PDA

View Full Version : Rivera R30, wat voor mij?



Anders Destium
12 juni 2004, 18:14
Ik moet leren, dus ik ben een beetje aan het orienteren op nieuwe gear (zoals het hoort :) ). Het is mijn plan om deze zomer niet al te veel uit te geven aan nieuwe gitaren (zeg ik nu, kan zo veranderen :oops: ), maar wel een of 2 nieuwe versterkers te doen om mijn geluid wat te kleuren.

Hier komt de knaller: Wisten jullie dat die 2ehands R30 nog steeds op de Feedback site staat :o

Nu vraag ik me een beetje af of een Rivera R30 wat voor mij zou kunnen zijn voor naast mijn twintone, of dat het meer van hetzelfde wordt. Ik wil het liefst een gainmonster, maar heb eigenlijk geen zin in een one trick pony (een Peavey 5150 staat nog steeds hoog op het verlanglijstje, ik moet er alleen nog eentje spotten voor een redelijke prijs...).

Wat zijn de ervaringen van mensen hier met de R30?

Alvast bedankt voor de info!

soup
12 juni 2004, 18:58
Het is mijn plan om deze zomer niet al te veel uit te geven aan nieuwe gitaren (zeg ik nu, kan zo veranderen ),
niet al te veel he :wink: :wink: :-D :-D

Mitch
12 juni 2004, 20:25
Kleinere broertje van mijn R55. Klinkt redelijk gelijk, maar overstuurt op het cleane kanaal nog eerder. Met de 55 vind ik het af en toe al vroeg. Maar juist als je veel thuis speelt kan dat wel eens een voordeel zijn: clean klinkt op lager volume al mooi vol.
De R serie is een versterkerlijn die het vooral van de eindbuizen moet hebben qua sound. Die 30 is niet duur en zeker thuis een lekker ding. Zwaar scheuren zal er binnenshuis niet bij zijn, het is geen pre-amp monster à la Engl.

Nicci
12 juni 2004, 22:03
Die R30 staat geloof ik al een jaar op de site. Ik ben benieuwd of hij er ook nog echt is . . .
Ik heb de R55. Zeker geen one trick pony. Prima versterker. Ik ben vooral erg gecharmeerd van het 'Fender' kanaal. Ik geloof niet dat ik ooit een prettiger geluid heb voortgebracht dan door kanaal 2 van de R55 . . .
Kanaal 1 is een stevige rock sound. Redelijk veel middentonen. Zeker niet geschikt voor alle doeleinden. Ik los dit de laatste tijd op door ook een OD pedaal te gebruiken. Geeft iets meer mogelijkheden.
Hoe dan ook: prima versterkers die R serie van Rivera.

marc_o
13 juni 2004, 00:21
R30 is wel grappig, maar niet meer dan dat.
Heb hier nog wel een R55 van een vriend van me staan die te koop is voor weinig.
Ik dacht dat ie er rond de 800 voor vraagt.

Droffie
15 juni 2004, 14:22
Die R30 bij Feedback is niet tweedehands maar nieuw. Hij is dit weekend in de aanbieding gegaan voor 799. Ik heb er naar gevraagd bij Feedback. De reviews bij Harmony central zijn goed over de R30. Ik ga toch een keertje naar limit op de hele lijn van Rivera spelen. Die Suprema lonkt wel erg...

marc_o
15 juni 2004, 19:32
Die Suprema is echt prachtig!!
Verwacht absoluut geen high-gain, want dan word je teleurgesteld, maar het clean en de overdrive zijn echt prachtig. Ik wil 'm er ook bij en samen met de Quiana vind ik het goede aanvullingen bij mijn Fandango (dat is dan toch weer stiekum de mooiste Rivera).
Zodra mijn Engl verkocht is ga ik er eentje halen.

Soulflyhigh
15 juni 2004, 19:35
Gewoon die 5150 halen. Je hebt toch al een twintone :-D

Droffie
16 juni 2004, 09:45
Ik hoef ook geen high gain. Ik speel geen metal.
Kep een paar keer op de Shiva gespeeld en dacht, zoiets moet ik hebben maar dan 1000 euro goedkoper.
Suprema is de enige combo naast de Shiva die ik ken met een closed back. Wat heb jij voor je Suprema betaald?

BLOK182
16 juni 2004, 12:20
Hey Anders, een Nomad 55, DAT is wat je nodig hebt :wink: Nee, maarre, over de Rivera, heb em gecheckt, erg leuk ding, goeie feel enzo, maar ik denk dat je er niet echt veel mee kan als je metal wilt gaan spelen.

marc_o
16 juni 2004, 23:44
Ik hoef ook geen high gain. Ik speel geen metal.
Kep een paar keer op de Shiva gespeeld en dacht, zoiets moet ik hebben maar dan 1000 euro goedkoper.
Suprema is de enige combo naast de Shiva die ik ken met een closed back. Wat heb jij voor je Suprema betaald?

Bedoel je mij?
Ik heb (nog) geen Suprema, maar vind 'm wel te gek! Twijfel tussen 3 of 4 amps.
Suprema
Quiana
Shiva
buitenbeentje Marshal tsl (stiekem erg goed)
Ik heb de Suprema alleen nog maar zien staan in Belgie bij Limit, en daar wassie 1900 euro.....dat moet goedkoper kunnen natuurlijk.

Droffie
17 juni 2004, 13:16
Ik hoef ook geen high gain. Ik speel geen metal.
Kep een paar keer op de Shiva gespeeld en dacht, zoiets moet ik hebben maar dan 1000 euro goedkoper.
Suprema is de enige combo naast de Shiva die ik ken met een closed back. Wat heb jij voor je Suprema betaald?

Bedoel je mij?
Ik heb (nog) geen Suprema, maar vind 'm wel te gek! Twijfel tussen 3 of 4 amps.
Suprema
Quiana
Shiva
buitenbeentje Marshal tsl (stiekem erg goed)
Ik heb de Suprema alleen nog maar zien staan in Belgie bij Limit, en daar wassie 1900 euro.....dat moet goedkoper kunnen natuurlijk.
Ik heb op de Shiva gespeeld. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er beter klinkende amps zijn. Alleen die prijs he...Vandaar mijn aandacht uitgaat naar zo''n Suprema. Die is ook duur maar nog steeds heel wat goedkoper dan de Shiva. Die moet ik gewoon uit mijn hoofd zetten. :cry:

Mijn oog viel ook op een Marshall 6101 30th anniversary. Hoor ik ook wel goede dingen over. Heel veelzijdig. Tja, als ik eens geld had :-?

Nicci
17 juni 2004, 16:25
Zit er veel verschil tussen al die versterkers van Rivera? als ik de site rondneus heb ik altijd de indruk dat het een variatie op hetzelfde thema is. een goed thema, dat wel.

ik heb namelijk de indruk dat Shiva en de Suprema totaal verschillende versterkers zijn . . .

Droffie
17 juni 2004, 16:35
Zit er veel verschil tussen al die versterkers van Rivera? als ik de site rondneus heb ik altijd de indruk dat het een variatie op hetzelfde thema is. een goed thema, dat wel.

ik heb namelijk de indruk dat Shiva en de Suprema totaal verschillende versterkers zijn . . .
Dat weet ik niet. Kep alleen op de Shiva gespeeld. Qua features lijken ze erg op elkaar.
EL34's, dual channel, Closed back, Buizen reverb etc...Ze zullen zeker niet het zelfde klinken maar het zal geen verschil zijn ala Mesa - Marshall...

gerrekat
17 juni 2004, 18:55
Gaat een ENGL halen man.....je geeft met gemak 2000 EURO voor een gitara uit waarom zou je dan geen dure amp kopen!

anders kan ik een oude Mesa mark ook van harte aanbevelen als je er een kan vinden, zeker de Mk IV is superveelzijdig maar hetzelfgde geld voor de ENGLs...vanaf de POWERBALL tot de SE zit je goed!

Rivera's zuigen voor echte high gain toepassingen, zijn meer cleane amps....ik heb een tijdje een knucklehead gehad!

Nicci
17 juni 2004, 19:41
mmm. mijn R55 heeft die zuigoptie niet. . . . . .
:D

marc_o
17 juni 2004, 19:48
Ik vind de verschillen tussen de Rivera's onderling wel groot, alleen als je de beschrijvingen leest, hebben ze het daarin steeds over hetzelfde. Heb ezelf de Fandango 2 keer 12" en hier staat ook nog een r55 van een vriend van me, die lijken in niets op elkaar (qua prijs ook niet), heb vroeger de oude Knucklehead gehad en dat was ook weer heel anders.

Het verschil in de Shiva en de Suprema is feitelijk niet eens zo heel groot. Ze zijn beide duur, en de Shiva vind ik wel erg duur. Shiva heeft wel meer gain en de optie van 2 speakers, wat ook weer een ander geluid geeft.
De Shiva lijkt wat meer op de Fandango, zelfde prijs en optieklasse en volgens mij zo'n beetje inwisselbaar qua gebruik. Is net een smaakkwestie.

Anders Destium
17 juni 2004, 20:18
Gaat een ENGL halen man.....je geeft met gemak 2000 EURO voor een gitara uit waarom zou je dan geen dure amp kopen!

anders kan ik een oude Mesa mark ook van harte aanbevelen als je er een kan vinden, zeker de Mk IV is superveelzijdig maar hetzelfgde geld voor de ENGLs...vanaf de POWERBALL tot de SE zit je goed!

Rivera's zuigen voor echte high gain toepassingen, zijn meer cleane amps....ik heb een tijdje een knucklehead gehad!

Tja, ik heb toch geen optredens waar ik veel watt voor nodig heb :) Ik heb een 5150 nieuw voor 1500 thuis staan, ik denk dat ik dat binnenkort maar eens gaan doen. Ik vrees alleen dat ik gelijk ook maar moet gaan denken aan een powersoak :wink:

gerrekat
18 juni 2004, 09:30
nee maar een 5150 heeft meer "watts" dan een POWERBALL...
Ik gebruik thuis nooit een powersoak met de PB of met de Mesa mark III, de SAVAGE 120 klinkt inderdaad duidelijk beter op wat hoger volume