PDA

View Full Version : waarde Gibson Les Paul Custom



Jeroenvanhulsteijn
12 juni 2004, 08:12
lieve forummers,

heeft iemand mss enig idee wat een Gibson Les Paul Custom vandaag de dag op moet brengen? ik zoek zelf op internet ook nog naar prijzen, maar ik zou graag ook jullie mening hierover willen horen.

alvast bedankt voor de medewerking! :)

EmgMaster
12 juni 2004, 10:01
ligt voornamelijk aan het bouwjaar

Jeroenvanhulsteijn
12 juni 2004, 11:03
ja zoiets had ik ook gemerkt tijdens browsen

THW
12 juni 2004, 11:05
wat wil je dan doen eentje kopen of verkopen?

Mark S
12 juni 2004, 11:13
Voor een goed exemplaar moet je toch wel vanaf €1500 beginnen te tellen...

Jeroenvanhulsteijn
12 juni 2004, 11:19
nou, ik moet er dus 1ntje verkopen voor iemand. waarom...dat kun je lezen op mn site. in eerste instantie was het niet de bedoeling dat deze verkocht werden, om emotionele waarde. maar aangezien het er niet naar uitziet dat er door de eigenaar ooit nog op gespeeld wordt en hij het geld wel kan gebruiken....dus ben ik weer aan het inventariseren naar de waarde. als de prijs te laag is komen er allemaal handelaars op af en ik zou toch graag zien dat het ding goed terecht komt, bij iemand die er ook daadwerkelijk op gaat spelen.

The Mule
12 juni 2004, 12:23
Tenzij het om een Historic Reissue (al dan niet Aged) of originele eind 60er gaat, en het ding in z.g.a.n. staat is, kan je volgens mij niet mis met een 'Nu Kopen' van 2000 euro en 'Bieden Vanaf' van 1500 euro. Als het een witte of wijnrode is kan je misschien nog wel ietsje hoger gaan zitten. Maar als het om emotionele waarde gaat, en het is niet absoluut (financieel) noodzakelijk om de Custom te verkopen, zou ik dat zeker afraden. Weg is weg, en het kan altijd later alsnog...

Jeroenvanhulsteijn
14 juni 2004, 14:25
@The Mule, tja het geld is nodig. beetje jammerlijke situatie allemaal. maar dat komt allemaal wel goed. voorlopig ziet het er niet naar uit dat de eigenaar ooit nog een gitaar zal bespelen.

Michael AE
14 juni 2004, 19:15
Ik heb een '54 reissue Black Beauty(historic collection?) uit '93-'95 (Weet ik niet precies). Weet iemand wat die nu waard is?

The Black
14 juni 2004, 22:11
Ik heb een '54 reissue Black Beauty(historic collection?) uit '93-'95 (Weet ik niet precies). Weet iemand wat die nu waard is?

Het zit niet mee kerel, zo'n historic collection is nou net de budget versie, en ook nog slechte bouwjaar. Maar op zich kan ik hem wel gebruiken als ik alle hardware vervang. 300 euro goed?

Sliver
14 juni 2004, 22:46
je bent echt te goed voor deze wereld :-D

The Black
14 juni 2004, 23:45
Ik wil hem ook wel ruilen voor een gerelicte squier.
Hij is net zo bekrast naar die van Jimi Hendrix. Klein fortuintje waard. Als je mij 300 euro en jouw gibson geeft dan gun ik je van harte deze gitaar.

Mijn aanbod zal niet lang gelden, omdat mijn aanbod zo absurd nadelig voor mij is.

Jeroenvanhulsteijn
15 juni 2004, 00:56
:-D jongens toch, we gaan toch niemand afzetten, wel??

Sliver
15 juni 2004, 12:41
hey, het gaat hier om een squier, een gerelicte ja, let op. Die dingen zijn echt zo goed. Die gitaren van Gibson hebben gewoon kuthalsen, maar squiers :lol:

heavy-metal-thunder
15 juni 2004, 12:55
Mijn gitaarleraar zijn Hendrix-Strat is een Squier.