PDA

View Full Version : Marshall VS-8080 ??



Ditmar
3 september 2001, 20:08
Iemand uit mijn klas vroeg vandaag of ik interesse had in een Marshall Valvestate 8080 versterker (om te kopen dus he). Nou heb ik op Harmony Central hele positieve en hele negatieve reacties gelezen, dus daar kom ik niet veel verder mee. Mijn speelstijl ligt (thuis op de slaapkamer) vooral bij Dream Theater en Children Of Bodom en (qua bands) vooral bij Pantera, Fear Factory en Meshuggah. Dus die versterker moet wel heavy spul aankunnen en een goed scheurkanaal hebben. Verder moet de versterker goed met gedowntunede gitaren overweg kunnen (m'n laagste snaar is een B), want bijvoorbeeld de Marshall JCM of een Fender versterker klinkt fantastisch als je gitaar in E staat, maar gedowntuned klinken ze kut. Kan iemand me wat meer informatie over deze versterker geven.......

Ic3gl0vE
5 september 2001, 14:45
wat ik ervan gehoord heb:
Geen Bass (of low-end zo kan je 't ook noeme)
Neem nooit een Valvestate uit de eerste serie (8040,8080,8280 dat spul)
klinkt klote als je 'm hard zet
Voor 't geld kan je iets beters krijgen want bij Marshall betaal je alleen voor de naam.

Ik was een tijdje terug ook van plan om een 8080 te kopen dus heb ik ff rondgevraagd overal en ik heb er niet op gespeeld dus ik weet niet of het waar is allemaal...
Marshall AVT20 zit (naar mijn mening) ook geen bass in maar dat is ook een stuk kleinere versterker

Outshine
6 september 2001, 10:43
HoHo bij Marshall betaal je echt niet alleen maar voor de naam. Zet er maar es een H&K, Peavey of een behringer naast. Dan weet je pas waarom je wat meer voor een Marshall betaalt.

Maar k moet eerlijk zeggen dat ik niks van die VS 8008 weet. Maar ik kan je wel een advies geven: Check de Marshall VS 232 of 265 eens. Zowel clean als disto echt geweldig!!

Grooveyard21
6 september 2001, 14:50
Marshall is ok, maar koop nooit een valvstate wat een shit geluid zit daarin.

anoniem
7 september 2001, 13:11
Wat nou Marshall VS8080 is kloten?? Ik speel al 5 jaar op een Marshall 8080. Ook heb ik een Koch Twintone voor het "echte" buizengeluid. Ik vind de Marshall niet echt slecht, in tegendeel. Wel heb ik de achterkant dicht gemaakt voor wat extra laag. Scheuren doet ie ook goed (voor een hybride) vooral (!!) als ie hard staat. Die gast die zegt dat een VS8080 op hoog volume niet klinkt heeft waarschijnlijk een apparte muzieksmaak.....

Outshine
7 september 2001, 13:56
Op 2001-09-06 14:50, schreef Grooveyard21:
Marshall is ok, maar koop nooit een valvstate wat een shit geluid zit daarin.


Welke serie raad jij aan dan?

Ditmar
7 september 2001, 21:44
Ik heb vandaag een VS-100R gekocht, dus laat deze topic maar zitten

Ic3gl0vE
8 september 2001, 12:51
Op 2001-09-06 10:43, schreef Outshine:
Check de Marshall VS 232 of 265 eens. Zowel clean als disto echt geweldig!!



256 klinkt inderdaad cool maar kost ook wel erg veel (voor een folderbezorger zoals mij)

bonecollector
17 september 2001, 17:33
Ja geen gelul! Wordt een eigen mening ook nog gerespecteerd. Ik speel Marshall VS100H.
Prima geluid maar als je het kut vind ok, jou mening. Interesseerd mij gaan ene malle moer. Ik speel er fijn op dus.............

anoniem
17 september 2001, 19:00
jongens.. wat hebben jullie tegen marshall?? ik speel ook al jaren op een marshall uit de vs-serie en hij klinkt echt heel erg lekker. zeker als je hardrock speelt is dit een zeer goede versterker.