PDA

View Full Version : Net een Bogner 4x12 gekocht.



Michael AE
12 juni 2004, 01:08
Dit is werkelijk de beste speaker die ik ooit gehoord heb. Het is een Ubercab, maar dan met uitsluitend vintage 30's. Super gedefinieerd, ultra strak laag en heerlijke romige mids. Mijn Mesa, Marshall en koch cabs klinken als speelgoed vergeleken met dit. Aanrader voor wie nog geld over heeft en niet weet wat hij er mee aan moet. :lol:

Jeroenvanhulsteijn
12 juni 2004, 08:14
GEFELICITEERD!! maar errrrrrrrrrm, hoeveel cabs heb je dan wel niet?? :-?

BLOK182
12 juni 2004, 09:53
Haha ja idd man :D Nja, gefeliciteerd, ik rij zometeen ff naar Jukebox, ze hadden die Uberschall al verkocht, maar ze hebben vast nog wel wat ander leuk speelgoed :)

Negative K3 fan
12 juni 2004, 10:50
lijpe shit dude

Michael AE
12 juni 2004, 16:10
GEFELICITEERD!! maar errrrrrrrrrm, hoeveel cabs heb je dan wel niet?? :-?

Haha, ja, ik heb er nogal wat. Een Mesa 4x12 oversized, een Koch 4x12, een Marshall JCM800 4x12, twee Marshall valvestate 2x12's en nu de Bogner.

Ik ga alles behalve de Bogner en de Mesa te koop zetten. Wat zijn tegenwoordig een beetje normale prijzen op de tweedehands markt voor die Marshall's en die Koch?

Michael AE
12 juni 2004, 16:11
Haha ja idd man :D Nja, gefeliciteerd, ik rij zometeen ff naar Jukebox, ze hadden die Uberschall al verkocht, maar ze hebben vast nog wel wat ander leuk speelgoed :)

Ik heb hem gisteren bij Jukebox gekocht. Die Ubershall met gt75's staat er nog gewoon, hoor. :wink:

Michael AE
12 juni 2004, 16:11
lijpe shit dude

Haha, zeker.

BLOK182
12 juni 2004, 21:34
L

Haha ja idd man :D Nja, gefeliciteerd, ik rij zometeen ff naar Jukebox, ze hadden die Uberschall al verkocht, maar ze hebben vast nog wel wat ander leuk speelgoed :)

Ik heb hem gisteren bij Jukebox gekocht. Die Ubershall met gt75's staat er nog gewoon, hoor. :wink:
Ben der vanochtend geweest, maarre, toen ik gisteren (vrijdagavond rond half 8 dus) belde, was die Uberschall verkocht. Nu stond der alleen nog maar die speakerkast :D Heb trouwens op een Diezel VH4, Herbert en H&K Triamp 2 gespeeld, enne, die VH4 blijft voor mij het vetste, Herbert is niet echt mijn voicing. Trouwens over een Koch Powertone 4x12 cab gespeeld, de enige Koch cab die er een beetje uitziet :) Best aardige kast trouwens. Toffe lui ook, daar bij Jukebox, alleen die prijzen zijn voor mij niet echt interessant als Venlonaar, ik ben in 40 minuten bij Beyers, en op een VH4 scheelt dat MINSTENS 400+ euro 8-)

BLOK182
12 juni 2004, 21:34
L

Haha ja idd man :D Nja, gefeliciteerd, ik rij zometeen ff naar Jukebox, ze hadden die Uberschall al verkocht, maar ze hebben vast nog wel wat ander leuk speelgoed :)

Ik heb hem gisteren bij Jukebox gekocht. Die Ubershall met gt75's staat er nog gewoon, hoor. :wink:
Ben der vanochtend geweest, maarre, toen ik gisteren (vrijdagavond rond half 8 dus) belde, was die Uberschall verkocht. Nu stond der alleen nog maar die speakerkast :D Heb trouwens op een Diezel VH4, Herbert en H&K Triamp 2 gespeeld, enne, die VH4 blijft voor mij het vetste, Herbert is niet echt mijn voicing. Trouwens over een Koch Powertone 4x12 cab gespeeld, de enige Koch cab die er een beetje uitziet :) Best aardige kast trouwens. Toffe lui ook, daar bij Jukebox, alleen die prijzen zijn voor mij niet echt interessant als Venlonaar, ik ben in 40 minuten bij Beyers, en op een VH4 scheelt dat MINSTENS 400+ euro 8-)

the sure thing
12 juni 2004, 21:43
???? Hoe kan een 4x12 met Vintage 30's van Marshall nou anders klinken dan die van Bogner?!?! Hoe komt da' tan?

Michael AE
12 juni 2004, 22:07
Door de constructie en het type hout voornamelijk. Je kunt een Marshall wel dusdanig modificeren dat hij beter klinkt, maar de constructie van een Bogner is zo goed, dat het (voor weinig geld) niet na te maken is.

Negative K3 fan
13 juni 2004, 13:54
???? Hoe kan een 4x12 met Vintage 30's van Marshall nou anders klinken dan die van Bogner?!?! Hoe komt da' tan?

als het zo was zou iedereen behringer kastjes kopen en daar V30s inzetten.

BLOK182
13 juni 2004, 15:13
Musicstore verkoopt Fame cabs met v30s voor 440 euro.....das cheap :)

Thijssie
14 juni 2004, 14:36
???? Hoe kan een 4x12 met Vintage 30's van Marshall nou anders klinken dan die van Bogner?!?! Hoe komt da' tan?

Hoe kan het dat een Strat met een Seymour Duncan PAF anders klinkt dan een Les Paul met hetzelfde element?

Hehehe :evil:

maylingjv
14 juni 2004, 14:43
ik vraag me af hoe het zou klinken een koch multitone,met daaronder een bogner cabinet,als ik wat geld teveel heb ruil ik mijn koch in voor een koch top en koop ik direct zo'n cabinet,ik heb ze ook gehoord,ben niet zo zot van de bogner amps zelf,tklinkt wel magnifiek maar juist niet mijn ding,proficiat met je aanwinst,ik ben hier weer eens jaloers op iemand :wink:

BramVersteeg
15 juni 2004, 00:34
Wat is nou eigenlijk het grote verschil met een 'normale' Bogner kast tov die Uberschall??

guhlenn
15 juni 2004, 11:55
Vond de multitone met bijpassend cab veel beter dan met de engl v30 cab. Wat zxit er eighenlijk in de powertones cabs?

BartL
15 juni 2004, 12:07
ik vraag me af hoe het zou klinken een koch multitone,met daaronder een bogner cabinet,als ik wat geld teveel heb ruil ik mijn koch in voor een koch top en koop ik direct zo'n cabinet,ik heb ze ook gehoord,ben niet zo zot van de bogner amps zelf,tklinkt wel magnifiek maar juist niet mijn ding,proficiat met je aanwinst,ik ben hier weer eens jaloers op iemand :wink:
Anders typ je ff één lange zin met 6 komma's :-D

En wat kost zo een degelijke Bogner 4x12" eigenlijk?

maylingjv
15 juni 2004, 12:14
ja,ik ben de kommaman man 8-)

Michael AE
16 juni 2004, 21:27
Het verschil tussen eenUbercab en een gewone is dat een Ubercab 2 v30's en 2 GT75's heeft en zwart grillcloth. Hij kost een slordige 1100 euro. :o

Rectifier
17 juni 2004, 00:59
En kruislings geplaatst toch..?

Michael AE
17 juni 2004, 01:18
Yep, inderdaad.

ieme
18 juni 2004, 16:44
ik heb een bogner 2X12 met greenbacks en ben er zeer over te spreken