PDA

View Full Version : hulp nodig



Fatal Fairytale
12 juni 2004, 16:37
Hoi, ik via de zoekfunctie niet echt een goed antwoord vinden, dus doe ik het maar via deze weg. Ik heb voor in de oefenruimte en op het podium een nieuwe versterker nodig. Ik heb nou niet bepaald veel verstand van versterkers, vrije vertaling, geen flauw idee wat ik moet hebben. Hij moet in ieder geval genoeg lage tonen aan kunnen, omdat we met de band geen bassist hebben(en willen). Maar er moet ook genoeg treble in zitten voor de leadlijnen. Ik speel met een Jackson Dinky en binnenkort ook nog een epi explorer goth met een sd bij de brug.
mijn budget ligt ongeveer tussen de 500 en 800 euri
Iemand suggesties?

Swan
12 juni 2004, 16:52
Peavey 5150combo
60 watt buizencombo....gaat idioot hard...beste metaldistortion die er is, betaalbaar (2e hands voor zo'n 750 euro)
erg veel laag en komt goed door in de bandmix

voor t geluid : eerste 2 machine head albums, in flames, etc etc etc..heel veel bekende bands gebruik(t)en ze

Fatal Fairytale
13 juni 2004, 13:59
ok, maar zijn er nog andere versterkers die ik evt. kan gebruiken/betalen?
En naar welk vermogen moet ik gaan kijken?

Negative K3 fan
13 juni 2004, 14:05
vermogen> alles tussen 40 en 150.

je speelt blijkbaar metal? om trouwens de bas op deze manier op te lossen is niet heel erg aan te raden, maar het is maar net hoe het uitwerkt.

heb je een goede clean nodig? per sé buizen of mag het ook digitaal zijn? hoeveel kanalen? wat voor geluiden vind je zelf erg lekker klinken (welke bands etc.).

Fatal Fairytale
13 juni 2004, 14:09
Goeie clean lijkt me ook handig, en buizen of niet maakt me niet ontzettend veel uit. Verder 2 kanalen, niet teveel, maar ook een distortion op de versterker zelf, liefst een goede.
En wat voorn geluid zoek ik, tsjah, iets Arch Enemy/My Dying Bride/Behemoth/Zakk Wylde-achtigs

Swan
13 juni 2004, 14:27
my dying bride = 5150

Fatal Fairytale
13 juni 2004, 14:31
my dying bride = 5150

zo'n 5150 is inderdaad dan een optie, maar ik heb toch liever iets meer keus, dus heeft iemand nog andere suggesties dan een 5150?

Swan
13 juni 2004, 14:44
of n Peavey XXX...
n engl thunder / screamer..zoiets

je kan denk ik beter voor n 2e hands buizencombo gaan dan n nieuwe transistor

Soulflyhigh
13 juni 2004, 14:48
my dying bride = 5150

zo'n 5150 is inderdaad dan een optie, maar ik heb toch liever iets meer keus, dus heeft iemand nog andere suggesties dan een 5150?
Kan je uit een 5150 met een podje ertussen niet een leuke clean halen? Just curious 8)

Negative K3 fan
13 juni 2004, 14:56
een pod ertussen?? dat denk ikniet, die pod moet sowieso in het poweramp gedeelte, die kun je niet zomaar even tussen gitaar en amp stoppen.

fatal, scheur hoort ook uit de versterker te komen... distortion pedaaltjes :roll:

ik denk dat je kwa geluid iets richting de marshall/5150 achtige kant op wilt.

misschien een (2e hands) engl screamer, marshall DSL401 combo ofzo, 5150 combo (heeft wel matige clean, maar de distortion maakt veel goed), line6 spider achtig iets (ik heb helemaal geen verstand van die prijzen van line6 spul dus moet je zelf maar ff kijken).

Fatal Fairytale
14 juni 2004, 00:40
een pod ertussen??
fatal, scheur hoort ook uit de versterker te komen... distortion pedaaltjes :roll:

ik denk dat je kwa geluid iets richting de marshall/5150 achtige kant op wilt.



dat gaat op het moment wat lastig, een sovtek mig-50 heeft geen distortionkanaal

Diedo
14 juni 2004, 10:53
een pod ertussen?? dat denk ikniet, die pod moet sowieso in het poweramp gedeelte, die kun je niet zomaar even tussen gitaar en amp stoppen.

hmm ik dacht dus ook dat je dat ding gewoon voor je versterker kon stoppen... waarom neit dan?

Marc Oblivian
14 juni 2004, 11:06
een pod ertussen??
fatal, scheur hoort ook uit de versterker te komen... distortion pedaaltjes :roll:

ik denk dat je kwa geluid iets richting de marshall/5150 achtige kant op wilt.



dat gaat op het moment wat lastig, een sovtek mig-50 heeft geen distortionkanaal

Dus als ik het goed begrijp gaat die Mig de deur uit???
Ik denk dat je aan de genoemde Engl's een goede zult hebben....

Fatal Fairytale
16 juni 2004, 12:17
hoe zit het dan met het vermogen van die engls? leek op de site 50 watt, dat is genoeg?

Swan
16 juni 2004, 12:27
zat....buizen 50 watt is echt idioot hard

BLOK182
16 juni 2004, 13:34
Yepz, mijn boogie is 55 watt, en daar kan je live en in de bandrepetitie toch wel behoorlijk mee uit de voeten :cool: