aadtos
5 mei 2002, 18:54
koud water werkt niet !!

emielow
5 mei 2002, 20:24
het werkt wel preventief! echt

Moonchild
5 mei 2002, 20:28
vuurvreters die vroeger in het circus werkten urineerden op hun ledematen om de opperhuid goed bestand te maken tegen externe effecten

ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar ik dacht, misschien zijn beginnende basissten hopeloos genoeg om het te proberen hehe

AllodoX
5 mei 2002, 22:33
Bouvakkers pissen ook over hun handen.. helpt goed tegen z.g.n. " winterhanden "..
geen kloven en zo.. en het werkt ook goed tegen wratten ( ervaring )

aadtos
6 mei 2002, 17:48
rexona,, zodat je niet gaat zweten is ook belangrijk &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif"> of eeeh niveua ,, oil of olaz :wink: of zijn dat moederdagcadeautips

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: aadtos op 2002-05-06 22:19 ]</font>

F0L
10 mei 2002, 13:04
buisje pis als moederdagcadeau tegen winterhanden? mmmkay :smile:

kees999
7 juli 2002, 21:58
De story van Sting: Ik stapte uit m'n nest , pakte m'n bas en ramde er net zo lang op tot de blaren 3 weken op m'n fikken stonden.....dus...flink blaren kweken en vergeet vooral niet dat pinkje mee te laten doen...die doet pas echt zeer als je pas begint...Ga je Slappen net als de Weledele Heer M. King, gebruik dan een stukje rubber om je duim, tenzij je zelfkastijding prettig vind....

pod
8 juli 2002, 00:18
ik pakte (uit pure frustratie) een stuk grof schuurpapier uit de schuur en schuurde de opperhuid van mijn ringfingers af. Dat klinkt heel sadistisch, maar als je het langzaam en zacht doe voel je er niets van. (opperhuid=dode huid cellen)
Mijn ringfinver was nu 2 dagen extreem gevoellig voor iedere aanraking. Maar toen ik daarna wakker werd was er een vlinke laag eelt verschenen! Echt een dikke laag!
Klinkt ziek, help echt! Je kunt alleen 2 dagen even niet spelen.

Of ben ik nou twisted?

AllodoX
8 juli 2002, 09:08
gewoon niet janken en spelen g.v.d !

eelt moet je verdienen !

Eelco
9 juli 2002, 01:58
wie wil bassen moet op de blaren zitten

AllodoX
9 juli 2002, 08:07
precies !